Gospodarka » Narzędzia
Dokąd zmierza bankowość? Podsumowanie panelu dyskusyjnego „Quo Vadis Banking”
Ideą całego wydarzenia, którą zaprezentował w swoim wystąpieniu Akos Kiss-Dozsai, było potwierdzenie tezy, czy banki i FinTechy powinny razem pracować nad kształtowaniem przyszłego krajobrazu bankowości. W pierwszej części Spotkania FinanceAds, FinReach oraz Savedo zaprezentowały rozwiązania oparte na technologii, które pomagają bankom przezwyciężyć obecne przeszkody w akwizycji klienta, uproszczeniem procedur i retencją , która umożliwia stabilny rozwój na wysoko konkurencyjnym rynku.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
„Lokalne, tradycyjne banki stają w obliczu intensywnych zmian związanych z cyfryzacją, idących w parze z koniecznymi zmianami strategicznymi, których celem jest wdrażanie rozwiązań zorientowanych na klienta. Nadchodząca generacja klientów, m.in. milenialsi, polegają na opiniach, recenzjach i rekomendacjach produktów, przy czym chcą być kojarzeni z markami, które prowadzą przemyślaną strategię CSR. Z całą pewnością możemy przewidzieć, że wysokie oczekiwania w zakresie spersonalizowanej komunikacji oraz dostarczenie wysokiej jakości customer experience w sieci będą kluczowe dla budowania długoterminowych relacji”– powiedziała Joanna Małecka, Country Manager FinanceAds. Sebastian Voigt, reprezentujący Spółkę Savedo, podkreślił skalę i szybki rozwój współpracy pomiędzy bankami i fintechami:
„W ciągu 15 miesięcy Savedo pośredniczyło w transakcjach na ponad 300 mln EUR pomiędzy bankami oraz ich klientami. Pomogliśmy naszym partnerom w znaczącym stopniu zdywersyfikować kanał sprzedaży oraz zbudować świadomość marki w skali międzynarodowej.” Hakan Oezal, prezentujący FinReach wskazał z kolei, że największe banki decydują się na tego rodzaju współpracę. Pierwszy produkt Spółki – zestaw ASK (Account Switch Kit) wpłynął na ponad 30% wzrost w szybkości aktywizacji kont, dzięki w pełni cyfrowemu procesowi. Do klientów FinReach należą m.in. UniCredit Group oraz Deutsche Kredit Bank.
Drugą cześć spotkania stanowił panel dyskusyjny, podczas którego eksperci rozmawiali razem z publicznością, na temat podejścia do digitalizacji.
Goście zgodzili się co do wyzwań, jakie stoją przed bankami tj. malejące marże, które prowadzą do poszukiwania rozwiązań umożliwiających maksymalizację efektywności, wprowadzanie marki na nowe rynki i wdrażanie nowych produktów. Opinie na temat digitalizacji były podzielone. Piotr Kania, cytując CEO GFT Poland, powiedział, że banki muszą stać się firmami technologicznymi. W opozycji do tej tezy pojawiły się opinie, ze powinny skoncentrować się na swojej podstawowej działalności i outsourcować innowacje. Przewagą banków nad Fintechami jest know-how w możliwościach oceny ryzyka oraz dostęp do dużego kapitału. Aby jednak skutecznie konkurować na rynku muszą odpowiadać na potrzeby klientów, a te możliwości otwiera im współpraca z dostawcami rozwiązań fin-technogicznych. Dodatkowo Jakub Bartosiak, prawnik specjalizujący się w Prawie Bankowym i Finansowym, uatrakcyjnił dyskusję prezentując prawne aspekty związane z tematyką spotkania. Podkreślił niepewności, które powstają wraz z pojawianiem się na rynku rozwiązań technologicznych i zaznaczył, że banki powinny współpracować z decydentami, zarówno na szczeblu krajowym, jak i europejskim w celu ukształtowania przyszłego środowiska regulacyjnego.
Na zakończenie spotkania zgodę wzbudziło stwierdzenie „trzeba wydać pieniądze, aby móc oszczędzać”, kiedy podsumowano możliwości, jakie otwiera cyfryzacja sektora bankowego. Spotkanie przyniosło jasną konkluzję, że banki powinny rozważyć współpracę ze fintechami, która może przynieść ogromne wzajemne korzyści.
Nadesłał:
FinTech
|
Komentarze (0)