Społeczeństwo » Społeczeństwo
Mała zmiana – wielka różnica
Zobacz więcej zdjęć » |
Marka Lipton podejmuje kolejny krok, aby wspierać środowisko. Lider w kategorii “no waste, no trace” w partnerstwie z organizacją Rainforest Alliance i Ethical Tea Partnership zmienia opakowania herbaty, aby były w pełni wykonane z surowców pochodzenia roślinnego, biodegradowalne oraz nadawały się do recyclingu. Firma dąży również do wyeliminowania folii plastikowej z opakowań herbaty w całej Europie[1].
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Zmiany Lipton obejmują:
● Wprowadzenie w 100% materiału pochodzenia roślinnego do produkcji wszystkich torebek na herbatę, w tym wytworzenie 10 miliardów kompostowalnych[2] torebek herbaty (co roku).
● Usunięcie folii plastikowej ze wszystkich opakowań, dzięki czemu marka wyeliminuje 1100 ton plastiku rocznie na rynku europejskim[3].
● Przekształcenie opakowań wytwarzanych z wielu materiałów w całkowicie papierowe nadające się w 100% do recyklingu; dzięki temu kolejne 285 ton opakowań w pełni nadaje się do ponownego przetworzenia.
- Wiemy, że większość (90%) ludzi chce żyć w bardziej zrównoważony sposób, ale prawie połowa z nich (40%) nie wie, jak może tę ideę przełożyć na codzienność[4]. Jako lider kategorii herbat w Polsce, chcemy poprowadzić przemysł herbaciany w kierunku bardziej zrównoważonych praktyk. Dlatego przyspieszamy nasze przejście na w pełni odnawialne i oparte wyłącznie na materiałach pochodzenia roślinnego. To dla nas bardzo ważne aby eliminować plastik i wybierać rozwiązania sprzyjające gospodarce o obiegu zamkniętym. – podkreśla Anna Tryfon, Lipton Brand Manager – Nowe, bardziej przyjazne środowisku opakowania Lipton stopniowo wchodzą już na rynek Polski, całe portfolio marki w organicznych opakowaniach zobaczymy na półkach sklepowych do końca 2022 roku.
Nowe torebki herbaty Lipton wyprodukowano z papieru i odnawialnego materiału roślinnego (PLA)[5]. Oznacza to, że można je kompostować lokalnie w warunkach przemysłowych poprzez zbiórkę odpadów spożywczych. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom marce uda się zmniejszyć ilość wytwarzanych odpadów w całym łańcuchu życia produktu.
Nowy projekt opakowania Lipton zawiera cienką powłokę biokomponentu na wewnętrznej stronie pudełek kartonowych dzięki czemu zapewnia świeżość i aromat herbaty, aż do momentu jej otwarcia przez konsumenta. Ponadto wszystkie opakowania kartonowe Lipton są wyprodukowane na bazie materiałów pochodzących z lasów zarządzanych w sposób zrównoważony i posiadają certyfikat PEFC[6].
- Wizją marki Lipton jest wytwarzanie wyjątkowej, wysokiej jakości herbaty, która nie pozostawia żadnych odpadów dzięki wykorzystaniu w pełni odnawialnych źródeł. W naszych torebkach i opakowaniach herbaty używamy materiałów pochodzenia roślinnego, które można zwrócić naturze. Naszym celem jest wykorzystywanie takich rozwiązań na jak najszerszą skalę, aby były dostępne dla każdego. – dodaje Anna Tryfon, Lipton Brand Manager.
Herbaty Lipton w nowych biodegradowalnych opakowaniach pochodzenia roślinnego dostępne są już na polskim rynku, a całe portfolio zostanie wymienione do końca 2022 roku.
[1] Kraje europejskie obejmowały: Belgia, Czechy, Finlandia, Francja, Grecja, Węgry, Irlandia, Włochy, Holandia, Norwegia, Polska, Rumunia, Szwecja, Szwajcaria, Portugalia i Wielka Brytania.
[2] Kompostowalnych w warunkach przemysłowych.
[3] Na podstawie wolumenów sprzedanych Lipton i Elephant w powyższych krajach w 2020 roku.
[4] GlobeScan i IKEA Research, całkowita wielkość próby 31 428 dorosłych (w wieku 18+) w 30 krajach, sierpień-wrzesień 2019
[5] https://pl.wikipedia.org/wiki/Polilaktyd
[6] https://www.dekra-certification.com.pl/certyfikacja-fsc-i-pefc.html
Komentarze (0)