Rozrywka i wypoczynek » Turystyka

Główne czynniki wpływające na dochodowość branży turystycznej w przyszłości

Opracowany na zlecenie firmy Amadeus raport Gorączka złota w branży turystycznej 2020 ukazuje znaczące zmiany w branży wobec perspektywy przejęcia do 2020 roku przez kraje Azji jednej trzeciej globalnych wydatków na podróże

Nowy raport branżowy zatytułowany Gorączką złota w branży turystycznej 2020 prezentuje, w jaki sposób branża turystyczna może lepiej reagować na problemy światowej gospodarki i zapewnić sobie rozwój oraz dochodowość.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Zwracając uwagę na koniec tradycyjnych klas w kabinach samolotów, powrót tradycyjnych biur podróży, dominację Azji, spadek znaczenia klasy business oraz ważne pojęcie ‘total travel experience', raport przedstawia nową wizję dotyczącą przyszłości podróżowania.

Raport Gorączka złota w branży turystycznej 2020 został opracowany przez cenioną firmę konsultingową Oxford Economics na zamówienie firmy Amadeus, wiodącego partnera technologicznego i dostawcy usług przetwarzania transakcji dla światowej branży turystycznej.

W oparciu o prognozy makroekonomiczne i liczne opinie zebrane wśród ekspertów branżowych z linii lotniczych, biur podróży oraz organizacji międzynarodowych, raport przedstawia nowe źródła dochodów, czynniki rentowności, nowe modele świadczenia usług oraz zmiany upodobań podróżnych, które będą wpływać na przyszłość branży.

Najważniejsze tezy

Globalny obraz: do 2020 roku Azja znacząco zwiększy wydatki na podróże

Choć w roku 2010 światowa gospodarka wróciła na ścieżkę wzrostu, rynek europejski pozostaje spowolniony, a dalsze perspektywy są niepewne. Analizując przyszłość do 2020 roku, autorzy dokumentu przewidują, że na kraje Azji przypadać będzie jedna trzecia (32%) światowych wydatków na podróże - w stosunku do obecnych 21% oznacza to radykalną zmianę w ciągu najbliższych dziesięciu lat.

Możliwości rozwoju: koncepcja „total travel experience" wymaga nowych modeli

Kluczem do dalszego rozwoju i zyskowności branży turystycznej jest - do tej pory ulotne - pojęcie ‘total travel experience'. Raport analizuje potencjał linii lotniczych celem zyskania statusu ‘szybkiego środka transportu i łączenia ludzi' z wykorzystaniem takich narzędzi, jak szybka kolei czy wideokonferencja. Dokument przewiduje powrót tradycyjnych biur podróży zmienionych pod wpływem nowych technologii i rosnącego zapotrzebowania na spersonalizowany konsulting i obsługę wymagających klientów, a także zmiany struktury demograficznej klientów.

Gusta przyszłości: koniec tradycyjnych klas w kabinach samolotów, skoncentrowanie na grupie starszych podróżnych, rosnące zapotrzebowanie na tradycyjne biura podróży i nowa klasa podróżnych zmienią podróżowanie

Podkreślając zmiany upodobań i potrzeb podróżujących, raport wskazuje kilka najważniejszych możliwości, jakie otwierają się przed firmami turystycznymi w nadchodzącej dekadzie. Należą do nich:

  • „Wirtualne", spersonalizowane klasy, które zastąpią tradycyjny podział na pokładzie samolotów
  • Tradycyjni agenci biur podróży staną się „menedżerami stylu życia", dbającymi
    o zaspokojenie wszelkich potrzeb podróżnych
  • Segment „bogatszych, starszych i podróżujących" stworzy nowe źródła przychodów
  • Klasa business, jaką znamy obecnie może zniknąć ustępując miejsca klasom wirtualnym, bardziej spersonalizowanym, stworzonym zgodnie z upodobaniami klientów

Philippe Chérèque, wiceprezes firmy Amadeus ds. handlowych, tak komentuje wyniki raportu: „Zawsze chętnie inicjujemy dyskusje w branży turystycznej na temat kierunków zmian, przyszłych potrzeb podróżujących i wizji dalszej ewolucji branży, mających na celu zapewnienie rozwoju i dochodowości. W raporcie badamy nowe modele współpracy, sposoby zapewnienia najlepszych warunków podróżowania - owego „total travel experience" - oraz to, czy przyszłość linii lotniczych i biur podróży wiąże się z fundamentalną zmianą świadczonych przez nie usług."

Adrian Cooper, dyrektor generalny Oxford Economics, komentuje: „Po raz pierwszy badaliśmy pewne długofalowe problemy strukturalne, które utrudniają branży turystycznej osiągnięcie zysków, a także możliwości pokonania barier dzięki rozszerzeniu spojrzenia na środowisko makroekonomiczne, przyszłe modele biznesowe i zmianę upodobań podróżujących."

Raport Gorączka złota w branży turystycznej 2020 wchodzi w skład serii Amadeus Traveller Series - globalnego przedsięwzięcia mającego na celu stymulowanie nowych sposobów myślenia i innowacji w branży turystycznej.

Raport jest dostępny do pobrania pod adresem www.amadeus.com/goldrush2020

Informacje o firmie Amadeus

Amadeus to wiodący dostawca zaawansowanych rozwiązań technologicznych i usług przetwarzania danych dla światowej branży turystycznej.

Docelowe grupy klientów firmy to dostawcy usług turystycznych (np. linie lotnicze, hotele, przewoźnicy kolejowi, przewoźnicy promowi), sprzedawcy usług turystycznych (biura podróży, w tym online) i odbiorcy (firmy jak i turyści indywidualni).

Amadeus opiera swoją działalność na modelu biznesowym bazującym na transakcjach. W 2009 roku system Amadeus przetworzył ponad 670 milionów transakcji.

Amadeus ma swoje placówki w Madrycie (siedziba główna firmy i dział marketingu), Nicei (dział rozwoju) i Erding (dział operacyjny - centrum przetwarzania danych) oraz biura regionalne w Miami, Buenos Aires, Bangkoku i Dubaju. Firma Amadeus świadczy usługi dla klientów za pośrednictwem 72 lokalnych Organizacji Handlowych Amadeus obejmujących swoją działalnością 195 krajów.

Spółka jest notowana na giełdach w Madrycie, Barcelonie, Bilbao i Walencji pod symbolem „AMS.MC". W 2009 roku firma odnotowała zysk w wysokości 2,461 mln euro oraz EBITDA w wysokości 894 mln euro. Amadeus zatrudnia na całym świecie ponad 10 200 pracowników, reprezentujących 123 narodowości.

Więcej informacji o firmie Amadeus można znaleźć na stronie internetowej www.amadeus.com.pl

Więcej informacji na temat działań firmy Amadeus w zakresie finansów i inwestycji można znaleźć na stronie www.investors.amadeus.com

Kontakt dla mediów

Joanna Parasiewicz

Senior Account Manager

Dział Nowych Technologii

Sigma International (Poland) LTD

tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93 wew. 140

e-mail: joanna.parasiewicz@sigma.com.pl

www.sigma.com.pl

Elżbieta Więckiewicz

Junior Account Manager

Dział Nowych Technologii

Sigma International (Poland) LTD

tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93 wew. 108

e-mail: elzbieta.wieckiewicz@sigma.com.pl

www.sigma.com.pl



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

EW

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »