Społeczeństwo » Społeczeństwo
ZAPNIJ PASY PO MISTRZOWSKU
Zobacz więcej zdjęć » |
Jednym z ważniejszych warunków bezpiecznej podróży jest prawidłowe stosowanie pasów bezpieczeństwa oraz fotelików samochodowych. Statystyki pokazują, że jeżeli już dochodzi do wypadków drogowych z udziałem najmłodszych, to aż w 45% przypadkach dzieci są poszkodowane. Przyczyną są m.in. niewłaściwie zapięte pasy i foteliki.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Edukacja w tym zakresie to podstawowe założenie kampanii społecznej „LOTOS - Mistrzowie w pasach” prowadzonej przez Grupę LOTOS S.A. wspólnie z Krajowym Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Ambasadorem programu jest Rajdowy Mistrz – Kajetan Kajetanowicz.
W dniach 23-25 kwietnia 2015 r. (w godz. 13-19) odbędą się pierwsze PIT STOPY tegorocznej edycji. Na wybranych stacjach benzynowych LOTOS – kolejno w Warszawie, Lesznie i Wrocławiu - eksperci poinstruują kierowców, jak poprawnie zapinać pasy bezpieczeństwa w samochodzie oraz właściwie zamontować foteliki. Będzie można także sprawdzić, czy mamy odpowiedni fotelik, dostosowany do naszego samochodu.
W kolejnych miesiącach PIT STOPY pojawią się na stacjach paliw LOTOS w innych miastach. Program „Mistrzowie w pasach” zawita także do szkół. W ramach lekcji nt. bezpieczeństwa odbędą się doświadczenia połączone z dobrą zabawą.
Pierwsza, pilotażowa kampania społeczna „LOTOS - Mistrzowie w pasach” ruszyła
w czerwcu ubiegłego roku na Pomorzu. Zainteresowanie podróżnych było tak duże, że GRUPA LOTOS zdecydowała się na kontynuację programu, tym razem
w skali ogólnopolskiej.
Pilotaż przyniósł niepokojące wnioski. Okazało się, że eksperci, którzy kontrolowali samochody, nie znaleźli poprawnie zamocowanych fotelików, natomiast prawidłowo zapięte pasy odnotowali zaledwie u 10 proc. kierowców. Jest to tym zatrważające, że źle założony pas może zmiażdżyć śledzionę i wątrobę. Natomiast nie zapięcie pasów może spowodować urazy wielonarządowe, i to także u innych osób obecnych w samochodzie, o które – w chwili wypadku - osoba niezapięta obija się z ciężarem kilku ton.
- Naszą kampanię traktujemy z ogromnym poczuciem misji. Każdy kierowca czy pasażer, który weźmie udział w akcjach organizowanych przez LOTOS, to większa szansa na uratowanie zdrowia czy życia ludzkiego. Wierzymy, że uda nam się przekonać wszystkich dorosłych do świadomego i prawidłowego dbania o bezpieczeństwo swoje oraz pozostałych pasażerów, nawet podczas podróży do sklepu oddalonego zaledwie o 200 metrów. - powiedziała Jowita Twardowska, Dyrektor ds. Komunikacji i CSR z Grupy LOTOS S.A.
Komentarze (0)