Gospodarka » Maszyny
Goodyear nagradza Ecoren za opony
Zobacz więcej zdjęć » |
Dokument przyznano w dowód uznania za rekordowo długą eksploatację oryginalnych opon w czterech ładowarkach Volvo pracujących w lubińskiej spółce. Ładowarki kołowe Volvo L180E z KGHM Ecoren przepracowały w sumie 50 699 godzin w latach 2003-2009 na czterech zestawach opon RL5K - 26.5R25, co daje średnio ponad 12 600 roboczogodzin dla jednego zestawu ogumienia. Przeciętna żywotność opon przemysłowych Goodyear klasy R25 wynosi do 8 tys. godzin pracy, w Ecorenie czas ten wydłużono dwukrotnie bez uszczerbku dla wysokich parametrów eksploatacyjnych opon oraz wydajności i bezpieczeństwa pracy.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Długość użytkowania ogumienia ciężkich pojazdów przemysłowych zależy od przestrzegania przepisów eksploatacji szczegółowo opisanych przez producenta opon. - Spełniliśmy wszystkie wymogi określone przez Goodyear - podkreśla Roman Nędzewicz, dyrektor oddziału produkcji kruszyw KGHM Ecoren. - Dzięki temu opony tak długo zachowały swoje właściwości. To duże osiągnięcie, ponieważ nasze ładowarki pracują na podłożu z żużlu pomiedziowego. To materiał o dużej ścieralności, dwukrotnie twardszy od kruszywa bazaltowego.
Rekordowe opony Goodyear eksploatowano w ładowarkach kołowych pracujących w Ecorenie począwszy od 2003 roku. W ciągu sześciu lat eksploatacji hałd żużlu pomiedziowego z hut należących do KGHM ładowarki kołowe Volvo L180E przeładowały 8 do 9 milionów ton surowca i gotowego wyrobu, co daje średnio 2 do 2,25 mln ton na jedną ładowarkę. - Żadna inna firma na naszym kontynencie nie uzyskała takich wyników na jednym zestawie opon - mówi Roman Nędzewicz.
Oszczędna eksploatacja opon wpisuje się w proekologiczną politykę KGHM Ecoren. Im rzadziej zmienia się ogumienie pojazdów, tym lepiej dla środowiska naturalnego. Przyjazne dla środowiska są również ładowarki Volvo L180E - spełniają one wyśrubowane normy odnośnie emisji spalin i hałasu. Również po zakończeniu eksploatacji maszyny nie będą obciążeniem dla środowiska: ponad 95 proc. materiałów użytych do budowy ładowarki pracującej w Ecorenie nadaje się do przerobu wtórnego.
Certyfikat Goodyear OTR Europe odebrał we wrześniu br. dyrektor Roman Nędzewicz. Dokument podpisał Manuel Pintado, dyrektor zarządzający spółką Goodyear na obszarze Europy, Bliskiego Wschodu i Azji.
Nadesłał:
izastraczek
|
Komentarze (0)