Firma » Reklama
Idealna reklama. Jak perfekcyjnie wykorzystać tablicę reklamową
Co ona ma w sobie takiego, że trudno nam oderwać od niej wzrok? Jakie są cechy reklamy idealnej?
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Rozmiar ma znaczenie
Ile razy podczas przygotowywania prac na lekcję plastyki lub na szkolny konkurs staraliśmy się, żeby była ona jak najpiękniejsza? Dumni, przynosiliśmy ją do szkoły, a wtedy okazywało się, że ginie ona zupełnie przy wielkich kartach z bristolu, jakich użyli nasi koledzy. Tak samo jest z reklamą. Musi być jak największa, żeby była zauważalna.
O wyższości grafiki nad tekstem
Do odbiorcy najlepiej przemawia chwytliwy obrazek oraz ciekawe hasło reklamowe. Wszelkie elaboraty dotyczące firmy należy schować na inną okazję, możena jakąś konferencję. W kampanii reklamowej liczy się przede wszystkim dotarcie do klienta, które musi być natychmiastowe, aby zapisało się w jego pamięci na dłużej.
Prostota
Nie należy przesadzać z wymyślną grafiką i tekstem. Odbiorca będzie czuł się zagubiony i nie wiedząc, na czym ma zatrzymać wzrok, czym prędzej go odwróci. Proste, nie udziwnione zdjęcie lub obraz, uwypuklone hasło reklamowe - to załatwi sprawę.
Geometria górą
Niezbyt skomplikowane, znane adresatowi reklamy kształty ułatwiają mu odbiór przesłania. Lepiej unikać dziwnych form, ponieważ możemy zniechęcić naszego potencjalnego klienta do zapoznania się z ofertą firmy.
Tylko nie Wingdings
Czytelna czcionka to podstawa. Zrezygnujmy z zakrętasów i dziwnych kształtów, bo jeśli tego nie zrobimy, odbiorca zamiast wczytać się w hasła reklamowe, będzie się zastanawiał, co tam właściwie jest napisane.
Zobacz przykładowe tablice reklamowe z Wrocławia.
Kolor - znak rozpoznawczy
Z barw możemy “utkać” sobie znak firmowy, byle tylko nie oznaczać każdej litery innym kolorem. Najlepiej zdecydować się na dwa, góra trzy kolory i zestawić je z kontrastującym tłem. Najważniejsza jest czytelność przekazu, bo to na tym nam zależy - żeby klient przeczytał, przyswoił i skorzystał z oferty.
Autor: Wrocławska Agencja Reklamowa
Komentarze (0)