Społeczeństwo » Społeczeństwo

ZAPNIJ PASY PO MISTRZOWSKU

ZAPNIJ PASY PO MISTRZOWSKU
Zobacz więcej zdjęć »
Już 23 kwietnia rusza ogólnopolska edycja programu „LOTOS - Mistrzowie w pasach”, poświęconego prawidłowemu stosowaniu pasów bezpieczeństwa oraz fotelików samochodowych. Na wybranych, kilkudziesięciu stacjach paliw LOTOS pojawią się PIT STOPY, na których eksperci skontrolują nasze umiejętności.

Jednym z ważniejszych warunków bezpiecznej podróży jest prawidłowe stosowanie pasów bezpieczeństwa oraz fotelików samochodowych. Statystyki pokazują, że jeżeli już dochodzi do  wypadków drogowych z udziałem najmłodszych, to aż w 45% przypadkach dzieci są poszkodowane. Przyczyną są m.in. niewłaściwie zapięte pasy i foteliki.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Edukacja w tym zakresie to podstawowe założenie kampanii społecznej „LOTOS - Mistrzowie w pasach” prowadzonej przez Grupę LOTOS S.A. wspólnie z Krajowym Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Ambasadorem programu jest Rajdowy Mistrz – Kajetan Kajetanowicz.

W dniach 23-25 kwietnia 2015 r. (w godz. 13-19) odbędą się pierwsze PIT STOPY tegorocznej edycji. Na wybranych stacjach benzynowych LOTOS – kolejno w Warszawie, Lesznie i Wrocławiu - eksperci poinstruują kierowców, jak poprawnie zapinać pasy bezpieczeństwa w samochodzie oraz właściwie zamontować foteliki. Będzie można także sprawdzić, czy mamy odpowiedni fotelik, dostosowany do naszego samochodu.

W kolejnych miesiącach PIT STOPY pojawią się na stacjach paliw LOTOS w innych miastach. Program „Mistrzowie w pasach” zawita także do szkół. W ramach lekcji nt. bezpieczeństwa odbędą się doświadczenia połączone z dobrą zabawą. 

Pierwsza, pilotażowa kampania społeczna „LOTOS - Mistrzowie w pasach” ruszyła
w czerwcu ubiegłego roku na Pomorzu. Zainteresowanie podróżnych było tak duże, że GRUPA LOTOS zdecydowała się na kontynuację programu, tym razem
w skali ogólnopolskiej. 

Pilotaż przyniósł niepokojące wnioski. Okazało się, że eksperci, którzy kontrolowali samochody, nie znaleźli poprawnie zamocowanych fotelików, natomiast prawidłowo zapięte pasy odnotowali zaledwie u 10 proc. kierowców. Jest to tym zatrważające, że źle założony pas może zmiażdżyć śledzionę i wątrobę. Natomiast nie zapięcie pasów może spowodować urazy wielonarządowe, i to także u innych osób obecnych w samochodzie, o które – w chwili wypadku - osoba niezapięta obija się z ciężarem kilku ton.

  - Naszą kampanię traktujemy z ogromnym poczuciem misji. Każdy kierowca czy pasażer, który weźmie udział w akcjach organizowanych przez LOTOS, to większa szansa na uratowanie zdrowia czy życia ludzkiego. Wierzymy, że uda nam się przekonać wszystkich dorosłych do świadomego i prawidłowego dbania o bezpieczeństwo swoje oraz pozostałych pasażerów, nawet podczas podróży do sklepu oddalonego zaledwie o 200 metrów. - powiedziała Jowita Twardowska, Dyrektor ds. Komunikacji i CSR z Grupy LOTOS S.A. 



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Grupa LOTOS
http://www.lotos.pl

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »