Technologie » Komputery

Zwycięzcy kosmicznego konkursu YouTube Space Lab wyłonieni!

Zwycięzcy kosmicznego konkursu YouTube Space Lab wyłonieni!
Zobacz więcej zdjęć »
Firmy Lenovo, YouTube i Space Adventures przedstawiły globalnych zwycięzców YouTube Space Lab (youtube.com/spacelab) — ogólnoświatowego konkursu naukowego, w ramach którego uczniowie w wieku od 14 do 18 lat mieli zaprojektować eksperyment naukowy do przeprowadzenia w kosmosie.

Nagrodzeni to Amr Mohamed z Egiptu (grupy wiekowa 17–18 lat) oraz Dorothy Chen i Sara Ma z USA (grupa wiekowa 14–16 lat).

 

18-letni Amr Mohamed z Aleksandrii w Egipcie wymyślił eksperyment, który ma na celu sprawdzenie, „Czy pająki mogą nauczyć się nowych sztuczek w kosmosie?”. Amr zaproponował badanie wpływu mikrograwitacji na sposób łapania ofiary przez skakuna arlekinowego oraz możliwość adaptacji zachowania pająka w tym środowisku

 

Szesnastoletnie Dorothy Chen i Sara Ma z liceum Troy High School w Troy w stanie Michigan przygotowały eksperyment „Czy superbakterie z kosmosu mogą leczyć choroby na Ziemi?” Dorothy i Sara chcą wysłać na stację kosmiczną bakterie, aby sprawdzić, czy obecność innych składników odżywczych i związków może zablokować ich rozwój, a tym samym umożliwić opracowanie nowych sposobów walki z zarazkami na Ziemi.

 

Oprócz wysłania eksperymentów w kosmos, Amra, Dorothy i Sarę czeka jeszcze wybór jednej z dwóch wyjątkowych atrakcji, którymi są: wycieczka do Japonii, gdzie będą mogli zobaczyć start rakiety z ich eksperymentem na Międzynarodową Stację Kosmiczną, lub — po ukończeniu 18 lat — wyjątkowe szkolenie dla kosmonautów w Gwiezdnym Miasteczku w Rosji.

 

Na oficjalnej uroczystości w Waszyngtonie pojawili się przedstawiciele partnerów konkursu Space Lab, w tym takich organizacji jak NASA, Europejska Agencja Kosmiczna (ESA) oraz Japońska Agencja Badań Kosmicznych (JAXA). Eksperymenty uczniów zostaną przeprowadzone jeszcze w tym roku przez astronautów na pokładzie Międzynarodowej Stacji Kosmicznej 400 km ponad Ziemią i będą transmitowane na żywo za pośrednictwem notebooka Lenovo ThinkPad oraz serwisu YouTube.

 

Jako światowy lider w branży komputerów dla sektora edukacji z przyjemnością wspieramy programy, które ukazują młodzieży wspaniałość nauki. Szczególnie przy użyciu takich technologii, jak ThinkPad — są to bowiem jedyne notebooki zatwierdzone do użytku na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej — powiedział Michael Schmedlen, ogólnoświatowy dyrektor ds. edukacji firmy Lenovo. Z niecierpliwością oczekujemy przeprowadzenia zwycięskich eksperymentów na żywo w kosmosie — nie tylko ze względu na ich wartość dla rozwoju nauki i ludzkości, ale także dlatego, że stanowią źródło inspiracji dla kreatywnych, młodych osób na całym świecie — dodał.

 

 

Więcej informacji o konkursie YouTube Space Lab można uzyskać pod adresem youtube.com/spacelab.

 

 

O firmie Lenovo


Firma Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) jest producentem urządzeń elektronicznych do użytku osobistego i drugim pod względem wielkości dostawcą komputerów PC na świecie. Firma obsługuje klientów w ponad 160 krajach, a jej obroty sięgają 21 miliardów USD. Lenovo koncentruje się na konstruowaniu komputerów i mobilnych urządzeń internetowych o wyjątkowej jakości. Filarami działalności firmy są innowacyjność, efektywny łańcuch dostaw na całym świecie oraz konsekwentna realizacja strategii biznesowej. Od czasu przejęcia przez Grupę Lenovo działu komputerów osobistych IBM firma opracowuje, produkuje i sprzedaje niezawodne, wysokiej jakości, bezpieczne i łatwe w użyciu produkty techniczne oraz usługi. Lenovo produkuje biznesowe komputery legendarnej marki Think, konsumenckie komputery marki Idea, a także serwery, stacje robocze oraz mobilne urządzenia internetowe, takie jak tablety i smartfony. Lenovo ma duże ośrodki badawcze w Yamato w Japonii, Pekinie, Szanghaju i Shenzen w Chinach oraz w Raleigh w Północnej Karolinie (USA). Więcej informacji można uzyskać pod adresem www.lenovo.com.

 

 

 

Kontakt dla mediów:

 

Witold Wolny,

Agencja 21

witold.wolny@agencja21.pl,

tel. 22 511 13 82

 



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

agencja21

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Zamów opracowanie informacji prasowej


Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »