Zdrowie » Medycyna
Zdrowy biznes
Zobacz więcej zdjęć » |
System prowizyjny, nowoczesne narzędzia pracy czy służbowy samochód, to nie jedyne dziś elementy składające się na system motywacyjny poza płacą zasadniczą. Coraz częściej są to programy sportowe, a także zdrowotne i chociaż trend ten opanował już większość korporacji, dociera również do mniejszych firm - na całe szczęście. Celem nadrzędnym powinno być bowiem dbanie o kondycję i samopoczucie pracowników tak, by byli szczęśliwsi i mniej chorowali. Perspektywicznie takie działanie każdej firmie bardzo się opłaca. Zdrowy, wypoczęty pracownik to inwestycja, która przynosi wymierne korzyści.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Każdy zatrudniający ma obowiązek świadczeń na rzecz pracownika z zakresu medycyny pracy, które, jako badania wstępne lub okresowe, mają na celu sprawdzenie jego predyspozycji i możliwości względem wykonywania obowiązków w firmie. Różnią się one swym zakresem czy diagnostyką w zależności od specyfiki zawodu, niemniej w swej częstotliwości i charakterze nie są wystarczające.
W świecie pędu za karierą, stresu i braku czasu na odpoczynek o zachorowanie nie trudno. Prowadząc firmę warto poważnie rozważyć opłacenie przeznaczonych dla załogi przedsiębiorstwa dodatkowych świadczeń medycznych. Kliniki proponują je zazwyczaj w postaci pakietów medycznych, abonamentów. W ramach takiego abonamentu, w prywatnej placówce medycznej, zatrudniony ma stały dostęp do wielu lekarzy specjalistów, bez uciążliwych formalności i kolejek - na ich pomoc może często liczyć szybciej i w bardziej dogodnych dniach czy godzinach. Takie udogodnienia dają szefowi pewność, że ewentualna absencja zostanie zredukowana do minimum. Abonamenty medyczne stanowią również niewątpliwy filar dobrego PR wewnętrznego i świetny sposób na zatrzymanie ludzi w firmie. Kształtowanie wizerunku jako dobrego pracodawcy, dbającego o zdrowie podwładnych, przyniesie tylko pozytywne efekty - poprawi motywację i efektywność załogi. Pracownicy czując, że firma się nimi opiekuje na pewno dłużej pozostaną lojalni. Sami zainteresowani potwierdzają zresztą w przypadku aż 88% wskazań, że wśród najbardziej cenionych benefitów poza pensją jest właśnie opieka medyczna.
Wymierne i zauważalne efekty przynoszą również cykliczne działania doraźne. Ich przykładem mogą być szczepienia zapobiegawcze w okresie wzmożonych zachorowań na grypę. W znaczącym stopniu zmniejszają ryzyko pracowniczej niedyspozycji, a co za tym idzie - prowadzą do redukcji sezonowych zwolnień. Same ich wykonanie również nie musi się wiązać z nieobecnością zatrudnionych. Na rynku coraz więcej lecznic, wychodząc naprzeciw potrzebom firm, przeprowadza już nawet badania bezpośrednio w zakładach pracy.
Ofertę wyjazdową dla firm prowadzimy nie tylko w zakresie szczepień, ale i szeroko rozumianej profilaktyki zdrowotnej pracowników, pozwalającej na wczesne wykrycie najczęstszych chorób cywilizacyjnych - mówi Maciej Majewski, Kierownik Działu Wsparcia Sprzedaży w Prywatnej Lecznicy Certus z Poznania. Badani rzeczywiście wykazują optymizm wobec takiej inicjatywy, a zamawiający mają poczucie, oczywiście słuszne, optymalizacji działań w tym zakresie. My cieszymy się natomiast z możliwości wdrożenia w razie konieczności efektywnego i szybkiego leczenia u danego pacjenta.
Nie trzeba chyba więcej argumentów aby udowodnić, że wprowadzenie pakietu dedykowanej pracownikom opieki i badań medycznych decyduje o wzroście ich wydajności, zaangażowania oraz identyfikacji z przedsiębiorstwem, a tym samym o uzyskiwanych przez firmę przychodach.
Nadesłał:
adStone
|
Komentarze (0)