Gospodarka » Żywność

Menu Bez Tajemnic – Znamy już wyniki eksperymentów w restauracjach

Menu Bez Tajemnic – Znamy już wyniki eksperymentów w restauracjach
Zobacz więcej zdjęć »
W poznańskiej restauracji Monidło oraz restauracji Aperitif w Kra-kowie zakończyły się właśnie eksperymenty w ramach Programu Menu Bez Tajemnic.

Goście obydwu lokali testowali przez miesiąc autorski Program Unilever Food Solutions, którego celem jest „odtajnienie” menu w restauracjach, barach i jadłodaj-niach. Wśród gości restauracji zostało przeprowadzone badanie ankietowe dotyczące Programu. Wyniki pokazu-ją, że klienci restauracji pozytywnie oceniają pojawienie się w karcie menu dodatkowych informacji o wartości odżywczej dań.

Kulisy Programu Menu Bez Tajemnic

Menu Bez Tajemnic to program, którego celem jest zachęcenie restauratorów i właścicieli lokali gastronomicznych do umieszczania w swoim menu informacji na temat wartości odżywczej poszczególnych potraw. Jest on odpowiedzią na coraz większe zapotrzebowanie Polaków na zdrowe odżywianie. Według World Menu Report, badania przeprowadzonego na zlecenie Unilever Food Solutions w 2010r., klienci polskich lokali gastronomicznych są coraz bardziej świadomi tego, co jedzą. 

Miesięczne eksperymenty w restauracjach

W czasie trwania eksperymentu, w restauracjach zostały przeprowadzone badania socjologiczne. Goście restauracji byli proszeni o wypełnienie ankiety, dotyczącej zarówno sposobu ich preferencji żywieniowych jak i samego Programu. Sprawdzono również, czy zmiany wprowadzone w menu lokalu zostały zauważone oraz zbadano opinie, które z podanych w menu danych były dla respondentów najbardziej istotne. Na koniec, ankietowani poproszeni byli o ocenę faktu pojawienia się w menu restauracji dodatkowych informacji o składnikach odżywczych.  

„Pytania do ankiet zostały przygotowane tak, aby móc poznać opinie klientów obydwu restauracji na temat Programu i zmian wprowadzonych w menu. Cieszymy się, że goście tych lokali podzielili się z nami swoimi opiniami, gdyż poznanie ich preferencji było dla nas bardzo istotne” – mówi Janina Śliwa, Specjalista ds. Public Relations w Unilever Food Solutions. 

Menu Bez Tajemnic pod lupą

Zmiany wprowadzone w menu poznańskiej restauracji Monidło zauważyło aż 94% respondentów, w tym wszystkie badane kobiety; w krakowskim Aperitifie - niewiele mniej, bo 74% ankietowanych gości. Badani ocenili bardzo pozytywnie fakt pojawienia się dodatkowych informacji o składnikach odżywczych – to opinia 70% kobiet i mężczyzn łącznie w restauracji Monidło i ponad 82% badanych w Krakowie.

„Uzyskane wyniki cieszą nas niezmiernie. Pokazują, że nasze starania i zachęcanie kolejnych lokali gastronomicznych do przyłączenia się do Programu, mają sens. Pomysł menu wzbogaconego o informacje o wartości odżywczej to ułatwienie wyboru konsumentom, którzy chcą odżywiać się zdrowiej, a procent tych osób w polskim społeczeństwie stale wzrasta. W restauracji Monidło prawie połowa ankietowanych (w tym aż 64% kobiet) wskazała, że dodatkowe informacje w menu sprawiły, że wybrali inne danie, niż pierwotnie zamierzali” – komentuje Janina Śliwa. 

Ponad połowa badanych w restauracji Monidło i Aperitif (aż 68% - Monidło; prawie 64% - Aperitif) zadeklarowała, że ważną informacją przy wyborze dania jest jego wartość kaloryczna. Zawartość tłuszczów była istotna dla 36% respondentów z Krakowa i dla 35% ankietowanych z Poznania. Dane na temat węglowodanów wskazało natomiast 18% gości restauracji Aperitif i 30% klientów restauracji Monidło. Ankietowani mogli również wybrać jako istotną informację zawartość białka – na tę odpowiedź zdecydowało się 18% respondentów z Krakowa i 30% z Poznania. Wartość GDA[1] wskazało 27% gości Aperitifu i prawie 18% klientów restauracji Monidło. 

O komentarz do wyników eksperymentu poprosiliśmy menedżerów restauracji: 

Menu Bez Tajemnic to prekursorski program, zarówno z punktu widzenia klientów, jak i pracowników restauracji, którzy zostali poinformowani o szczegółach akcji. Wkładka z Menu Bez Tajemnic (czyli informacjami o wartości odżywczej potraw) jest podawana z każdą kartą. Zdecydowana większość gości odwiedzających nasz lokal przyjęła menu z zainteresowaniem. Niejednokrotnie, osoby spacerujące obok restauracji pytały, co oznacza logo Menu Bez Tajemnic na naszych drzwiach. Zdarzały się sytuacje, iż po zapoznaniu się z wkładką w naszym menu, goście zmieniali swoje zamówienie, najczęściej z powodu zbyt wysokiej kaloryczności danej potrawy. Jesteśmy bardzo zadowoleni z ciekawego eksperymentu, którym niewątpliwie było wprowadzenie Menu Bez Tajemnic i widzimy zapotrzebowanie i jednocześnie sens, kontynuacji Programu– mówi Tomasz Szczepański, menedżer restauracji Aperitif w Krakowie. 

„Wyniki eksperymentu dowodzą, że przystąpienie do Programu było bardzo dobrą decyzją. Znamy teraz lepiej potrzeby naszych gości, którzy chcą odżywiać się zdrowiej i wiedzieć więcej na temat tego, co znajduje się na ich talerzu” – dodaje Przemysław Świerzewski, menedżer restauracji Monidło w Poznaniu. 

Sekret znany innym restauracjom

Kolejne restauracje dołączają do Programu Menu Bez Tajemnic. Już niedługo w całej Polsce będzie można wyczytać więcej z kart menu i poznać wartość odżywczą poszczególnych dań.  

„Zapraszamy wszystkich zainteresowanych przedstawicieli branży gastronomicznej do odwiedzenia strony www.menubeztajemnic.pl i przystąpienia do naszego Programu. Wystarczy wysłać do nas zgłoszenie, zaakceptować regulamin Programu, przekazać nam receptury dań, a specjaliści ds. żywienia z Unilever Food Solutions dokonają wyliczeń wartości odżywczej każdej potrawy. Następnie te dane można już umieścić w restauracyjnej karcie menu” – zachęca Janina Śliwa.

Więcej informacji na www.menubeztajemnic.pl oraz na fanpage’u Tajemnice restauracji na Facebooku.  

[1] GDA – procent wskazanego, dziennego spożycia, określonego na podstawie diety 2000 kcal/dzień. Potrzeby żywieniowe każdego człowieka różnią się w zależności od płci, wieku, poziomu aktywności fizycznej oraz innych czynników.


Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Unilever Food Solutions
http://www.unileverfoodsolutions.pl/

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Zamów opracowanie informacji prasowej


Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »