Firma » Biznes
Afiliacja krok po kroku
Zobacz więcej zdjęć » |
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Krok 1 Zarejestruj się w sieci afiliacyjnej za darmo
Warunkiem koniecznym udziału w sieci afiliacyjnej w charakterze wydawcy jest rejestracja.
Rejestracji może dokonać każda osoba prywatna lub firma, która chce otrzymać wynagrodzenie za promowanie produktów i usług reklamodawcy. Może w tym celu wykorzystać własną witrynę, fora internetowe czy skrzynkę mailową. Wydawca nie musi zakładać własnej działalności gospodarczej.
- Panel administracyjny został stworzony z myślą o wydawcach stawiających pierwsze kroki w afiliacji. Z jego pomocą właściciel serwisu weryfikuje swoje dane, ma wgląd do wymaganych dokumentów, definiuje witryny i powierzchnie, na których chce zamieszczać reklamy - wyjaśnia Rafał Irla, przedstawiciel sieci Afiliant.com. Panel umożliwia przeglądanie dostępnych w ramach sieci programów partnerskich, kontrolę zarobków i monitoring efektów kampanii przy użyciu statystyk. Indywidualna skrzynka mailowa służy stałemu informowaniu wydawców o kolejnych programach partnerskich
Krok 2 Wybierz program partnerski
Kolejnym krokiem jest wybór programu partnerskiego. W ramach panelu wydawca może zapoznać się z dokładnym opisem zasad programu, szczegółami dotyczącymi warunków naliczania wynagrodzenia. Może również przejrzeć dostępne kreacje reklamowe. Jak zapewnić sobie wysoką efektywność kampanii? Po pierwsze dokonywać wyboru tylko tych reklamodawców, których oferta odpowiada profilowi witryny. Po drugie korzystać tylko z tych kreacji reklamowych, które dobrze korespondują z designem naszej witryny. Po trzecie porównywać warunki finansowe poszczególnych programów oraz stale analizować skuteczność prowadzonych przez siebie działań. Dla ułatwienia oferujemy wydawcom profesjonalne doradztwo na każdym etapie realizacji kampanii - zapewnia Rafał Irla z sieci Afiliant.com
Krok 3 Generuj efekty
Warunkiem udziału w wybranym programie jest zaakceptowanie zgłoszenia przez reklamodawcę. Następnie wydawca dokonuje wyboru kreacji reklamowej i pobiera udostępniony mu kod kreacji. Wyświetlanie reklam następuje po umieszczeniu kodu w źródle strony. Wydawca ma dostęp do szerokiej puli rozmaitych form reklamowych, które przeszły przez proces konsultacji i weryfikacji.
Jak to działa? Internauta klika w reklamę na stronie wydawcy lub w link trackingowy na forum lub serwisie społecznościowym, a następnie podejmuje określoną akcję (wypełnia formularz, dokonuje zakupu produktu, etc). Jeśli jest ona zgodna z zasadami rozliczeń w programie, wydawca ma naliczane wynagrodzenie.
Krok 4 Zarabiaj!
Ostatnim krokiem jest bieżąca kontrola zarobków i ilości prawidłowo wykonanych w serwisie akcji. - Autorskie oprogramowanie trackingowe sieci Afiliant.com umożliwia wydawcy stałą kontrolę efektywności prowadzonych działań. W ramach panelu administracyjnego wydawca ma dostęp do statystyk prowadzonych kampanii. To pozwala na bieżącą optymalizację zarówno programów, jak i form reklamowych - dodaje Rafał Irla z sieci Afiliant.com.
W czterech krokach do celu - efektywnego zarabiania w sieci za pomocą programów partnerskich? Nie do końca...
Wydawca musi przede wszystkim zadbać o atrakcyjność udostępnianej witryny. W tym celu powinien na bieżąco aktualizować stronę o unikalne treści, zwiększać widoczność w sieci za sprawą takich mechanizmów jak pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania czy systematycznie urozmaicać formy reklamowe i zmieniać miejsce wyświetlanych kreacji. Pamiętając jednocześnie o umiarze, wszak liczba banerów nie świadczy o popularności witryny.
Źródło: Afiliant.com
Komentarze (1)
rzeczywiście w zestawieniu z powszechnie dostępnymi opcjami promocji biznesu w sieci programy partnerskie to jedno z lepszych rozwiązań.