Firma » Praca
Jak zbudować wizerunek firmy przyjaznej cudzoziemcom
Zobacz więcej zdjęć » |
1. Ogłoszenie w języku obcym
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
„Jeśli chcemy, aby na ogłoszenie o pracę odpowiedziały osoby z innych państw, musimy zadbać, aby było ono zrozumiałe. Najlepiej więc, aby było przetłumaczone na język angielski lub inny, np. chcąc zatrudnić osoby z idealnym niemieckim, ogłoszenie powinno być opublikowane właśnie w języku niemieckim” – mówi Aleksandra Pocheć, Konsultant w Monster Talent Sourcing Services.
2. Strona www z opcją tłumaczenia
Otwartość buduje także fakt posiadania witryny firmy w kilku wersjach językowych. Z reguły wersje oznaczone są ikonami flag (Wlk. Brytanii, Francji, Niemiec) na stronie www. To bardzo ważny czynnik, który umożliwia cudzoziemcom zapoznanie się z firmą.
3. Wideo z udziałem pracowników zza granicy
Coraz częściej firmy nagrywają filmy autopromocyjne, które są elementem strategii rekrutacyjnej. Jeśli planujemy pokazać, że nasza polityka zatrudnienia uwzględnia pracowników z innych państw, zaprośmy do udziału w nagraniu cudzoziemców, których już zatrudniamy. Nic tak nie umacnia wizerunku firmy przyjaznej cudzoziemcom, jak przykład kariery osoby z innego kraju.
4. Wielokanałowa komunikacja
Wizerunek kuleje, w przypadku firm, z którymi nie można się skontaktować. Jeżeli więc zamieszczamy ogłoszenie licząc na odzew cudzoziemców, zadbajmy o to, aby po naszej stronie była osoba znająca minimum język angielski. Ważne, by zadbać o osobę do kontaktu na różnych kanałach komunikacji np. Facebooku czy Twitterze. Zwłaszcza młode osoby, dopiero wchodzące na rynek pracy, mogą korzystać z tych narzędzi.
„Obcokrajowcy szukają zatrudnienia w Polsce wielokanałowo, dlatego warto być obecnym w wielu kanałach, by zwiększyć rozpoznawalność firmy oraz szybciej zamykać procesy rekrutacyjne” – dodaje Pocheć z Monster Talent Sourcing Services.
5. Obecność na międzynarodowych imprezach
Firma przyjazna cudzoziemcom powinna zadbać o obecność na międzynarodowych imprezach np. kulturalnych czy związanych ze światem biznesu. Właśnie w taki sposób umacnia się w świadomości potencjalnych pracowników, jako marka otwarta na świat.
6. Rozmowa kwalifikacyjna z uwzględnieniem różnic kulturowych
Zyskamy w oczach potencjalnego pracownika, jeśli na spotkaniu o pracę uwzględnimy pewne różnice kulturowe. Pamiętajmy, że Hiszpanie czy Włosi lepiej odnajdą się podczas mniej formalnej rozmowy, która nie jest oparta o pytania z kwestionariusza. Z kolei precyzyjni Niemcy chętnie omówią zasady przyszłej współpracy, a Brytyjczycy będą chcieli znać wynagrodzenie, zanim przystąpią do rozmów. Warto prowadzić spotkanie o pracę z uwzględnieniem tych różnic.
7. Pakiet relokacyjny
Elementem, który wpływa na pozytywne postrzeganie pracodawców przez cudzoziemców, są pakiety relokacyjne. Fakt, że firma pomaga nowym pracownikom odnaleźć się w Polsce, bardzo pozytywnie wpływa na wizerunek. Z badania Monster Talent Sourcing Services „Skuteczne sposoby na rekrutacje językowe” wynika, że 41 proc. pracodawców oferuje obcokrajowcom kursy językowe, 35 proc. stawia na integrację z zespołem, w tym wspólne wyjazdy, a 31 proc. udziela wsparcia podczas załatwiania dokumentów i pozwoleń.
Wizerunek firmy przyjaznej cudzoziemcom warto budować na przekazie z udziałem obcokrajowców, w języku, którym się posługują. Ta otwartość przełoży się na skrócenie procesów rekrutacyjnych.
Nadesłał:
INBdigital
|
Komentarze (0)