Rozrywka i wypoczynek » Turystyka
Lecisz tanimi liniami, uważaj na opłaty dodatkowe
Warunki, które w tradycyjnych linach są standardem tani przewoźnicy traktują jako wygodę i pobierają za nią wysokie opłaty. Najwięcej trzeba zapłacić za dodatkowy bagaż. W tanich liniach w ramach ceny biletu można wziąć na pokład małą torbę do 10 kg, co nie stanowi problemu przy krótkich wyjazdach. Jeżeli jednak podróż jest nieco dłuższa i wymaga zabrania większej liczby rzeczy, trzeba za to dodatkowo zapłacić. – Poza sezonem za dużą walizkę pobierana jest opłata w wysokości od 136 zł, jednak w okresie wakacyjnym może wzrosnąć nawet do 220 zł w jedną stronę – mówi Anna Galewska z internetowego biura podróży Tripsta.pl.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Miejsca w tanich liniach nie są numerowane. Jeżeli pasażer chce wybrać sobie lokalizację na pokładzie – chce siedzieć przy oknie, leci z dzieckiem i chce być blisko toalety lub nie lubi latać na skrzydle, to powinien wykupić pierwszeństwo wejścia do samolotu. Za taką wygodę zapłaci od 20 do 49 zł. W niektórych liniach istnieje także możliwość wykupienia dodatkowej przestrzeni na nogi, co kosztuje pasażera 46 zł.
- Za wszystkie dodatkowe wygody najlepiej zapłacić przez internet, od razu przy rezerwacji biletu lub przy odprawie online – mówi Anna Galewska z internetowego biura podróży Tripsta.pl. Za dokonywanie płatności przez internet lub telefonicznie pasażer w większości przypadków też musi zapłacić - od 23 do 45 zł, jednak jest to najkorzystniejszy sposób. – Te same opłaty dokonywane przy odprawie na lotnisku czy przed wejściem do samolotu są co najmniej dwa razy wyższe – dodaje Anna Galewska.
Co więcej, tani przewoźnicy z reguły latają z mniejszych lotnisk, oddalonych nawet o 2 godziny drogi od Barcelony, Mediolanu czy Paryża. Jeżeli pasażer zdecyduje się na taki lot musi liczyć się opłatami za dojazd do miasta docelowego. Jest to około 40 zł w jedną stronę, co dodatkowo zwiększa koszty całej podróży.
Nadesłał:
dotpr
|
Komentarze (0)