Firma » Biznes
Ferrero wprowadza nowe, nadające się do recyklingu opakowanie 200 g. dla swojej kultowej marki
· Nowe opakowanie zawiera 40% mniej plastiku.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
· To kolejny krok w realizacji celu Grupy Ferrero jakim jest zobowiązanie, że do 2025 r., wszystkie opakowania będą nadawały się do recyklingu, ponownego wykorzystania lub kompostowania.
· Wraz z nowym opakowaniem marka wprowadza również nową identyfikację wizualną.
Nowe opakowanie Ferrero Rocher 200 g. jest wykonane z polipropylenu (PP), który globalnie daje większe możliwości recyklingu oraz zmniejsza zużycie plastiku, a co za tym idzie negatywnego wpływu na klimat. Dla przykładu, nowe opakowanie Ferrero Rocher 200 g. zawiera o 40% mniej plastiku względem wcześniejszego opakowania.
Aby stworzyć nowe opakowanie, zespół B&R w Ferrero przeprowadził badania i testy ponad 29 różnych żywic plastikowych we współpracy z wiodącym ekspertem ds. materiałów - Milliken. Rezultatem jest nowe opakowanie, dzięki któremu stopniowo będzie zmniejszane zużycie plastiku i jego wpływu na środowisko, przy jednoczesnym zachowaniu przejrzystości opakowania i zagwarantowaniu tej samej wysokiej jakości produktu, którą nasi konsumenci znają i kochają.
Szacuje się, że po zakończeniu procesu wdrażania nowych opakowań w całej gamie produktów Ferrero Rocher, ilość zużytego plastiku zmniejszy się o 10.000 ton.
Jerome Gray, Prezes Global Marketing Premium Chocolate w Grupie Ferrero, powiedział: "Jesteśmy dumni, że możemy postawić ten ważny krok na naszej drodze ku realizacji zobowiązania Ferrero dotyczącego wprowadzenia do 2025 roku 100% opakowań nadających się do recyklingu, ponownego użycia lub kompostowania. Od prawie 40 lat Ferrero Rocher towarzyszy naszym konsumentom w świętowaniu ich złotych chwil w życiu. Dzisiaj, nasze nowe, ekologicznie zaprojektowane opakowanie czyni te momenty jeszcze bardziej cennymi. Teraz nasi konsumenci mogą delektować się Ferrero Rocher ze swoimi bliskimi, mając jednocześnie pewność, że robimy co w naszej mocy, aby zmniejszyć wpływ naszych opakowań na środowisko."
Fabio Mora, Globalny Dyrektor ds. Opakowań w Grupie Ferrero, powiedział: "Eko-projektowane opakowanie Ferrero Rocher jest wyraźnym przykładem naszego zaangażowania w zwiększanie cyrkularności opakowań. Projektowanie opakowań jest złożonym zagadnieniem, i dlatego też łączymy nasze siły z rządami, producentami, dostawcami, organizacjami pozarządowymi, firmami zarządzającymi utylizacją odpadów i innymi zainteresowanymi organizacjami. W tym przypadku współpracowaliśmy z firmą Milliken, która zaproponowała innowacyjne rozwiązania i dzięki zastosowaniu w opakowaniu Ferrero Rocher nowego materiału polipropylenowego stało się możliwe ograniczenie wpływu marki na środowisko.
Nowe opakowanie Ferrero Rocher jest pierwszym ważnym krokiem w drodze marki do bardziej zrównoważonych opakowań. Wszystkie formaty opakowań i ich elementy będą ewoluować w coraz bardziej zrównoważonym kierunku aż do 2025 r., kiedy to 100% opakowań zgodnie ze zobowiązaniem firmy Ferrero będzie nadawało się do recyklingu, ponownego użycia lub kompostowania.
Na spodzie nowego opakowania znajduje się kod QR, dzięki któremu można sprawdzić szczegółowe informacje na temat recyklingu.
Wraz z wprowadzeniem w Polsce do sprzedaży pralin w nowym nadającym się do recyklingu opakowaniu, marka wprowadza również nową identyfikację wizualną.
Odświeżone logo zostało wzbogacone o dwa złote okręgi przypominające kształt praliny, które umożliwiają integrację z asortymentem marki, a dodatkowym elementem jest lekko odświeżona czcionka. Nowe logo zachowało dotychczasową pralinową piramidę jako niezbędną ikonę marki.
Nowy wygląd otrzymała również owijka zastosowana na opakowaniach, która teraz posiada ozdobny wzór w romby, charakteryzujący się kontrastem między elementami matowymi i błyszczącymi, co podkreśla elegancję i wyjątkowość marki.
Logo oraz szlachetny wzór w romby zostały również wprowadzone w opakowaniach tabliczek czekolad Ferrero Rocher.
Nadesłał:
iwonamichalowska
|
Komentarze (0)