Technologie » AGD - RTV

Lider rynku rośnie

Lider rynku rośnie
Zobacz więcej zdjęć »
Trudna sytuacja na rynku AGD nie przeszkadza Amice zwiększać swojego udziału w rynku. Dzięki temu marka utrzymuje pozycję lidera. Kluczem do sukcesu okazały się nowe linie produktów oraz najwyższe klasy oszczędności A++ w połączeniu z ciekawym wzornictwem.

Amica w kwietniu i maju zwiększyła udział w rynku o 1,1 punktu proc., podczas gdy sektor dużego AGD (pralki, lodówki, kuchnie) zmniejszył się o 4,4 proc. - jak pokazują dane CECED (Europejskie Stowarzyszenie Producentów AGD) i szacunki własne producenta.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Badanie Gfk potwierdziło, że spółka jest cały czas na pierwszym miejscu w sektorze mając 12,59 proc. rynkowego tortu.

Kryzys to dobry moment na zwiększanie udziału rynku, dlatego właśnie teraz będziemy intensyfikowali działania marketingowe. W ciężkich czasach najlepiej sprzedawać produkty pozwalające zmniejszyć codzienne wydatki. Możemy to zrobić, ponieważ posiadamy zaangażowany zespół projektantów, dzięki któremu możemy szybko wprowadzać nowe rozwiązania na rynek. Jako pierwsi na rynku wprowadzimy np. płytę ceramiczną zasilaną napięciem 230 V (ze zwykłego gniazdka). Będzie to prawdziwy przełom na rynku, bowiem teraz technologia ta stanie się dostępna dla naprawdę szerokiej rzeszy klientów. Rynek dobrze przyjął nasze nowe lodówki Generacja 2009 oraz pralki Nawigator - mówi Wojciech Antkowiak, Wiceprezes Zarządu Amica Wronki ds. Handlu i Marketingu.  

Wprowadzone w bieżącym roku na rynek nowe lodówki Amiki Generacja 2009 dostępne są - w myśl hasła: Liczy się oszczędność - w klasie energetycznej A+, a wybrane modele nawet w klasie A++, która jest najwyższą klasą efektywności energetycznej w tej kategorii urządzeń. Podobne parametry energetyczne mają również nowoczesne pralki z wprowadzonej na początku roku serii Navigator.  Są one również wyposażane w praktyczną technologię Full Control, Assist, która wspiera użytkownika na każdym etapie prania sprawiając, że obsługa urządzenia jest łatwa i intuicyjna. Jeśli dodamy do tego filozofię projektowania sprzętu AGD ukierunkowaną na to by był on przede wszystkim funkcjonalny okaże się, że nawet w dobie kryzysu można być nad kreską.

Dzięki oszczędnym i ekologicznym produktom Amice udało się zwiększyć udział w dwóch znaczących sektorach rynku: pralkach i lodówkach. W omawianym okresie rynek pralek spadł aż o 5,7%, podczas gdy udział Amiki w tym segmencie wzrósł o 4,4 punktu procentowego. Również na rynku lodówek wolnostojących spółka radziła sobie bardzo dobrze. Szacunki pokazują, że sektor ten wzrósł o 4,52%, podczas gdy Amica zyskała kolejne 1,2 punktu procentowego. Dynamika jest więc wysoka i potwierdza słuszność przyjętej strategii. Przypomnijmy, że dane Gfk pokazały, że wzrost wartościowy w roku 2008 wyniósł aż 10,3%. Ilościowy był równie imponujący i wyniósł 12,9%. Największą dynamiką charakteryzowała się sprzedaż zmywarek - 31,3% wartościowo i aż 41,4% ilościowo, sprzętu grzejnego - 17,7% wartościowo, 18,4% ilościowo i okapów, która wzrosła ilościowo o 22,0%. Miało to swój wyraz w ubiegłorocznych wynikach spółki. Przychody ze sprzedaży w 2008 roku osiągnęły poziom 1 082 639 tys. zł, zysk netto natomiast 9 300 tys. zł.

Przydatne linki:

www.amica.pl

www.cecedpolska.pl



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

ap

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »