Dom » Ogrody
Lokalnie nie znaczy offline. O korzyściach ogłaszania swoich usług online w branży ogrodniczej
Zobacz więcej zdjęć » |
Bogata oferta może nie wystarczyć, jeśli nie docieramy do odpowiedniego grona konsumentów. Dla lokalnych biznesów chcących się rozwijać to ostatni dzwonek, aby rozpocząć promocję w sieci. Potencjał internetu potwierdzają dane serwisu OLX - w maju na ogłoszenia o usługach ogrodniczych odpowiedziano 100 tys. razy.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Pomimo obecnej sytuacji gospodarczej, będącej wyzwaniem dla wielu klientów, branża ogrodnicza może pozytywnie patrzeć w przyszłość - biorąc pod uwagę aktualne przyzwyczajenia konsumenckie. Z badania przeprowadzonego przez SW Research w 2021 roku, wynika, że 72% badanych przyznało, że uprawia rośliny ogrodowe. A według badań Kantar z 2021 roku, co trzeci Polak uprawia owoce i warzywa na własny użytek - w gospodarstwie rolnym, w ogrodzie, na działkach czy na balkonach.
Dla osób prowadzących wypożyczalnie sprzętu ogrodowego istotne będą także zmieniające się przyzwyczajenia klientów w dokonywaniu zakupów. Z „Raportu o Wypożyczaniu" opracowanego przez OLX w 2023 roku wynika, że chęć wypożyczania produktów z kategorii Dom i Ogród deklaruje aż 50% badanych.
Pomimo dużego zapotrzebowania na rynku usług ogrodniczych, bez odpowiedniej promocji, nasza oferta może zginąć w gąszczu bliźniaczych ogłoszeń. Jest to istotne zwłaszcza dla mniejszych, lokalnych usługodawców - obecność w sieci umocni biznes i zwiększy rozpoznawalność, co może zaowocować gronem nowych klientów. Jednym z rozwiązań jest obecność na serwisie OLX - platformie, z której każdego miesiąca korzysta co trzeci Polak.
- OLX to doskonałe miejsce dla przedsiębiorców, którzy chcą wypromować swoje usługi, a nie mają większego budżetu na działania marketingowe - mówi Jakub Fingas, Business Growth Manager OLX. - Bez ponoszenia dużych kosztów otrzymują oni możliwość wykorzystywania narzędzi, takich jak np. personalizowana strona internetowa, i dzięki temu mogą budować rozpoznawalność swojej marki na większą, niż tylko najbliższa okolica, skalę - dodaje.
Dla wielu małych firm, zwłaszcza działających lokalnie, promowanie się na największym i najpopularniejszym serwisie ogłoszeniowym w Polsce to realna szansa na pozyskanie klientów. Użytkownicy platformy poszukujący usług ogrodniczych i wypożyczalni sprzętu, najchętniej wybierają te świadczone przez podmiot działający w najbliższej okolicy. Ale to również sposób na rozszerzenie swojej działalności na teren, np. całego województwa. Poza tym OLX oferuje firmom też cały wachlarz rozwiązań - firmową stronę, na której można dodać opis swojej działalności oraz logo, a która umożliwia zarządzanie ogłoszeniami oraz weryfikowanie ich skuteczności.
Kolejnym, istotnym dla wielu osób argumentem są koszty. W przypadku OLX jedyne, jakie ponosi przedsiębiorca prowadzący konto firmowe na serwisie, to te związane z dodaniem ogłoszenia lub jego wypromowaniem. Co istotne, skorzystanie ze wszystkich oferowanych rozwiązań nie wymaga specjalistycznej wiedzy ani czasu. Rozpoczęcie współpracy z OLX trwa tyle, ile zakładanie konta firmowego - statystycznie około minuty.
Nadesłał:
MondayGrou
|
Komentarze (0)