Firma » Biznes
Jak wybrać sprzęt do salonu kosmetycznego?
Zobacz więcej zdjęć » |
Kim jest twój klient?
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
To jedno z podstawowych pytań, jakie powinien zadać sobie właściciel salonu przed podjęciem decyzji o kupnie sprzętu. Inne urządzenia wybierzemy do salonu położonego w małym miasteczku i nastawionego na mniej zamożnych klientów, inne do SPA w dużym mieście, którego klientela ma się składać głównie z przedstawicieli dobrze zarabiającej klasy średniej. Droższy sprzęt oznacza przeważnie wyższą cenę zabiegów, ale również wysoką jakość i większy prestiż salonu.
Jeśli te wartości są dla nas i naszych klientów decydujące, warto zainwestować w urządzenia z wyższej półki. Wyposażenie salonu kosmetycznego ma ogromny wpływ na ofertę, dlatego przed podjęciem decyzji trzeba się dokładnie zastanowić, kto jest jej głównym odbiorcą.
Co oferuje konkurencja?
Startując z nowym biznesem nie unikniemy porównania naszej oferty z salonami w okolicy. Nowy salon powinien się czymś wyróżnić, posiadać jakąś usługę, której lokalne salony nie mają u siebie. Prowadzenie nowego gabinetu kosmetycznego w okolicy, gdzie funkcjonuje już kilka salonów z dłuższym stażem może się okazać trudne, jeśli jego oferta nie będzie odbiegać od tego, co oferuje reszta. Jeśli więc w pobliżu funkcjonują głównie salony z podstawowymi usługami kosmetycznymi, może warto jest postawić na zabiegi wymagające zaawansowanego sprzętu. Gdy natomiast dzielnica obfituje w luksusowe salony odnowy i SPA, być może lepiej byłoby zapełnić lukę i zaoferować wysoki poziom usług z tańszym cennikiem, który mógłby zainteresować mniej zamożną klientelę.
Różne formy, różne możliwości
Duże znaczenie ma też forma sprzętu - w zależności od charakteru prowadzonych usług, możemy wybrać pojedyncze urządzenia, albo sprzęt multifunkcyjny, aparaty stacjonarne lub mobilne. Jeśli chcemy mieć bogatą ofertę zabiegów, a przy tym zależy nam na oszczędności, warto rozważyć sprzęt wielofunkcyjny - wówczas jedno urządzenie może zastąpić często 5 albo nawet 6 innych. Jest to szczególnie atrakcyjna opcja dla mniejszych salonów, gdzie liczy się każdy wolny metr kwadratowy. Jeśli natomiast chcielibyśmy świadczyć usługi zarówno w salonie, jak i w domu klienta, warto rozważyć zakup aparatów mobilnych, które umożliwią jedno i drugie.
Nadesłał:
Eversun
|
Komentarze (0)