Motoryzacja » Samochody

Historia Volkswagena Transportera

Historia Volkswagena Transportera
Zobacz więcej zdjęć »
Urodził się w Wolfsburgu, dorastał w Hanowerze, sukcesy odnosił na całym świecie… Dokładnie 60 lat temu powstał pierwszy prototyp, a dwa lata później rozpoczęła się seryjna produkcja. Od tego czasu powstało już ponad 9 500 000 tych aut.

Historia rozpoczyna się w 1947 roku, kiedy to holenderski importer Volkswagena spotkał się w Minden z przedstawicielami administracji brytyjskiej wolfsburskich zakładów, aby rozmawiać o zakupie kilku Garbusów dla Holandii. Podczas rozmowy narysował on w swoim notesie odręczny szkic samochodu dostawczego, jak się okazało rewolucyjnego: silnik z tyłu, kierowca z przodu, a między nimi miejsce na 750 kg ładunku.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformy Link Buildingu



8 marca 1950 roku wizja stała się rzeczywistością - jest to dzień rozpoczęcia seryjnej produkcji w zakładzie w Wolfsburgu. Fabryka wyprodukowała swój pierwszy pojazd użytkowy w czterech wersjach: jako samochód dostawczy, pojazd specjalny, 8-osobowy mikrobus i jako sklep obwoźny. Samochód miał nośność 825 kg. Z pełnym obciążeniem osiągał maksymalną prędkość 75 km/h i zużywał 8 - 9 litrów paliwa na 100 km. Rok później, w 1951 roku zbudowana została na bazie Transportera pierwsza karetka pogotowia. Publiczności zaprezentowano także kolejny model Samba - bus, który wkrótce podbił świat.

W 1967 r. nastąpił początek nowej ery - fabrykę opuścił Transporter drugiej generacji. Szyba przednia nie była już dzielona na dwie części, samochód został przedłużony o 100 mm
a moc silnika o pojemności 1,6 litra wzrosła do 47 KM. Rok później, w 1968, z taśmy produkcyjnej uroczyście zjechał dwumilionowy Transporter. Był to sukces, jakim nie mógł się poszczycić żaden inny samochód tej klasy.

W maju 1979 roku miała miejsce premiera Transportera T3, a już w 1981 roku pobity został kolejny rekord - 5 milionów wyprodukowanych Transporterów. W 1985 r. została przedstawiona w Hanowerze nowa limuzyna wielkoprzestrzenna - Multivan. Idealny, wszechstronny pojazd, doskonale sprawdzający się zarówno jako samochód firmowy, wycieczkowy, jak i rodzinny.

Rewolucyjny krok w historii Transportera nastąpił 9 stycznia 1990 roku. W jego czwartej generacji (T4) zrezygnowano z silnika umieszczonego z tyłu. Podobnie jak jego poprzednicy, także T4 stał się przebojem rynkowym, który razem z zaprezentowaną sześć lat później drugą generacją LT przyczynił się do sukcesu marki Volkswagen Samochody Użytkowe. Pojazdy stały się jeszcze wygodniejsze i mocniejsze. T4 oferowany był z 16 różnymi silnikami, 8 benzynowymi i 8 dieslami, najmocniejszy miał 204 KM. W 1995 roku Multivan ma już za sobą 10 lat pełnych sukcesów i przeszło 100.000 sprzedanych pojazdów.

W 2003 roku na rynek wprowadzony został Transporter T5 - dojrzały pod względem wielkości i różnorodności wariantów, a także wszechstronności zastosowań. Dzisiaj, po 60 latach od powstania pierwszego prototypu Volkswagena Transportera, auto niezmiennie cieszy się dużym zainteresowaniem klientów na całym świecie. Od 1950 roku wyprodukowano juz ponad 9,5 miliona Transporterów. Samochody prezentują nieustannie najwyższy poziom techniki i jakości. Niezależnie od tego, czy mówimy o Transporterze, Multivanie czy Caravelle. Systemy nawigacyjne, stały napęd na wszystkie koła, ekskluzywne wyposażenie, silniki o wysokiej mocy i niewielkie zużycie paliwa lub systemy bezpieczeństwa służą za wzór innym producentom pojazdów tej klasy.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Volkswagen
http://www.volkswagen.pl

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »