Społeczeństwo » Społeczeństwo

Mała zmiana – wielka różnica

Mała zmiana – wielka różnica
Zobacz więcej zdjęć »
Herbata Lipton staje się jeszcze bardziej zielona. Do końca roku 2022 całościowo wyeliminuje plastik ze swoich opakowań oraz przejdzie na torebki pochodzenia roślinnego.

Marka Lipton podejmuje kolejny krok, aby wspierać środowisko. Lider w kategorii “no waste, no trace” w partnerstwie z organizacją Rainforest Alliance i Ethical Tea Partnership zmienia opakowania herbaty, aby były w pełni wykonane z surowców pochodzenia roślinnego, biodegradowalne oraz nadawały się do recyclingu. Firma dąży również do wyeliminowania folii plastikowej z opakowań herbaty w całej Europie[1].

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Zmiany Lipton obejmują:

       Wprowadzenie w 100% materiału pochodzenia roślinnego do produkcji wszystkich torebek na herbatę, w tym wytworzenie 10 miliardów kompostowalnych[2] torebek herbaty (co roku).

       Usunięcie folii plastikowej ze wszystkich opakowań, dzięki czemu marka wyeliminuje 1100 ton plastiku rocznie na rynku europejskim[3].

       Przekształcenie opakowań wytwarzanych z wielu materiałów w całkowicie papierowe nadające się w 100% do recyklingu; dzięki temu kolejne 285 ton opakowań w pełni nadaje się do ponownego przetworzenia.

- Wiemy, że większość (90%) ludzi chce żyć w bardziej zrównoważony sposób, ale prawie połowa z nich (40%) nie wie, jak może tę ideę przełożyć na codzienność[4]. Jako lider kategorii herbat w Polsce, chcemy poprowadzić przemysł herbaciany w kierunku bardziej zrównoważonych praktyk. Dlatego przyspieszamy nasze przejście na w pełni odnawialne i oparte wyłącznie na materiałach pochodzenia roślinnego. To dla nas bardzo ważne aby eliminować plastik i wybierać rozwiązania sprzyjające gospodarce o obiegu zamkniętym. – podkreśla Anna Tryfon, Lipton Brand Manager – Nowe, bardziej przyjazne środowisku opakowania Lipton stopniowo wchodzą już na rynek Polski, całe portfolio marki w organicznych opakowaniach zobaczymy na półkach sklepowych do końca 2022 roku.

Nowe torebki herbaty Lipton wyprodukowano z papieru i odnawialnego materiału roślinnego (PLA)[5]. Oznacza to, że można je kompostować lokalnie w warunkach przemysłowych poprzez zbiórkę odpadów spożywczych. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom marce uda się zmniejszyć ilość wytwarzanych odpadów w całym łańcuchu życia produktu.

 

Nowy projekt opakowania Lipton zawiera cienką powłokę biokomponentu na wewnętrznej stronie pudełek kartonowych dzięki czemu zapewnia świeżość i aromat herbaty, aż do momentu jej otwarcia przez konsumenta. Ponadto wszystkie opakowania kartonowe Lipton są wyprodukowane na bazie materiałów pochodzących z lasów zarządzanych w sposób zrównoważony i posiadają certyfikat PEFC[6].

- Wizją marki Lipton jest wytwarzanie wyjątkowej, wysokiej jakości herbaty, która nie pozostawia żadnych odpadów dzięki wykorzystaniu w pełni odnawialnych źródeł. W naszych torebkach i opakowaniach herbaty używamy materiałów pochodzenia roślinnego, które można zwrócić naturze. Naszym celem jest wykorzystywanie takich rozwiązań na jak najszerszą skalę, aby były dostępne dla każdego. – dodaje Anna Tryfon, Lipton Brand Manager.

Herbaty Lipton w nowych biodegradowalnych opakowaniach pochodzenia roślinnego dostępne są już na polskim rynku, a całe portfolio zostanie wymienione do końca 2022 roku.



[1] Kraje europejskie obejmowały: Belgia, Czechy, Finlandia, Francja, Grecja, Węgry, Irlandia, Włochy, Holandia, Norwegia, Polska, Rumunia, Szwecja, Szwajcaria, Portugalia i Wielka Brytania.

[2] Kompostowalnych w warunkach przemysłowych.

[3] Na podstawie wolumenów sprzedanych Lipton i Elephant  w powyższych krajach w 2020 roku.

[4] GlobeScan i IKEA Research, całkowita wielkość próby 31 428 dorosłych (w wieku 18+) w 30 krajach, sierpień-wrzesień 2019

[5] https://pl.wikipedia.org/wiki/Polilaktyd

 

[6] https://www.dekra-certification.com.pl/certyfikacja-fsc-i-pefc.html



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Agencja PR
http://agencjapr.pl

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »