Kultura, sztuka » Muzyka

Jak zorganizować koncert?

Koncerty to najpopularniejsze imprezy kulturalne. Po jednych koncertach audytorium idzie w swoją stroną, po drugich natomiast nie może dojść do siebie. Jak zorganizować koncert, aby móc przyporządkować go pod ten drugi rodzaj?!

Koncert koncertowi nierówny


Koncert stanowi występ jednego lub kilku artystów wykonujących muzykę na żywo przed publicznością. Niektóre gwiazdy muzyki robią z koncertów wielkie show, tak jak Madonna, George Michael, Lady GaGa, Adam Lambert, czy Tina Turner. Porządny koncert to jednak niekoniecznie występ z pompą. Istnieją przecież różne rodzaje koncertów. Wylicza się na przykład koncerty wokalne, koncerty instrumentalne i koncerty mieszane. Pod względem ilości osób występujących wylicza się koncerty solowe, gdzie występuje jeden wokalista lub instrumentalista a także koncerty zespołowe, gdzie występuje dwóch albo więcej wokalistów lub instrumentalistów, ewentualnie chór, orkiestra lub zespół muzyczny. Oczywiście charakter koncertu zależy też od granej muzyki: pop, rock, rap, hip-hop, reagge, metal, muzyka klasyczna, czy muzyka sakralna.

Etapy organizacji koncertu


Aby zorganizować koncerty, zwłaszcza jeśli pretenduje on do miana imprezy masowej, trzeba przestrzegać wszystkich ogółów i szczegółów. Sukces wydarzenia tkwi w sporej mierze w jej organizacji - możesz ją powierzyć profesjonalnej firmie np. http://fmpro.pl. Oto etapy, które trzeba przejść przy organizacji imprezy kulturalnej:

1. Etap pierwszy - pomysł:
Narodzenie się pomysłu na imprezę, podjęcie decyzji co do jej daty i miejsca oraz rozważenie wszelkich za i przeciw z nią związanych.

2. Etap drugi - budżet:
Planowanie budżetu imprezy, w tym wynagrodzeń i poczęstunków dla osób występujących podczas wydarzenia i dla osób działających przy wydarzeniu, wydatków na sprawy techniczne oraz wydatków na sprawy promocyjne.


3. Etap trzeci - podział obowiązków:
Podział obowiązków polega na wyznaczeniu kto czym się zajmie, jednocześnie sam organizator wszystko i wszystkich przy tym nadzoruje.

4. Etap czwarty - znajomość przepisów:
Zapoznanie się ze wszystkimi panującymi aktualnie przepisami odnośnie imprez kulturalnych oraz załatwienie wszelkich potrzebnych zezwoleń to fundament.

5. Etap piąty - patronat:
Należy poszukać patronów medialnych, patronów honorowych, a także ewentualnych sponsorów.

6. Etap szósty - promocja:
Należy promować imprezę, przy czym trzeba też pamiętać o współpracy z mediami.

7. Etap siódmy - finał:
Organizując wydarzenie nie wolno zapominać o właściwej organizacji dnia przed imprezą, dnia imprezy i dnia po imprezie, jak również o przygotowaniu się na różne awarie w czasie wydarzenia.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

JustynaZ

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Zamów opracowanie informacji prasowej


Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »