Kultura » Kultura
Najlepsze polskie komedie – ranking Salonu
Zobacz więcej zdjęć » |
Przedstawialiśmy już w Salonie Kulturalnym nasz subiektywny ranking stu najlepszych filmów komediowych świata, teraz przyszła pora na komedie polskie.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Wśród wybranych przez nas stu najlepszych polskich komedii aż dziewięć filmów wyreżyserował Juliusz Machulski, po sześć Stanisław Bareja, Tadeusz Chmielewski i Roman Załuski, pięć filmów jest dziełem Andrzeja Kondratiuka. Układając listę braliśmy pod uwagę zarówno filmy przedwojenne, jak i te zrealizowane całkiem niedawno.
Filmy są ułożone w kolejności alfabetycznej. Gdybyśmy jednak mieli wybrać pierwszą trójkę, wyglądałaby ona następująco: 1. „Seksmisja”, 2. „Miś”, 3. „Jak rozpętałem II wojnę światową”.
Oto ranking Salonu Kulturalnego:
- „Ada, to nie wypada”, reż. Konrad Tom
- „Ajlawju”, reż. Marek Koterski
- „Anioł w Krakowie”, reż. Artur Więcek
- „Awans”, reż. Janusz Zaorski
- „Big Bang”. reż. Andrzej Kondratiuk
- „Baśń o ludziach stąd”, reż. Władysław Sikora
- „Brunet wieczorową porą”, reż. Stanisław Bareja
- „Cafe pod Minogą”, reż. Bronisław Brok
- „Ciało”, reż. Tomasz Konecki, Andrzej Saramonowicz
- „Chłopaki nie płaczą”, reż. Olaf Lubaszenko
- „C.K. Dezerterzy”, reż. Janusz Majewski
- „Co mi zrobisz, jak mnie złapiesz”, reż. Stanisław Bareja
- „Czas surferów”, reż. Jacek Gąsiorowski
- „Człowiek z…”, reż. Konrad Szołajski
- „Człowiek z M-3”, reż. Karol Chodura
- „Deja vu”, reż. Juliusz Machulski
- „Dzień świra”, reż. Marek Koterski
- „Dziewczyny do wzięcia”, reż. Janusz Kondratiuk
- „Dzięcioł”, reż. Jerzy Gruza
- „E=mc2”, reż. Olaf Lubaszenko
- „Ewa chce spać”, reż. Tadeusz Chmielewski
- „Filip z konopi”, reż. Józef Gębski
- „Fuks”, reż. Maciej Dutkiewicz
- „Galimatias, czyli kogel-mogel II”, reż. Roman Załuski
- „Gangsterzy i filantropi”, reż. Jerzy Hoffman, Edward Skórzewski
- „Gdzie jest generał?”, reż. Tadeusz Chmielewski
- „Giuseppe w Warszawie”, reż. Stanisław Lenartowicz
- „Hallo Szpicbródka”, reż. Mieczysław Jahoda. Janusz Rzeszewski
- „Hydrozagadka”, reż. Andrzej Kondratiuk
- „Idealny facet dla mojej dziewczyny”, reż. reż. Andrzej Saramonowicz, Tomasz Konecki
- „Jak rozpętałem II wojnę światową”, reż. Tadeusz Chmielewski
- „Jak to się robi”, reż. Andrzej Kondratiuk
- „Job, czyli ostatnia szara komórka”, reż. Konrad Niewolski
- „Kariera Nikosia Dyzmy”, reż. Jacek Bromski
- „Kiler”, reż. Juliusz Machulski
- „Kiler-ów 2-óch”, reż. Juliusz Machulski
- „Kochaj albo rzuć”, reż. Sylwester Chęciński
- „Kogel-mogel”, reż. Roman Załuski
- „Komedia małżeńska”, reż. Roman Załuski
- „Konopielka”, reż. Witold Leszczyński
- „Konsul”, reż. Mirosław Bork
- „Lejdis”, reż. reż. Andrzej Saramonowicz, Tomasz Konecki
- „Małżeństwo z rozsądku”, reż. Stanisław Bareja
- „Miś”, reż. Stanisław Bareja
- „Motodrama”, rż. Andrzej Konic
- „Nic śmiesznego”, reż. Marek Koterski
- „Nie lubię poniedziałku”, reż. Tadeusz Chmielewski
- „Nie ma mocnych”, reż. Sylwester Chęciński
- „Nie ma róży bez ognia”, reż. Stanisław Bareja
- „Och, Karol”, reż. Roman Załuski
- „Obywatel Piszczyk”, reż. Andrzej Kotkowski
- „Operacja Koza”, reż. Konrad Szołajski
- „Ostatnia akcja”, reż. Michał Rogalski
- „Papierowe małżeństwo”, reż. Krzysztof Lang
- „Pieczone gołąbki”, reż. Tadeusz Chmielewski
- „Pieniądze to nie wszystko”, reż. Juliusz Machulski
- „Piłkarski poker”, reż. Janusz Zaorski
- „Pociąg do Hollywood”, reż. Radosław Piwowarski
- „Pogoda na jutro”, reż. Jerzy Sthur
- „Poranek kojota”, reż. Olaf Lubaszenko
- „Porno”, reż. Marek Koterski
- „Poszukiwany, poszukiwana”, reż. Stanisław Bareja
- „Pułkownik Kwiatkowski”, reż. Kazimierz Kutz
- „Rejs”, reż. Marek Piwowski
- „Rezerwat”, reż. Łukasz Palkowski
- „Rozmowy kontrolowane”, reż. Sylwester Chęciński
- „Rozwodów nie będzie”, reż. Jerzy Stefan Stawiński
- „Rzeczpospolita babska”, reż. Hieronim Przybył
- „Sami swoi”, reż. Sylwester Chęciński
- „Seksmisja”, reż. Juliusz Machulski
- „Show”, reż. Maciej Ślesicki
- „Skarb”, reż. Leonard Buczkowski
- „Słoneczny zegar”, reż. Andrzej Kondratiuk
- „Statyści”, reż. Michał Kwieciński
- „Sublokator”, reż. Janusz Majewski
- „Superprodukcja”, reż. Juliusz Machulski
- „Szczęśliwego Nowego Jorku”, reż. Janusz Zaorski
- „Sztos”, reż. Olaf Lubaszenko
- „Sztuka kochania”, reż. Jacek Bromski
- „Testosteron”, reż. Andrzej Saramonowicz, Tomasz Konecki
- „To nie tak jak myślisz, kotku”, reż. Sławomir Kryński
- „U Pana Boga w ogródku”, reż. Jacek Bromski
- „U Pana Boga za piecem”, reż. Jacek Bromski
- „Upał”, reż. Kazimierz Kutz
- „Vabank I”, reż. Juliusz Machulski
- „Vabank II”, reż. Juliusz Machulski
- „Vinci”, reż. Juliusz Machulski
- „Wesele”, reż. Wojciech Smarzowski
- „Wielka majówka”, reż. Krzysztof Rogulski
- „Wielka wsypa”, reż. Jan Łomnicki
- „Wiosna, panie sierżancie”, reż. Tadeusz Chmielewski
- „Włóczęgi”, reż. Michał Waszyński
- „Wniebowzięci”, reż. Andrzej Kondratiuk
- „Wtorek”, reż. Witold Adamek
- „Wyjście awaryjne”, reż. Roman Załuski
- „Zakochani”, reż. Piotr Wereśniak
- „Zemsta”, reż. Andrzej Wajda
- „Zezowate szczęście”, reż. Andrzej Munk
- „Złote runo”, reż. Janusz Kondratiuk
- „Zróbmy sobie wnuka”, reż. Piotr Wereśniak
Nadesłał:
puella
|
Komentarze (0)