Motoryzacja » Samochody
Badanie satysfakcji dealerów samochodowych
Zobacz więcej zdjęć » |
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
W opublikowanym właśnie raporcie prezentującym wyniki pierwszego w Polsce niezależnego badania satysfakcji dealerów samochodowych przygotowanego przez międzynarodową firmę doradczą Ernst & Young oraz Polską Izbę Motoryzacji Consulting marka SEAT znalazła się na wysokiej 7. pozycji.
Także w ujęciu wyników sprzedaży w Polsce marka SEAT notuje w bieżącym roku sukcesy. Podsumowując wyniki osiągnięte od stycznia do końca października br. SEAT znajduje się na 12-tym miejscu w rankingu najpopularniejszych marek w segmencie nowych aut. Oznacza to wzrost sprzedaży o +68,7% w stosunku do adekwatnego okresu roku ub. Natomiast sprzedaż zrealizowana w październiku vs sprzedaż w miesiącu wrześniu br. wzrosła aż o +147,5%. Fakt ten świadczy o dynamiczne rosnącym zaufaniu Klientów do marki SEAT w Polsce.
„Po 7 latach branża budzi się z kryzysu. Chcemy się rozwijać i sprzedawać więcej niż kiedykolwiek. Planujemy znaczący wzrost liczby punktów sprzedaży oraz obsługi posprzedażnej w Polsce. Dlatego też bardzo wysoka pozycja marki SEAT w opublikowanych wynikach badań oraz rosnące zainteresowanie Klientów powodują, iż z ogromnym optymizmem patrzę w przyszłość,” podsumował Andrzej Kublik, prezes zarządu IMC S.A., oficjalnego importera SEAT-a w Polsce.
O badaniu
Badanie zostało przeprowadzone w okresie od 3 września do 31 października 2007 przez Polską Izbę Motoryzacji Consulting i Międzynarodową firmę doradczą Ernst&Young, według standardów realizowanych w krajach Unii Europejskiej i USA. W badaniu wzięli udział właściciele i osoby zarządzające stacjami dealerskimi.
Ocena „satysfakcji dealerskiej” została oparta na trzech płaszczyznach, na których dealerzy dokonywali oceny swoich importerów. Pierwszą z nich była ocena sprzedawanego produktu; obejmowała ona całość aspektów z nim związanych takich jak jakość, dostępność czy niezawodność. Drugą płaszczyznę stanowiła polityka producenta/importera, jako przedstawiciela międzynarodowego koncernu. Składała się na nią ocena atrakcyjności umowy dealerskiej, konkurencyjność strategii rynkowych, oraz podejście do prowadzenia biznesu. Trzecią była ocena importera jako firmy, która wpisana w polskie realia zatrudnia konkretnych ludzi, posiadając przy tym własną kulturę organizacyjną.
Plik z raportem jest dostępny na stronach: http://www.ey.com/global/content.nsf/Poland/Automotive
http://www.pim.org.pl/index.php?a=si&iid=25529
Nadesłał:
sp
|
Komentarze (0)