Firma » Biznes

W Polsce działa już 51 tys. sklepów internetowych, jednak ¾ z nich ma problemy finansowe - raport

W Polsce działa już 51 tys. sklepów internetowych, jednak ¾ z nich ma problemy finansowe - raport
Zobacz więcej zdjęć »
W połowie września liczba e-sklepów w Polsce wyniosła 51 tys., jednak ¾ z nich jest w złej lub bardzo złej sytuacji finansowej. Dużym problemem e-commerce jest porzucanie koszyków - robi tak 70 proc. Polaków. Jednym z rozwiązań jest uproszczenie procesów zakupowych.

Liczba sklepów internetowych w Polsce niezmiennie rośnie, a w ciągu ostatnich trzech lat wzrost ten osiągnął dynamikę 25 proc. rocznie, jak wynika z informacji zebranych przez największą na świecie wywiadownię gospodarczą Dun & Bradstreet. Stawia to Polskę w czołówce najszybciej rozwijających się rynków e-commerce w Europie. W połowie września 2021 r. w KRS zarejestrowanych było w sumie 51 tys. sklepów internetowych - o ponad 6,3 tys., czyli niemal 14 proc., więcej niż na koniec roku 2020. 

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:


Tylko 1,5 proc. polskich e-sklepów jest w bardzo dobrej sytuacji finansowej

Szacuje się, że na początku 2021 r. polski rynek e-commerce przekroczył wartość 100 mld zł - komentuje Rafał Gadomski, CEO Advox Studio - software house’u z główną siedzibą w Poznaniu i  oddziałami w Europie, który zrealizował ponad 120 projektów sklepów internetowych - Branża jest cały czas na fali wznoszącej. Warto sobie jednak postawić pytanie, ile z tych nowo powstałych sklepów internetowych faktycznie poradzi sobie na rynku i przetrwa kolejne zmiany we wprowadzaniu i luzowaniu obostrzeń dla różnych branż, rosnącą konkurencję sklepów zagranicznych oraz naturalny z czasem powrót części klientów do zakupów stacjonarnych.

Pomimo ogromnej popularności zakupów przez Internet - według raportu Izby Gospodarki Elektronicznej dynamika wzrostu wartości sprzedaży online w 2020 r. zwiększyła się z 20 proc. do nawet 40 proc. - utrzymanie się na rynku e-commerce nie jest takie proste. Od początku 2021 r. działalność zawiesiło ponad 4,4 tys. zarejestrowanych w Polsce sklepów internetowych, a 67 proc., według oceny Dun & Bradstreet*, znajduje się obecnie w słabej kondycji finansowej. Kondycję 8,3 proc. można określić jako bardzo złą. W dobrej sytuacji finansowej znajduje się 23 proc., a w bardzo dobrej zaledwie 1,5 proc. 

70 proc. klientów porzuca koszyki. Pomóc może uproszczenie procesu

Newralgicznym momentem, w którym wiele sklepów traci klienta, jest sam koniec procesu zakupowego. Aż 70 proc. klientów rezygnuje z zakupów już po dodaniu produktów do koszyka. Czasami konsument po prostu zmienia zdanie, lub coś mu przeszkodzi w finalizacji zakupu, ale często wina leży niestety po stronie sklepu - mówi Rafał Gadomski, CEO Advox Studio - Klientów zniechęcają m.in. nieprzyjazny interfejs czy zbyt długi i skomplikowany proces zakupowy. Dlatego już na etapie projektowania sklepu warto wybrać intuicyjną i elastyczną platformę zakupową - naszym klientom zawsze rekomendujemy dającą duże możliwości i korzystającą z zaawansowanej sztucznej inteligencji platformę Magento, której używa już 10 proc. sklepów na całym świecie. Jednym z oferowanych przez nią, szczególnie wartych uwagi rozwiązań, jest opcja One Step Checkout

One Step Checkout polega na umieszczeniu wszystkich zakładek kasy w jednym miejscu – począwszy od wprowadzenia danych osobistych i wysyłkowych, poprzez wybór metody wysyłki i płatności, aż po podsumowanie i zatwierdzenie zamówienia. Zredukowanie liczby etapów składania zamówienia minimalizuje szansę tego, że klient rozmyśli się i porzuci koszyk. Tego typu rozwiązanie nie tylko wpływa na sprzedaż, ale też poprawia doświadczenie zakupowe klienta, zwiększając szansę, że przy kolejnych zakupach wybierze ten sam sklep - dodaje Rafał Gadomski, CEO Advox Studio

Dane cytowane w tekście pochodzą z badania Dun & Bradstreet. Analizie poddano dane z rejestru KRS. W przypadku spółek prawa handlowego sytuacja finansowa firmy była oceniana na podstawie bilansu i rachunków wyników, natomiast w przypadku podmiotów nieprowadzących pełnej księgowości, co wśród sprzedawców detalicznych zdarza się dość często, oparto się na przychodach, kosztach i wyniku finansowym firmy. Główne czynniki wpływające na ocenę to wskaźnik płynności, zadłużenia, rentowności, zdolność finansowa, poziom zarejestrowanych przeterminowanych płatności oraz zarejestrowane wnioski o upadłość, lub postępowanie naprawcze, ogłoszenie upadłości, rozpoczęcie procesu likwidacji oraz negatywne sygnały prasowe.




Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Rocket Science
http://www.rocketscience.com.pl/

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »