Technologie » Telekomunikacja
Mniej decybeli w pracy
Według prognoz Instytutu Badań nad Słuchem (MRC) do 2015 roku problemy ze słuchem będzie miało blisko 700 mln ludzi. Przyczyn tak szybko narastającej liczby osób, które odczuwają dolegliwości spowodowane patologią układu słuchowego, można upatrywać w prowadzonym przez nich trybie życia.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Z raportu wykonanego przez markę Jabra, producenta zestawów słuchawkowych dla biur i call center, wynika, że aż 85 proc. pracowników popularnych „open space" uważa, że w ich środowisko pracy jest zbyt głośno. 60 proc przyznaje, że jest zmuszonych podnieść ton głosu podczas rozmów służbowych, aby być słyszanym przez swojego rozmówcę. Prawie połowa ankietowanych stwierdza, że nadmierny hałas wpływa na spadek ich koncentracji i sprawia, że „gubią własne myśli".
„Problem hałasu w pracy dotyka przede wszystkim centra kontaktowe oraz centra obsługi klienta. Dlatego też bardzo częstym pytaniem, jakie pada ze strony firm zainteresowanych sprzętem IT jest kwestia technologii ochrony słuchu użytkownika" - mówi Tomasz Miller, Menedżer Produktu w Jabra. Z danych Jabra wynika, że hałas to nie tylko dyskomfort, ale także czynnik, mający wpływ na efektywność pracownika. Takie objawy, jak przemęczenie, bóle głowy czy rozdrażnienie, to pierwsze oznaki problemu ze słuchem, które przeszkadzają w wykonywaniu codziennych obowiązków. Zdrowotne konsekwencje nadmiernego hałasu potwierdzają także badania CBOS. 75 proc. wskazało na nerwowość, połowa respondentów na bezsenność, a 49 proc. na zaburzenia koncentracji.
„Jako firma oferująca usługi call center z nadmiernym natężeniem dźwięku mamy do czynienia niemal każdego dnia. Hałas potęguje intensywność rozmów oraz rozmieszczenie stanowisk pracy w przestrzeni otwartej. Chcąc podnieść standardy pracy konsultantów i jakość naszych usług, podjęliśmy decyzje o wdrożeniu zestawów słuchawkowych Jabra z technologią redukcji szumów. Korzystając z odpowiednich sprzętów udało się zmniejszyć nieprzyjemne skutki" - przyznaje Anna Mazur, Kierownik ds. Sprzedaży w Teleinvention.
Nadesłał:
ITBC_Com
|
Komentarze (0)