Firma » Biznes

Dr Ewa Jastrzębska w greenbiznes.pl: CSR jest sposobem prowadzenia biznesu

Czym jest, a czym powinien być CSR, jak jest postrzegany w Polsce i dlaczego, jakie są słabości Polskiego CSR i jak na nim zarobić, o tym wszystkim można się dowiedzieć z wywiadu z Dr Ewą Jastrzębską z Katedry Ekonomii Środowiska i Zasobów Naturalnych SGH, który ukazał się na greenbiznes.pl

W wywiadzie Dr Jastrzębska przypomniała czym jest CSR: „CSR to proces poznawania i włączania zmieniających się oczekiwań interesariuszy w strategię zarządzania, a także monitorowania wpływu takiej strategii na konkurencyjność oraz wartość firmy na rynku. CSR powinien zatem zostać wpisany w strategię biznesową firmy, a nie być wyłącznie przysłowiowym kwiatkiem do kożucha. Tylko wówczas będzie przynosił korzyści zarówno przedsiębiorstwu, jak i jego interesariuszom. Powiedzmy sobie bowiem wyraźnie, że w CSR również chodzi o osiąganie zysku, ale w sposób uczciwy, etyczny, godziwy, społecznie akceptowalny – pojęcie zysku nabiera zatem szerszego, społecznego wymiaru.”

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Odniosła się także do niezbyt pozytywnego wizerunku CSR: „W Polsce CSR zajmują się przede wszystkim działy public relations i marketingu, nie zawsze w dodatku mając pełne wsparcie na najwyższym szczeblu zarządzania. To rzutuje po pierwsze na sposób, w jaki tę koncepcję firmy pojmują i realizują (czyli poprzez niepowiązane z działalnością firmy programy „CSR-owe”), a po drugie na sposób w jaki CSR jest odbierany przez społeczeństwo (działania wyłącznie wizerunkowe a nie faktyczne firm). Fakt, że przedsiębiorstwa postrzegają CSR w kategoriach public relations, sprawia, że nie do końca chcą i wiedzą jak się tymi działaniami chwalić z obawy, że jest to źle odbierane przez opinię publiczną. (…)Instrumentalizacja koncepcji CSR jako narzędzia public relations owocuje deprecjacją całej idei w odbiorze społecznym. Z punktu widzenia firmy stwarza potencjalne niebezpieczeństwo uzyskania efektu zgoła odwrotnego w przypadku niezgodności deklaracji z rzeczywistością”

Cały wywiad można znaleźć pod tym linkiem: http://www.greenbiznes.pl/wywiady-niekom/csr-t-zyski-dla-firmy-nie-koszty

Greenbiznes.pl to specjalistyczny portal mający za zadanie promować wdrażanie standardów CSR w polskich przedsiębiorstwach bez względu na ich wielkość. Jest to miejsce w sieci stworzone specjalnie dla tych, którym zależy na tym by Zrównoważony Rozwój/CSR był właściwie zrozumiany i odbierany, miejsce gdzie codziennie będzie można znaleźć najświeższe informacje na temat ciekawych wydarzeń w kraju i za granicą, wywiady z ekspertami, a także przykłady dobrych praktyk. W portalu powstaje także katalog firm, które mogą pomagać innym firmom we wdrażaniu strategii zrównoważonego rozwoju czy CSR. Od firm konsultingowych, usługowych do firm produkcyjnych oferujących np. energooszczędne rozwiązania w biurach.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

prsupport

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »