Kultura, sztuka » Kultura
Laufen na Wroclove Design Festival 2014
Zobacz więcej zdjęć » |
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Międzynarodowy Festiwal Dobrych Projektów Wroclove Design 2014 to już druga edycja imprezy łączącej świat designu, architektury, sztuki i biznesu. Organizatorzy wydarzenia postawili sobie za cel przekonanie Polaków, że design, to nie tylko modne gadżety, ale również przedmioty zaprojektowane po to, żeby kreować świat bez barier. Wrocław, Europejska Stolica Kultury 2016 jako miasto kreatywne i doceniające rolę innowacji, to dobre miejsce do promowania również takiej idei.
Zwiedzający mieli okazję uczestniczyć w wystawach, wykładach oraz warsztatach mających miejsce w ośmiu dedykowanych wydarzeniu strefach: Design dla Biznesu, Design – Open Space czy Design bez Barier. Uwagę zwracała również innowacyjna przestrzeń Design+Technologie. Wśród prelegentów znaleźli się polscy oraz zagraniczni specjaliści, m.in.: dr Zhung Jun, Asaf Gottesman, prof. dr hab. Marek Adamczewski, dr inż. Arch. Tomasz Myczkowski.
Naszą inicjatywą chcieliśmy udowodnić, że design jest naturalną, nieodzowną częścią życia. Innowacyjne wzornictwo to coś więcej niż tylko kwestia estetyki; to kreatywne i mądre rozwiązania, ułatwiające funkcjonowanie zarówno w przestrzeni prywatnej jak i publicznej – tłumaczy Małgorzata Koralewska, kurator MFDP Wroclove Design.
W ideę festiwalu idealnie wpisały się produkty marki Laufen; innowacyjne rozwiązania z kolekcji Palomba 2012, Ilbagnoalessi One. Z kolei najnowsza – Kartell by Laufen była głównym bohaterem jednej z wystaw. Seria powstała w wyniku synergii dwóch wiodących w swoich branżach marek wyznacza nową jakość produktów wyposażenia łazienek, a jej innowacyjność potwierdzają nagrody: Wallpaper Design Awards, EDIDA 2014, Wybór Roku 2014 czy Design dla Konesera. Dyrektorami artystycznymi przedsięwzięcia jest para włoskich designerów Ludovica i Roberto Palomba.
Wspólnym celem marki oraz organizatorów festiwalu było ukazanie elementów najbardziej reprezentatywnych kolekcji marki Laufen w kreatywny sposób. Wybrane produkty ukryto w specjalnie przygotowanych instalacjach w formie kostek z małymi oknami. W ten sposób udało się pobudzić ciekawość odwiedzających oraz skutecznie zachęcić ich do zaglądania do wnętrz kostek. Z kolei na ich zewnętrznej stornie znajdowały się informacje na temat marki Laufen oraz poszczególnych kolekcji – bohaterów wystawy. Za projekt wystawy marki Laufen odpowiadała Małgorzata Koralewska oraz Lemur Architekci.
Odwiedzający mieli okazję zobaczyć wystawy również innych znanych i cenionych w świecie designu producentów wyposażenia wnętrz. Na uwagę zasługiwała miedzy innymi ekspozycja Rosenthal_Kartell_Alessi, łącząca koncepcję democratic design (Kartell), ideę odmieniania codziennego życia za pomocą niecodziennych produktów (Alessi) oraz otwarcie na różnorodność wizji projektantów (Rosenthal).
Nadesłał:
AgencjaS4
|
Komentarze (0)