Technologie » Internet
Wpływ linków na pozycjonowanie
Zobacz więcej zdjęć » |
Obecnie kończy się kolejna era pozycjonowania, w której najważniejsza była ilość linków prowadzących do naszej strony. Przez długi czas ranking wyszukiwarki Google obliczany był na podstawie backlinks z określonymi anchorami. Ten system skłaniał do nadużyć i wiadomo było, że będzie musiał zostać zmieniony. Pojawił się pewien paradoks w logice programistów Google i polityce firmy. Z jednej strony liczyła się ilość linków z anchorem, a z drugiej strony, Google promowało ideę linków naturalnych.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Linki naturalne to linki umieszczane na różnych stronach przez użytkowników, którzy chcieli zareklamować daną stronę. Ale jakby się zastanowić przez chwilę, jak wygląda linkowanie naturalne przez Użytkowników, którzy nie mają pojęcia o pozycjonowaniu, to teoria ze słowami kluczowymi nie może się sprawdzić. Wyobraźmy sobie przez chwilę młokosa, który pisze na swoim blogu o tym, gdzie kupił na przykład stolik do jadalni. Napisze on tak:
„Wczoraj kupiłem stolik w fajnym sklepie internetowym www.outletmeblowy.pl i postawiłem go w rogu pokoju."
Pozycjoner, który posiadł wiedzę, napisałby inaczej:
„Wczoraj kupiłem stolik do jadalni w sklepie internetowych i postawiłem go w rogu pokoju."
Sami widzimy więc różnice w linkowaniu naturalnym (nieświadomym pozycjonowaniu), a działaniami pozycjonera.
Ale i te dobre czasy muszą odejść na rzecz bardziej skomplikowanych, czy też dopracowanych algorytmów obliczania rankingu wyszukiwania. Już dziś widzimy istotne zmiany, a to dopiero zapowiedź prawdziwej rewolucji w świecie, który zwie się pozycjonowanie.
Nadesłał:
fuburek
|
Komentarze (1)
Już coraz więcej osób wie, o co chodzi w pozycjonowaniu. Z firm, które się tym zajmują, mogę polecić Premesso.pl :) Prowadzą naprawdę porządne działania ze świetnymi wynikami.