Rozrywka » Turystyka
Badanie cen hoteli HRS
Ceny hoteli w Warszawie w trzecim kwartale 2011 roku o 10% droższe niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Najdroższe hotele tradycyjnie są w Nowym Jorku.
W wielu dużych miastach europejskich odnotowano dwucyfrowe wzrosty cen w badanym okresie. Natomiast poza Europą obserwowano znaczne zróżnicowanie tendencji w zakresie cen. Tak wynika z najnowszego badania cen usług hotelowych HRS - wiodącego portalu rezerwacji hotelowych w Europie. Portal dokonał porównania cen pokoi hotelowych w 48 dużych miastach w Niemczech, Europie i innych częściach świata w trzecim kwartale 2011 r. z cenami w tym samym okresie poprzedniego roku.
Jak wynika z badania, najwyższe ceny za jedną noc w hotelu były w Nowym Jorku, Zurychu i Moskwie. W ostatnim kwartale średnia cena za pokój w Nowym Jorku wyniosła 176 Euro, sprawiając, że mimo co najmniej 2% spadku cen w porównaniu do zeszłego roku, miasto to okazało się najdroższe. Największy wzrost cen odnotowano w Buenos Aires. Na przeciwległym końcu skali cenowej uplasowały się Bangkok, Kuala Lumpur i Pekin ze średnimi cenami około 50 Euro za noc.
Zestawienie cen hoteli w Europie: Zurych nadal najdroższy; ceny spadają tylko w Rzymie i Atenach
W trzecim kwartale 2011 r. wystąpił szczególnie wysoki popyt na noclegi w takich europejskich stolicach jak Wiedeń, Paryż i Praga. W miesiącach letnich popularnością niezmiennie cieszyły się kierunki śródziemnomorskie takie jak: Stambuł czy Barcelona, dzięki czemu hotelom znajdującym się w tym regionie udało się podnieść zarówno frekwencję, jak i ceny.
Podobnie jak w poprzednim kwartale, ceny pokoi hotelowych w większości dużych miast w Europie nadal rosły w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Dzięki pewnemu ożywieniu gospodarczemu i wynikającemu z niego zwiększonemu popytowi na noclegi w hotelach, ceny zwiększyły się aż o 10% w 8 z 20 miast objętych badaniem. Największy wzrost, wynoszący 14,3%, odnotowano w Moskwie, gdzie średnia cena za pokój podniosła się do 144 Euro. HRS odnotował podobny wzrost cen w Zurychu, który także słynie z tego, że jest drogim miastem. Goście odwiedzający największe miasto Szwajcarii byli zmuszeni sięgać głęboko do kieszeni ze względu na mocną pozycję franka szwajcarskiego. Właściciele hoteli inkasowali średnio 159 Euro za noc, co pozwoliło Zurychowi utrzymać najwyższe miejsce w rankingu miast europejskich.
Ceny w hotelach za pokojonoc wzrosły także w brytyjskiej stolicy. Noc w hotelu nad Tamizą kosztowała średnio 136 Euro, o około 11,3% więcej niż tym samym okresie ubiegłego roku.
Goście odwiedzający Stambuł oraz niektóre miasta Europy Środkowej byli zmuszeni zaakceptować dwucyfrowe wzrosty cen. Stolica Turcji staje się coraz modniejszym kierunkiem turystycznym dla osób decydujących się na rekreacyjny wypad do dużego miasta. Na rosnącym popycie na pokoje hotelowe skorzystały także Praga i Warszawa. Jednak przy średniej cenie za pokój w wysokości blisko 62 Euro w Pradze i 77 Euro w Warszawie, te miasta nadal zaliczają się do tańszych kierunków turystycznych Europy.
Po spadku cen w drugim kwartale roku hotelarze w Madrycie po raz kolejny na przestrzeni ostatnich trzech miesięcy skorzystali na zwiększonym popycie, licząc sobie średnio 85 Euro za pokój, co przekłada się na wzrost o blisko 7,4% w stosunku do trzeciego kwartału 2010 r. Na znaczący wzrost cen hoteli w stolicy Hiszpanii szczególny wpływ wywarły sierpniowe Światowe Dni Młodzieży i wizyta Papieża.
Nieustanny napływ niepokojących informacji z Grecji wywiera presję na ceny w takich miastach jak Ateny. W ostatnim kwartale odwiedzający to miasto musieli zapłacić średnio 78 Euro za pokój hotelowy, o 1,7% mniej niż w ubiegłym roku.
Główne miasta w Europie | Æ Ceny w trzecim kwartale 2011 r. w Euro | Æ Ceny w trzecim kwartale 2010 r. w Euro | Zmiana (%) |
Amsterdam | 133,06 | 122,87 | 8,30 |
Ateny | 77,53 | 78,84 | -1,67 |
Barcelona | 116,74 | 102,67 | 13,71 |
Budapeszt | 67,11 | 66,87 | 0,36 |
Helsinki | 102,90 | 98,92 | 4,02 |
Stambuł | 86,02 | 77,52 | 10,97 |
Kopenhaga | 126,12 | 119,57 | 5,48 |
Lizbona | 79,74 | 78,28 | 1,86 |
Londyn | 135,57 | 121,83 | 11,28 |
Madryt | 85,13 | 79,29 | 7,37 |
Mediolan | 96,51 | 92,67 | 4,14 |
Moskwa | 144,46 | 126,42 | 14,27 |
Oslo | 125,20 | 121,05 | 3,43 |
Paryż | 126,82 | 113,40 | 11,83 |
Praga | 61,81 | 56,05 | 10,29 |
Rzym | 90,54 | 91,43 | -0,97 |
Sztokholm | 118,61 | 118,16 | 0,38 |
Warszawa | 76,73 | 69,55 | 10,33 |
Wiedeń | 93,30 | 90,51 | 3,08 |
Zurych |
Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Nadesłał:
nina.biadun@triplepr.pl
|
|
Ostatnio dodane artykuły
-
Wakacyjna kolekcja Żabki! Limitowana seria ubrań z kultowym logo z lat 90.
-
Jak oferta nowych mieszkań zmieniała się w ciągu ostatniego roku
-
„Delight – Mańkowski x Lena Lighting” Niezwykła wystawa w Galerii Miejskiej w Środzie Wielkopolskiej
-
Precyzja czyszczenia - przegląd odkurzaczy pionowych z funkcją mopowania od Dreame
-
Jakie mleko piją Polacy? Czy czekają nas nowe trendy w przemyśle mleczarskim?
-
KLUB PIŁKARSKI ARSENAL ORAZ TCL PODPISUJĄ WIELOLETNIĄ UMOWĘ PARTNERSKĄ
-
Mika Urbaniak wraca z nowym albumem po 6 latach!
-
Dzieciństwo w rytmie muzyki – historia Miki Urbaniak
-
NeuroDrzewo obfitości
-
Last minute bez pułapek. Jak zaplanować wyjazd, by nie dać się oszukać?
-
Dolar w odwrocie – dobrze, czy źle?
-
Premiera raportu DOMOTEKI z Salone del Mobile 2025
-
Negocjacje to nie walka – dlaczego wielu menedżerów przegrywa zanim zacznie?
-
Jakie mleko piją Polacy? Czy czekają nas nowe trendy w przemyśle mleczarskim?
-
Lepsza opieka dla pacjentów dializowanych? Szansą - wdrożenie pilotażu w największym ośrodku w Polsc
-
Piknik wojskowy w CH Focus – historia, edukacja i przygoda w mundurze
-
Naturalna elegancja i trwałość – boom na trawertyn w polskich realizacjach
-
Dzień Dziecka z Treflikami w Kasztanowej – dwa dni bajkowej zabawy w Pile!
-
Bezpieczne wakacje z Promenadą!
-
Blachodachówka modułowa- najlepsze rozwiązanie na twój dach!
-
Sharp BP-22C25 – najmniejsza w swojej klasie drukarka A3 (kolor)
-
Letnie stylizacje w stylu OCHNIK - romantyzm, naturalne materiały i nowoczesny szyk
-
Mars zobowiązał się przeznaczyć 27 mln dolarów na wsparcie rolników
-
Muzea w Krakowie – miejsca gdzie historia spotyka codzienność!
-
Nowy wymiar oszczędności i komfortu – jak wybrać klimatyzator?
-
Neofobia żywieniowa u niemowląt – 3 zasady, o których warto pamiętać
-
Zyxel Networks Polska przedstawia wdrożenie bezpiecznej sieci w PSB Mrówka w Wieluniu
-
INGKA CENTRES zaprasza do STREF NA TAK - nowa kampania
-
Odpoczynek w górach – aktywnie czy spokojnie?
-
Większy komfort zakupów dla klientów
-
Górskie termy i SPA – gdzie połączyć aktywność z relaksem?
-
Wpływ górskiego powietrza na zdrowie i samopoczucie. Korzyści zdrowotne pobytu w górach.
-
Lena Lighting partnerem wystawy Stand Art 3D podczas Poznań Art Week
-
Panasonic rozszerza ofertę militarną – adapter IP65 dla TOUGHBOOK G2
-
Najnowsze rozwiązania w branży cyberbezpieczeństwa PHASR i EDR
-
Duńska harmonia we wnętrzach: jak BoConcept tworzy piękno poprzez symetrię, kolor i fakturę
-
Zmęczeni, zestresowani z nosem w ekranach – jak to się dla nas skończy?
-
Czy mieszkania w otoczeniu zieleni, z dala od centrum mają teraz większe wzięcie
-
Leśne kąpiele w polskich górach – jak czerpać energię z natury?
-
Joga na szczycie – gdzie najlepiej medytować w górach?
-
Ogrodzenia z siatki zgrzewanej – trwałość i estetyka w jednym
-
Deszczownica Silia od Deante Design Studio z wyróżnieniem must have 2025!
-
Kolekcja Tubądzin x Dorota Koziara z nagrodą must have 2025
-
Gartner: mamy duet, który zmieni fundamenty biznesu do 2029 r.
-
Nowa era budownictwa, biznesu i technologii – relacja z XV Kongresu Stolarki Polskiej
-
Sekrety ludzkiej psychiki. Rusza "Prześwietlenie" - nowy podcast lekarki Giny Szymańskiej
-
Co zabrać na relaksujący wyjazd w góry?
-
Bridge Talk
-
Sąsiedzka wyprzedaż garażowa w Promenadzie – wpadnij do centrum na Dzień Dziecka!
-
Mieszanka Krakowska: Wawel wprowadza nowy smak i kampanię telewizyjną
dodaj artykuł »
|
Komentarze (0)