Firma » Finanse
Bank samochodowy to zupełnie inny bank
Czy rok 2015 przyniesie spółkom Volkswagen Bank i Volkswagen Leasing kolejne wzrosty?
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Mikołaj Woźniak: Na pewno tak będzie. W przypadku Volkswagen Leasing zadecyduje o tym między innymi rosnąca popularność pakietów serwisowych, których zakup pozwala użytkującym auta firmom na wygodne rozłożenie wydatków na przeglądy samochodów na cały rok, a tym samym – na zaplanowanie takich kosztów. Pierwsze pakiety serwisowe wprowadziliśmy w 2012 roku dla marki Audi oraz Volkswagen Użytkowe, w 2013 roku dla ŠKODY i SEAT-a, a w 2014 – dla marki Volkswagen osobowe. Ten produkt został bardzo dobrze przyjęty przez klientów i z każdym miesiącem notujemy kolejne rekordy sprzedaży pakietów.
Volkswagen Bank z kolei jest na polskim rynku prekursorem produktów finansowych
z wysoką wartością końcową: AutoKredytu oraz leasingu. W Europie Zachodniej mało kto potrzebuje już samochodu dla samego posiadania, a większość klientów – w Niemczech jest to około 70% – kupuje auta na kredyt z wysoką wartością końcową. Płacą więc za używanie samochodu: kluczowa jest dla nich mobilność, a nie własność. Nabywcy doceniają zalety takich produktów, tym bardziej, że finansowanie z wysoką wartością końcową pozwala im wybrać lepszy model auta w ramach takich samych miesięcznych rat. Wybierają więc „używam” zamiast „mam samochód”.
Volkswagen Bank to bank samochodowy. Czy jego działalność różni się od tradycyjnych banków komercyjnych?
Bank samochodowy należy do tzw. captive banków. Captive to instytucja, która działa – w przypadku pojazdów – w motoryzacyjnej grupie finansowej lub jest częścią firmy produkującej samochody. Działalność banku samochodowego opiera się na finansowaniu aut, a jego celem jest rozszerzenie zakresu usług oferowanych klientom. Według badań, które przeprowadził Volkswagen Bank, w przypadku captive banku związanego z producentem samochodów ponad ¾ klientów przy wymianie auta na nowe decyduje się na wybór tej samej marki. Dla porównania: wśród osób kupujących pojazdy za gotówkę lub w finansowaniu oferowanym przez niewyspecjalizowane banki komercyjne i instytucje leasingowe, maksymalnie 2/3 wraca do danej marki aut po okresie użytkowania samochodu.
Na jakie korzyści może liczyć klient banku samochodowego?
Takich korzyści jest wiele. Oprę się tu na praktyce Volkswagen Banku. Po pierwsze klient w jednym miejscu – tam gdzie kupuje czy zamawia samochód – otrzymuje kompleksową ofertę wszystkich możliwych produktów: samego auta, jego finansowania kredytem lub leasingiem, pakietów serwisowych, przedłużonej gwarancji, preferencyjnych pakietów ubezpieczeń czy zakupu akcesoriów.
Kolejną kwestią są ustalone, wypracowane przez lata, jednolite procedury postępowania. Jeżeli na przykład kiedykolwiek będzie konieczna likwidacja szkody ubezpieczeniowej, to dany samochód zawsze zostanie naprawiony w autoryzowanej stacji obsługi, z wykorzystaniem oryginalnych części i w taki sposób, że klientowi nie przysporzy to żadnych kłopotów.
W umowach z Volkswagen Bankiem nie ma również żadnych trików, żadnego drobnego druku. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta: jako bank samochodowy budujemy długofalowe relacje z klientem, a czyste zasady są podstawą do tworzenia takich relacji. Zadowolony ze współpracy klient wraca do swojego banku i swojego doradcy.
Czy klient decydujący się na finansowanie przez captive bank samochodu z Grupy Volkswagena może liczyć na preferencyjne finansowanie? Na czym polegają takie preferencje?
Każdy klient kupujący samochód z naszej grupy może liczyć na preferencyjne finansowanie kredytu lub leasingu. Wszystkie marki Grupy Volkswagena mają atrakcyjne oferty, na przykład wyjątkowo niskie oprocentowanie kredytu bądź promocje na leasing. W przypadku leasingu aut marki Audi klienci otrzymują w cenie samochodu pakiet serwisowy. Z kolei ŠKODA, przy finansowaniu zakupu przez Volkswagen Bank, oferuje pakiet serwisowy za 25% jego ceny. To tylko przykłady, takie preferencyjne warunki wprowadza każda z naszych marek.
A jakie produkty znajdują się w ofercie banku samochodowego?
Grupę takich produktów finansowych można określić krótko: są to wszystkie wydatki związane z finansowaniem samochodu, ale i na przykład zakup akcesoriów czy ubezpieczenia. Czyli w naszej ofercie Klient znajdzie: kredyt, leasing, ubezpieczenia, usługi serwisowe oraz – nie zapominajmy – bankowość internetową.
Czy bank należący do koncernu motoryzacyjnego może finansować wyłącznie zakup aut danej grupy, czy też innych koncernów?
Wyjaśnię to na przykładzie Volkswagen Banku. Naszą misją jest nie tylko wspieranie sprzedaży samochodów Grupy Volkswagen, ale i budowanie długotrwałych relacji z klientami. Czasem może zdarzyć się, że klient korzystający z leasingu wybierze samochód innego producenta. Wówczas, ze względu na wieloletnią relację z takim nabywcą, finansujemy również samochody innych marek. Pozwala to na utrzymanie bliskiego kontaktu z klientem i zaprezentowanie w przyszłości silnych stron aut z Grupy Volkswagena.
Captive bank nie skupia się więc wyłącznie na obrocie pieniądzem, tak jak banki komercyjne?
Captive bank interesuje się samochodem kupowanym przez klienta, poziomem obsługi i serwisu w ASO, zadowoleniem użytkownika, którego efektem jest przywiązanie klienta do marki i możliwość utrzymania długoletniego kontaktu z potencjalnym nabywcą kolejnego samochodu. Właśnie to nas wyróżnia: zależy nam, żeby klient został nie tylko z nami, ale również z markami samochodów, z których korzysta.
Dziękuję za rozmowę.
Volkswagen Bank Polska jest ekspertem w dziedzinie finansowania zarówno nowych, jak i używanych samochodów z grupy Volkswagen (Volkswagen, Audi, ŠKODA, SEAT i Porsche). Bank jest laureatem prestiżowej nagrody „Złoty Bankier” w kategorii „Najlepszy Kredyt Samochodowy” w 2010, 2011 i 2012 r. Otrzymał także nagrodę „Innowacja Roku 2013” za nowatorski AutoKredyt.
Nadesłał:
MultiComm
|
Komentarze (0)