Technologie » Komputery
Wykorzystanie informacji behawioralnych w automatyzacji marketingu
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Przeczytaj również
Dziś sprzedawcy kontaktują się z klientami głównie, a czasem wyłącznie, przez Internet, a atrybuty behawioralne są określane na podstawie zachowań online, które nazywamy „cyfrową mową ciała” (ang. Digital Body Language). Śledząc takie zachowania, jak odpowiedzi na wiadomości e-mail czy sposoby korzystania z serwisów WWW lub portali społecznościowych, specjaliści ds. marketingu mogą zgromadzić dużą ilość danych, które pomogą im w odpowiednim prowadzeniu potencjalnych klientów przez proces zakupu.
Analiza zachowań kupujących nie jest już oparta wyłącznie na danych, które sprzedawcy wprowadzają do systemu automatyzacji sprzedaży (ang. Sales Force Automation - SFA), lecz również na informacjach zgromadzonych w trakcie wszystkich interakcji z kupującymi. Interakcje te mają miejsce w różnych punktach kontaktu, takich jak imprezy branżowe, seminaria internetowe, media społecznościowe i nagrania wideo. W ten sposób sprzedawcy mogą poznać cyfrową mowę ciała potencjalnych klientów i wyciągnąć z niej więcej praktycznych wniosków niż na podstawie samych danych SFA.
Automatyzacja marketingu w połączeniu z możliwością śledzenia cyfrowej mowy ciała umożliwia realizację takich ważnych zadań, jak:
- zwiększenie przychodów dzięki wykorzystaniu danych potencjalnych klientów zakwalifikowanych przez dział marketingu;
- dostosowanie procesów i systemów działu marketingu do procesów i systemów działu sprzedaży;
- zwiększenie efektywności generowania popytu;
- wykazanie korzyści z marketingu i jego wpływu na wyniki finansowe firmy;
- utworzenie systemu ewidencji nowoczesnego marketingu.
Portale społecznościowe, oparte na zaufanych sieciach i społecznościach, są ważnymi węzłami gromadzenia i dystrybuowania informacji. Użytkownicy śledzą ciągły strumień informacji od krewnych i znajomych – oceniając przy tym, czy są one interesujące lub godne zaufania. Analizowanie zachowań klientów na podstawie serwisów społecznościowych ma dziś ogromne znaczenie. Informacje zamieszczane w takich serwisach są uważane przez ich użytkowników za bardziej godne zaufania niż inne, dlatego mogą mieć większy wpływ na opinie klientów o firmie lub jej usługach. System automatyzacji marketingu umożliwia segmentację potencjalnych klientów na podstawie zgromadzonych w ten sposób danych i atrybutów behawioralnych.
Dyskusje na temat firmy i jej marki w mediach społecznościowych mogą wskazywać na zainteresowanie jej produktami, a nawet chęć zakupu. Jeśli ktoś prosi osoby, które śledzą firmę w mediach społecznościowych, o informacje na jej temat, może być potencjalnym klientem. Gdy dział sprzedaży zaobserwuje, że nowy potencjalny klient udostępnia na portalu społecznościowym treści dotyczące firmy, może dokładniej określić, jakie tematy i informacje są dla niego ważne. Media społecznościowe, które umożliwiają śledzenie najważniejszych atrybutów behawioralnych, stanowią dodatkowy kanał pozyskiwania potencjalnych klientów i budowania marki. Za pośrednictwem mediów społecznościowych dział marketingu może gromadzić następujące informacje:
- profile społecznościowe i dane behawioralne klientów i potencjalnych klientów;
- wspólne atrybuty, powiązania lub zachowania dotyczące udostępniania informacji, będące podstawą segmentacji;
- odpowiednie monitorowanie dyskusji w celu udoskonalenia taktyki udostępniania informacji.
Po więcej informacji zapraszamy na strony oracle.com/marketingcloud
Nadesłał:
Oracle
|
Komentarze (0)