Firma » Biznes
Galeria Krakowska – 5 lat w Krakowie
To, jak dzisiaj żyjemy i kupujemy widać w Galerii Krakowskiej, która właśnie obchodzi swoje 5 urodziny. Od momentu jej powstania rok rocznie odwiedza ją niemal 40 mln ludzi - to tyle, ilu mieszkańców liczy cała Polska!
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Galerię Krakowską zna każdy, kto śledzi trendy i prowadzi bogate życie towarzyskie. Dzieje się tak nie tylko za sprawą wyjątkowej lokalizacji, ale przede wszystkim dzięki niebywale różnorodnej ofercie: odzieży, obuwia i akcesoriów, ale także wielości wydarzeń kulturalnych, edukacyjnych oraz akcji społecznych.
Galeria zawsze modna
W Galerii Krakowskiej na blisko 60 tys. m kw. powierzchni działa ponad 270 sklepów i restauracji, prowadzonych zarówno przez firmy międzynarodowe, ogólnopolskie jak i lokalnych przedsiębiorców z Małopolski. Świetnie dobrany zestaw branż i marek tworzy niesamowitą atmosferę zakupów. To tutaj znaleźć można takie marki jak: Sturbucks, Yoshe, Massimo Dutti, których na próżno szukać w innych miejscach Krakowa. Wysokie standardy Galerii Krakowskiej codzienne doceniane są przez odwiedzających i najemców. Według najnowszego rankingu „Jakość Obsługi 2011”, cytowanego przez Rzeczpospolitą, jakość obsługi w Galerii Krakowskiej została przez klientów najwyżej oceniona spośród wszystkich krakowskich galerii[1]. Galeria, w latach 2010 i 2011 otrzymała także drugie i trzecie miejsce w badaniu wykonanym przez Forum Najemców i Pentor, w którym najemcy oceniali najlepsze galerie handlowe.
Potwierdzeniem światowej klasy Galerii Krakowskiej są także otrzymane nagrody Międzynarodowej Rady Centrów Handlowych: ICSC European Shopping Center Award 2008 dla najlepszego centrum handlowego w kategorii dużych obiektów oraz Merit Award w światowym konkursie ICSC Internatinal Design and Development.
Zakupy to nie wszystko
Parafrazując słynne hasło: „pieniądze to nie wszystko”, w Galerii Krakowskiej „zakupy to nie wszystko”. W pasażach centrum są organizowane liczne atrakcje, jak: pokazy mody, eventy, wystawy, promocje, które dodatkowo uatrakcyjniają czas spędzony w Galerii. Oferta wydarzeń specjalnych kierowana jest do indywidualnych klientów, ale także większych grup zorganizowanych: rodzin, szkół, uczelni. W minionym czasie odbyły się liczne imprezy, które cieszyły się dużą popularnością m.in:
· edukacyjne:
„Ósmy Cud Świata”, czyli wystawa historycznej Armii Terakotowej,
„Skrzydlata Galeria”, czyli wystawa lotnictwa „wczoraj i dziś”,
„Wynalazki Leonarda da Vinci, czyli żywe eksponaty mistrza pędzla i inżynierii,
„Naukowe Fenomeny, czyli prezentacja różnych zjawisk naukowych.
· społeczne:
„GOPR – uczy ratować życie”, czyli szkolenie z udzielania pierwszej pomocy,
„Festiwal Zdrowia”, czyli prozdrowotna akcja dla „zabieganych”,
„Wielkanocne dzieła sztuki”, czyli wystawa gigantycznych, zdobionych, wielkanocnych jaj
„Szybki PIT”, czyli akcja doradztwa w wypełnianiu deklaracji podatkowych.
· hobbystyczne i rozrywkowe:
„Festiwal 7xGospel”, czyli warsztaty i koncerty muzyki gospel w ramach międzynarodowego festiwalu,
„Festiwal Teatrów Ulicznych”, czyli przedstawienia teatralne „na deskach” galerii,
„Wystawa Mini Morrisów”, pokaz tuningu i wystawa najsłynniejszych Morrisów świata,
„Festiwal Samochodowych Nowości”, czyli wystawa najpiękniejszych samochodów świata,
„Fashion Show”, czyli sezonowe pokazy mody w oparciu o najnowsze kolekcje,
„Wystawa American Dream”, czyli prezentacja eksponatów z amerykańskiego snu.
Od najmłodszych do najstarszych lat
Oprócz licznych sklepów, butików, kawiarni, restauracji i oprawy rozrywkowej Galeria Krakowska oferuje także szereg udogodnień dla gości, tak by – niezależnie od wieku - każdy czuł się w niej dobrze. Stąd dostępność samochodzików dla dzieci, ale i wypożyczalni samochodów osobowych czy myjni samochodowej. Jest też największy w centrum miasta parking na 1400 samochodów, ale także szatnia z przechowalnią bagażu i wygodny pokój dla matki z dzieckiem.
W Galerii Krakowskiej dobrze czują się goście niezależnie od wieku i celu odwiedzin. Spotykają się tutaj mieszkańcy Krakowa i okolic, ale także turyści – nikogo nie dziwią tu głośne rozmowy po włosku, norwesku czy rosyjsku. Z obserwacji Galerii Krakowskiej wynika, że połowa odwiedzających to przyjezdni. Jedni przychodzą do galerii na zakupy, inni na wystawę, posiłek czy po prostu spacer.
Powstanie Galerii Krakowskiej rozpoczęło proces rewitalizacji terenów przy Dworcu Głównym, które przez lata były niewykorzystane. Galeria wraz z nowym placem Jana Nowaka Jeziorańskiego - gdzie odbywają się spotkania towarzyskie i liczne wydarzenia rozrywkowe - stała się jedną z pierwszych inwestycji, która „obudziła” tę część Krakowa. Kolejnymi były: hotel Andels, tunel łączący plac dworca z peronami oraz nowy, zmodernizowany dworzec autobusowy.
Powstanie Galerii Krakowskiej 5 lat temu wpisało się w miejską strategię rewitalizacji tej części Krakowa. Dzięki zaangażowaniu Miasta, dzięki zaangażowaniu inwestorów okolice ul. Pawiej są dziś jednym z bardziej reprezentacyjnych miejsc w Krakowie – przyznaje Filip Szatanik z Urzędu Miasta Krakowa.
Minione pięć lat pokazały, że Galeria Krakowska doskonale wpisała się w krajobraz Krakowa – ten handlowy i towarzyski. Przekrój osób, zmienność i różnorodność trendów powoduje, że tutaj naprawdę widać czym i jak żyje Kraków.
[1] Rzeczpospolita, 22.09.2011 r.
Komentarze (0)