Technologie » Internet

Wybory prezydenckie a domeny

Wybory prezydenckie a domeny
Zobacz więcej zdjęć »
Kampania prezydencka nabiera rozpędu. Widać to nie tylko w telewizji czy radio, ale przede wszystkim w Internecie. Serwis nazwa.pl przeprowadził krótkie badanie, którego celem było uzyskanie odpowiedzi na pytanie, czy kandydaci na urząd Prezydenta RP „zdomenowali” Sieć?

Analizie poddani zostali wszyscy kandydaci startujący w wyborach, zatwierdzeni przez Państwową Komisję Wyborczą. Badanie polegało na sprawdzeniu domen zarejestrowanych przez polityków, pod względem ich liczby, trafności wybranych nazw oraz intuicyjności rozszerzeń.

Z ogółu badanych zaledwie 4 kandydatów mogło pochwalić się posiadaniem przynajmniej 2 adresów prowadzących do oficjalnej strony WWW. Są to: Bronisław Komorowski - 4 domeny, Janusz Korwin - Mikke - 3 domeny, Waldemar Pawlak oraz Jarosław Kaczyński po 2 zarejestrowane domeny. Do grona wymienionych polityków miałby szansę dołączyć również kandydat Prawicy Rzeczpospolitej - Marek Jurek. Stało by się tak, gdyby na swoją oficjalną stronę WWW, przekierował należące do Prawicy RP (źródło: whois.pl oraz whois.eu), domeny zawierające w nazwie jego imię i nazwisko z rozszerzeniami .com.pl oraz .eu. Natomiast Andrzej Lepper, jako jedyny z kandydatów, nie posiada żadnej zarejestrowanej domeny. Pozostali politycy są Abonentami pojedynczych i nie zawsze trafnych adresów WWW. Najlepiej w całym zestawieniu wypadł wspomniany już Marszałek Sejmu - Bronisław Komorowski, który zabezpieczył swój wizerunek w Internecie, rejestrując 4 nazwy domen składających się z imienia i nazwiska (czyli te najbardziej intuicyjne) wraz z popularnymi wśród polskich Internautów rozszerzeniami, tj.: .pl, .com, .com.pl oraz .eu. „Zabezpieczenie wizerunku w Sieci przez polityków kandydujących na najwyższy urząd państwowy powinno być działaniem obligatoryjnym. Niestety, jak pokazuje rzeczywistość, potencjał Internetu nie jest we wszystkich przypadkach doceniany" - komentuje Daniel Kotyras, Dyrektor ds. Marketingu i PR w nazwa.pl. „Posiadanie domeny nie wiąże się obecnie z dużymi kosztami, a pozytywne aspekty płynące z rejestracji adresu, zawierającego w nazwie imię i nazwisko polityka to nie tylko korzyści promocyjne, ale przede wszystkim ochrona przed wykorzystaniem takiej domeny przez niepowołane osoby" - dodaje przedstawiciel NetArt.

Osoba szukająca informacji o kandydacie, najczęściej znajdzie je wpisując w okno wyszukiwarki jego imię i nazwisko lub samo nazwisko z rozszerzeniem .pl. Jednak raport wykazał też, że w kilku przypadkach domeny były skonstruowane w sposób mało intuicyjny. Wnioskiem rzucającym się w oczy jest również brak posiadania przez polityków domen z polskimi znakami, tzw. IDNów. Może to wynikać z niewiedzy, iż operatorzy domen .pl oraz .eu udostępnili możliwość rejestracji adresów WWW ze znakami narodowymi.

Ze szczegółami analizy można zapoznać się na Blogu NetArt pod adresem: http://blog.nazwa.pl/2010/05/19/wybory-prezydenckie-a-domeny/.

Informacje o firmie NetArt:

NetArt istnieje od 1997 roku zapewniając kompleksową obsługę Klientów w zakresie rejestracji oraz pośrednictwa sprzedaży domen internetowych. Świadczy także usługi hostingu oraz tworzenia Stron WWW. Liczba 500 tys. obsługiwanych domen daje firmie NetArt niekwestionowaną pozycję lidera polskiego rynku rejestracji domen i usług hostingowych. Przekłada się to na około 30% udział w rynku komercyjnych usług internetowych w Polsce i ponad 300 tys. obsługiwanych Klientów.

NetArt jest największym w Polsce pracodawcą wśród firm świadczących usługi rejestracji domen i hostingu oraz jednym z największych, polskich pracodawców w branży internetowej - zatrudnia ponad 200 osób.

Najwyższa jakość obsługi Klienta potwierdzona została Godłem „Firma Przyjazna Klientowi", nadanym firmie NetArt przez Fundację Obserwatorium Zarządzania.

NetArt jest partnerem NASK oraz EURid. Jako jedyny polski rejestrator posiada także akredytację ICANN, zapewniając maksymalne bezpieczeństwo obsługiwanych domen.

NetArt świadczy usługi hostingowe w oparciu o własne Data Center zlokalizowane w Krakowie. Własna infrastruktura zapewnia niezależność od zewnętrznych operatorów telekomunikacyjnych gwarantując niezawodność działania bliską 100%.

Najwyższą jakość obsługi Klienta, umożliwia system CRM zapewniający automatyczne oraz bezpieczne zamawianie usług 24h/dobę. System jest zintegrowany z najważniejszymi kanałami płatności dostępnymi w Internecie, zapewniając uruchamianie usług w trybie on-line. Wysoka wydajność CRM umożliwia obsługę ponad 1 miliona transakcji rocznie.

Usługi świadczone przez NetArt dostępne są w serwisach produktowych: nazwa.pl, serwery.pl oraz interactive.pl.

Informacji dla mediów udziela:

Beata Mosór

Kierownik Sekcji PR

beata.mosor@netart.pl

tel.: 012 424 40 05



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

NetArt

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Zamów opracowanie informacji prasowej


Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »