Motoryzacja » Moto Serwis
Bezpieczeństwo w standardzie
Zobacz więcej zdjęć » |
Rozporządzenie ONZ bazuje na Deklaracji Brazylijskiej, przyjętej podczas II Globalnej Konferencji Wysokiego Szczebla, która zaleca stosowanie, wyposażaniu standardowym pojazdów rozwiązań wpierających bezpieczeństwo na drodze. Dotyczy to w szczególności systemów, które przyczyniają się do złagodzenia skutków oraz zapobiegania wypadkom - systemu elektronicznej kontroli toru jazdy (ESC), systemu awaryjnego hamowania (AEB) oraz motocyklowego systemu ABS, który zapobiega blokowaniu się kół podczas hamowania.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Przeczytaj również
Nowe rozporządzenie ONZ to kolejny krok w zakresie poprawy bezpieczeństwa pojazdów i ruchu drogowego. Od początku działania globalnej akcji „Stop wypadkom” jej uczestnicy, a wśród nich Continental, propagują wprowadzenie technologii zabezpieczających do masowej produkcji samochodów, szczególnie w segmencie aut kompaktowych i miejskich. Poparcie inicjatywy przez ONZ ma być działaniem, które przyspieszy przyjęcie przez rządy wszystkich 193 krajów członkowskich, niezbędnych przepisów.
Krok do Wizji Zero
Stosowanie systemów wpierających bezpieczeństwo to także istotny krok w kierunku realizacji idei bezwypadkowej jazdy – programu „Wizja Zero” prowadzonego przez Continental. Koncern od wielu lat pracuje nad rozwiązaniami, które służą wyeliminowaniu ofiar śmiertelnych w wypadkach komunikacyjnych i zminimalizowaniu liczby poszkodowanych do zera. Wprowadzane innowacje oraz ciągłe doskonalenie produkowanych przez Continental komponentów i systemów sprawiają, że firma odgrywa ważną rolę w zwiększaniu bezpieczeństwa na drogach. Ponadto, Continental wraz z Global NCAP propaguje wprowadzenie obowiązku montowania systemów bezpieczeństwa jako wyposażenie standardowe w krajach całego świata.
Odkąd ESC, system monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS) i aktywny system wspomagania nagłego hamowania (AEBS), stały się obowiązkowe w samochodach osobowych w Europie, całkowita liczba ofiar śmiertelnych, rannych i wypadków drogowych uległa znacznemu zmniejszeniu. Jednak wciąż każdego roku na drogach całego świata ginie ponad 1,25 miliona osób. W opinii ekspertów, aby zmniejszyć o połowę liczbę ofiar śmiertelnych na drogach do 2020 roku, co jest jednym z celów Organizacji Narodów Zjednoczonych, należy podejmować liczne inicjatywy i zintensyfikować dotychczasowe działania.
Komentarze (0)