Kultura, sztuka » Muzyka
Jak zorganizować koncert?
Koncert koncertowi nierówny
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Koncert stanowi występ jednego lub kilku artystów wykonujących muzykę na żywo przed publicznością. Niektóre gwiazdy muzyki robią z koncertów wielkie show, tak jak Madonna, George Michael, Lady GaGa, Adam Lambert, czy Tina Turner. Porządny koncert to jednak niekoniecznie występ z pompą. Istnieją przecież różne rodzaje koncertów. Wylicza się na przykład koncerty wokalne, koncerty instrumentalne i koncerty mieszane. Pod względem ilości osób występujących wylicza się koncerty solowe, gdzie występuje jeden wokalista lub instrumentalista a także koncerty zespołowe, gdzie występuje dwóch albo więcej wokalistów lub instrumentalistów, ewentualnie chór, orkiestra lub zespół muzyczny. Oczywiście charakter koncertu zależy też od granej muzyki: pop, rock, rap, hip-hop, reagge, metal, muzyka klasyczna, czy muzyka sakralna.
Etapy organizacji koncertu
Aby zorganizować koncerty, zwłaszcza jeśli pretenduje on do miana imprezy masowej, trzeba przestrzegać wszystkich ogółów i szczegółów. Sukces wydarzenia tkwi w sporej mierze w jej organizacji - możesz ją powierzyć profesjonalnej firmie np. http://fmpro.pl. Oto etapy, które trzeba przejść przy organizacji imprezy kulturalnej:
1. Etap pierwszy - pomysł:
Narodzenie się pomysłu na imprezę, podjęcie decyzji co do jej daty i miejsca oraz rozważenie wszelkich za i przeciw z nią związanych.
2. Etap drugi - budżet:
Planowanie budżetu imprezy, w tym wynagrodzeń i poczęstunków dla osób występujących podczas wydarzenia i dla osób działających przy wydarzeniu, wydatków na sprawy techniczne oraz wydatków na sprawy promocyjne.
3. Etap trzeci - podział obowiązków:
Podział obowiązków polega na wyznaczeniu kto czym się zajmie, jednocześnie sam organizator wszystko i wszystkich przy tym nadzoruje.
4. Etap czwarty - znajomość przepisów:
Zapoznanie się ze wszystkimi panującymi aktualnie przepisami odnośnie imprez kulturalnych oraz załatwienie wszelkich potrzebnych zezwoleń to fundament.
5. Etap piąty - patronat:
Należy poszukać patronów medialnych, patronów honorowych, a także ewentualnych sponsorów.
6. Etap szósty - promocja:
Należy promować imprezę, przy czym trzeba też pamiętać o współpracy z mediami.
7. Etap siódmy - finał:
Organizując wydarzenie nie wolno zapominać o właściwej organizacji dnia przed imprezą, dnia imprezy i dnia po imprezie, jak również o przygotowaniu się na różne awarie w czasie wydarzenia.
Nadesłał:
JustynaZ
|
Komentarze (0)