Technologie » Internet

Badanie Cisco dotyczące roli Internetu w życiu codziennym

Pokolenie Internetu wkracza na rynek pracy. Czy przedsiębiorstwa są na to przygotowane?

Warszawa, 21 września 2011 roku, Druga doroczna edycja raportu Cisco Connected World Technology Report analizuje związki między zachowaniem ludzi, Internetem i wszechobecnością technologii sieciowych. Związki te mają zachęcać do przemyśleń na temat sposobów utrzymania konkurencyjności firm wobec wpływu trendów związanych ze stylem życia i technologią. Raport globalny oparty na ankiecie przeprowadzonej wśród studentów i pracowników w wieku do 30 lat w 14 krajach analizuje współczesne wyzwania stojące przed przedsiębiorstwami starającymi się zachować równowagę między aktualnymi i przyszłymi potrzebami pracowników i firm. Analiza ta uwzględnia rozwój funkcji w zakresie mobilności, wzrost liczby zagrożeń oraz technologie opracowywane w celu zapewnienia coraz szerszego dostępu do informacji – od wirtualizowanych centrów przetwarzania danych i środowisk przetwarzania rozproszonego po tradycyjne sieci przewodowe i bezprzewodowe.  

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Wyniki badania dowodzą, że co trzeci student i pracownik w młodym wieku uważa Internet za podstawowy czynnik niezbędny do życia, porównywalny z powietrzem, wodą, pokarmem i schronieniem, co potwierdza coraz istotniejszą rolę sieci w życiu człowieka. Ponad połowa respondentów stwierdziła również, że nie mogłaby żyć bez Internetu, określając go jako „integralny element ich życia”.Powyższe wnioski, a także wiele innych, dają szerszy obraz nastawienia, oczekiwań i zachowań następnego pokolenia pracowników. Pozwalają również prognozować ich wpływ na wszystkie dziedziny biznesu, od komunikacji i mobilnego stylu życia po rekrutację, bezpieczeństwo firmowe oraz konkurencyjność przedsiębiorstw.Wnioski z badania zostaną zaprezentowane przez kadrę kierowniczą firmy Cisco podczas bezpłatnej internetowej transmisji telewizyjnej pod adresem www.cisco.com/go/connectedreport. 

 Najważniejsze wnioski

Internet jednym z podstawowych czynników niezbędnych do życia

·         Powietrze, woda, Internet: Co trzeci student i pracownik (33%) biorący udział w globalnym badaniu wierzy, że Internet to czynnik podstawowy. Prawie połowa (49% studentów i 47% pracowników) respondentów uważa, że jest on „prawie tak samo ważny”. Ogółem czterech na pięciu studentów i młodych pracowników twierdzi, że Internet pełni niezwykle ważną rolę w ich życiu codziennym.

·         Czynnik niezbędny do życia: Ponad połowa respondentów (55% studentów i 62% pracowników) stwierdziła, że nie mogłaby żyć bez Internetu, określając go „integralnym elementem ich życia”.

·         Środek komunikacji: W obliczu wyboru między łączem internetowym a samochodem większość studentów na całym świecie – prawie dwóch na trzech (64%) – wybrałaby łącze internetowe.

Nowy model życia w społeczeństwie

·         Pierwsza miłość: Dwóch na pięciu studentów (40%) biorących udział w badaniu na całym świecie stwierdziło, że Internet jest dla nich ważniejszy niż randki, spotkania ze znajomymi lub słuchanie muzyki.

·         Życie w społeczeństwie 2.0: Poprzednie pokolenia preferowały kontakty osobiste z innymi ludźmi, natomiast pokolenie przyszłości skłania się ku interakcjom internetowym. Więcej niż jeden student na czterech (27%) stwierdził, że aktualizacja konta na Facebooku jest ważniejsza od chodzenia na imprezy i randki, słuchania muzyki lub spędzania czasu ze znajomymi.

Dostęp do informacji za pośrednictwem urządzeń mobilnych... oraz koniec telewizji i gazet?

·         Waga urządzeń mobilnych: Dwie trzecie studentów (66%) oraz ponad połowa pracowników (58%) stwierdza, że urządzenia mobilne (laptop, smartfon, tablet) są „najważniejszą technologią w ich życiu”.

·         Rosnąca popularność smartfonów i mobilności: Smartfony mają szansę przejąć od komputerów biurkowych pozycję najpopularniejszego narzędzia w perspektywie globalnej. 19% studentów uważa smartfony za swoje „najważniejsze” urządzenia wykorzystywane na co dzień. Dla porównania wartość dla komputerów biurkowych w tej kategorii wynosi 20%. To wynik sygnalizujący coraz większą dominację smartfonów i oczekiwany wzrost popularności wśród następnego pokolenia absolwentów szkół wyższych wkraczających na rynek pracy. To również czynnik zachęcający do debaty nad standardowym modelem pracy w biurze, w odróżnieniu od możliwości połączenia się z Internetem i pracowania w dowolnym miejscu, na przykład w domu lub miejscach publicznych. W raporcie z 2010 roku trzech pracowników na pięciu (60%) na całym świecie stwierdziło, że nie trzeba siedzieć w biurze, aby pracować wydajnie.

·         Zmierzch telewizji: Wyniki obu raportów dowodzą, że popularność telewizji wśród studentów i młodych pracowników spada na korzyść urządzeń mobilnych, takich jak laptopy i smartfony. Na całym świecie mniej niż 1 student (6%) i 1 pracownik (8%) na 10 stwierdził, że telewizor jest najważniejszym urządzeniem technologicznym w jego codziennym życiu. Programy telewizyjne
i filmy są coraz częściej dostępne na urządzeniach mobilnych, w związku z czym oczekiwany jest dalszy spadek popularności telewizji.

·         Kres gazet drukowanych? Tylko jeden student i pracownik (4%) na 25 respondentów badanych na całym świecie stwierdził, że gazeta jest najważniejszym źródłem informacji.

·         Ochrona drzew: 2 studentów na 5 (21%) nie kupiło drukowanej książki (poza podręcznikami niezbędnymi podczas zajęć dydaktycznych) w księgarni od ponad dwóch lat lub nie kupiło jej nigdy.

Wpływ mediów społecznościowych

·         Interakcje za pośrednictwem Facebooka: Około 9 studentów (91%) i pracowników (88%) na 10 na całym świecie przyznało się do posiadania konta w serwisie Facebook. 89% studentów i 73% pracowników z tej grupy sprawdza swoje konto Facebook co najmniej raz dziennie. 1 osoba na
3 (33%) z tej grupy przyznała, że sprawdza swoje konto co najmniej 5 razy dziennie.

·         Internet zapewnia rozrywkę czy przeszkadza? Studenci informują również o częstych przypadkach przerywania pracy nad projektami lub zadaniami domowymi, spowodowanych wiadomościami wysyłanymi przez komunikatory, aktualizacjami portali społecznościowych i połączeniami telefonicznymi. W określonej godzinie ponad 4 studentów na 5 (84%) potwierdziło co najmniej jeden przypadek przerwania pracy. Prawie 1 student na 5 (19%) stwierdził, że praca została przerwana co najmniej sześciokrotnie – co daje średnią co najmniej raz na 10 minut. 1 student na 10 (12%) przyznał, że przestał liczyć przypadki przerwania pracy podczas prób skupienia się na projekcie.

·         Praca to życie: 7 na 10 pracowników „zaprzyjaźniło” się ze swoimi kierownikami i/lub współpracownikami na Facebooku, co sygnalizuje, że granica między życiem zawodowym
i osobistym stała się niezwykle cienka – prawie niewidoczna. W Stanach Zjednoczonych zanotowano niższy odsetek pracowników, którzy „zaprzyjaźnili” się z kierownikami i współpracownikami – postąpił tak zaledwie 1 na czterech (23%), mimo że 2 na 5 (40%) zaprzyjaźniło się ze współpracownikami.

·         Służbowa poczta pantoflowa: Spośród pracowników korzystających z portalu Twitter ponad 2 na
3 (68%) śledzi działania kierownika lub współpracowników na tym portalu. 42% z nich śledzi działania przedstawicieli obu grup jednocześnie, natomiast jedna trzecia (32%) preferuje zachować prywatność w swoim życiu.

Informacje o badaniu

·         Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie firmy Cisco przez agencję InsightExpress, zewnętrzną firmę ze Stanów Zjednoczonych, zajmującą się badaniami rynkowymi.

·         Badanie globalne składa się z dwóch ankiet. Jedna z nich dotyczy studentów, a druga młodych pracowników w wieku do 30 lat. Każda ankieta przeprowadzona została wśród 100 respondentów
z każdego z 14 krajów, co dało całkowitą liczbę 2 800 respondentów.

·         Badanie przeprowadzono w następujących 14 krajach: USA, Kanada, Meksyk, Brazylia, Wielka Brytania, Francja, Hiszpania, Niemcy, Włochy, Rosja, Indie, Chiny, Japonia i Australia.   

 Cytaty:

  • Dariusz Fabiszewski, dyrektor generalny firmy Cisco w Polsce

 „Pokolenie Internetu wkracza na rynek pracy – dotyczy to również Polski. Warto zadać pytanie: Czy firmy są na to przygotowane? Wyniki raportu Cisco Connected World Technology Report powinny skłonić przedsiębiorstwa do ponownej analizy potencjalnych kierunków zmian w celu pozyskania utalentowanych pracowników i ukształtowania modeli biznesowych. Nie ulega wątpliwości, że świat się zmienia – jest o wiele bardziej zależny od Internetu, a każde następne pokolenie będzie pogłębiało tę tendencję. Już teraz dyrektorzy IT muszą zaplanować rozwój obsługiwanych sieci i skalować je pod kątem bezpieczeństwa i mobilności wymaganej przez pracowników następnego pokolenia. Jednocześnie działania te muszą być poparte odpowiednią analizą zasad korporacyjnych”.

  • Dave Evans, główny futurolog w firmie Cisco:

„Styl życia prosumentów stanowiących połączenie profesjonalistów i konsumentów w środowisku pracy, ich oczekiwania wobec technologii oraz zachowania w zakresie dostępu do informacji zmieniają charakter komunikacji biznesowej w skali globalnej. Raport Cisco Connected World Technology Report dostarcza przedsiębiorstwom informacji o tym w jaki sposób uzyskać przewagę konkurencyjną w zakresie decyzji dotyczących infrastruktury informatycznej i zarządzania zasobami ludzkimi”.  

Dodatkowe materiały:

·         Więcej informacji o Cisco Connected World Technology Report 2011: www.cisco.com/go/connectedreport

·         Materiały dotyczące Cisco Connected World Technology Report 2010 znajdują sie na stronie: www.cisco.com/go/connectedreport

·         Zapraszamy na stronę Cisco Borderless Networks

 Informacje o firmie Cisco:Cisco (NASDAQ: CSCO) jest światowym liderem w dziedzinie rozwiązań sieciowych, które zmieniają sposób, w jaki ludzie kontaktują się ze sobą, komunikują i współpracują. Więcej informacji na temat Cisco można znaleźć na stronach http://www.cisco.pl
i
http://www.cisco.com. Polskie informacje prasowe firmy można znaleźć na stronie www.cisco.com.pl/prasa, natomiast centralny serwis informacyjny znajduje się pod adresem http://newsroom.cisco.com. Dodatkowych informacji udziela: Joanna Dunin-KępliczManagerSolski Burson-Marstellerul. Krakowskie Przedmieście 47/5100-071 Warszawatel. +48 501 132 395email: jdunin-keplicz@solskibm.pl www: www.solskibm.pl



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

jdunin-keplicz@solskibm.pl

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »