Rozrywka » Turystyka
Wystartowała Akademia Gościnności
Akademia Gościnności to projekt zainicjowany przez firmę szkoleniowo - doradczą House of Skills. Jego uczestnikami są pracownicy mikro, małych i średnich firm z branży hotelarskiej, którzy mają bezpośredni oraz telefoniczny kontakt z klientem.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Dzięki szkoleniom będą mogli oni podnieść swoje kwalifikacje w zakresie obsługi klienta. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej, a jego realizację nadzoruje Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. Patronem Akademii Gościnności i konsultantem programów szkoleń została Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego.
„W branżach usługowych sukces zależy od zadowolenia klienta, a ono zależy przede wszystkim od jakości obsługi.” – mówi Magdalena Cieślak, opiekun projektu z House of Skills. ”Gościnność wymienia się obok smacznej kuchni i komfortu, jako jedną z reguł, na których powinien opierać się idealny obiekt hotelowy. Ich brak skazuje na niepowodzenie. Nie wystarczy wyłącznie szeroko się uśmiechać. Trzeba umieć profesjonalnie zareagować i odpowiednio się zachować w nietypowych sytuacjach. Budowanie trwałych relacji z klientem polega również na umiejętności wyjścia naprzeciw nieprzewidzianym problemom w taki sposób, by mimo wszystko klient pozostał usatysfakcjonowany.”
W związku z organizacją mistrzostw Europy w piłce nożnej w 2012 roku, w Polsce rosną inwestycje w rozwój bazy noclegowej. Chociaż z powodu spowolnienia gospodarczego tempo wzrostu nie jest takie, jakie zakładano w 2008 r., przedstawiciele polskiego hotelarstwa zapowiadają, że miejsc do spania przyjezdnym nie zabraknie. Według Ministerstwa Gospodarki nasz kraj w 2012 roku odwiedzi ponad 20 milionów osób. Oprócz hoteli luksusowych powstają także obiekty o niższym standardzie - hotele ekonomiczne i hostele. Każdy z nich będzie wymagał zatrudnienia wykwalifikowanej obsługi.
„To bardzo dobry moment na realizację inicjatywy House of Skills.” – przekonuje Aleksander Pietyra, prezes Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego. „Wkrótce znacznie zwiększy się liczba osób pracujących w branży hotelarskiej i warto będzie przekonać je do doskonalenia swoich umiejętności aby osiągnąć najwyższą jakość w obsłudze klienta. Polska gościnność jest podziwianą cechą Polaków na świecie, jednak należy ją umacniać na fundamentach wiedzy i umiejętności według światowych standardów. Będziemy namawiać właścicieli obiektów hotelowych do wzięcia udziału w Akademii.”
Akademia Gościnności obejmuje 6 szkoleń:
- Sztuka budowania doskonałych relacji z klientem;
- Obsługa klienta w trudnych sytuacjach;
- Prezencja i savoir vivre w obsłudze klienta;
- Skuteczna sprzedaż przez telefon, czyli budowanie zyskownych i trwałych relacji z klientem;
- Profesjonalna rozmowa z klientem w języku angielskim;
- Nowoczesny menedżer jakości obsługi klienta.
Szkolenia będą odbywały się w ośrodkach szkoleniowych na terenie siedmiu województw: mazowieckiego, małopolskiego, śląskiego, wielkopolskiego, dolnośląskiego, zachodniopomorskiego i pomorskiego. Projektem zostanie objętych 1680 osób. Szczegółowe informacje na temat terminów i miejsc szkoleń ukażą się wkrótce na stronie projektu: www.akademiagoscinnosci.pl.
Komentarze (0)