Firma » Reklama
Niedroga reklama niestandardowa
Nie ma na świecie firmy, która nie doceniałaby korzyści przynoszonych przez reklamę. Jak podaje Zenith Optimedia, wydatki na reklamę w Polsce wzrosły w 2010 roku (w porównaniu z 2009) o 1,2%. Firma oczekuje, że w obecnym roku wzrost wyniesie 7,3%. Wartość rynku reklamy w 2010 roku wyniosła zatem 7,3 miliarda złotych. Nie każdy przedsiębiorca może sobie jednak pozwolić na wykupienie reklamy w prasie, radiu czy telewizji. Ciekawą alternatywą mogą być dla niego niestandardowe formy reklamy np. bloczki reklamowe, biuwary czy kalendarze.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
- Dobrym sposobem na przekazanie najważniejszych informacji o firmie czy produkcie są bloczki i notesy firmowe. Przy niewielkim koszcie – kilku groszy za sztukę – mogą utrwalić w świadomości potencjalnych klientów logo i dane teleadresowe przedsiębiorstwa. Najczęściej taką formę reklamy wykorzystują firmy farmaceutyczne – ich bloczki trafiają najpierw do lekarzy, a później z zaleceniami do pacjentów. – mówi Daniel Nowaczyk, właściciel drukarni internetowej Caffeprint.eu .
Inną niedocenianą formą reklamy są biuwary, czyli kalendarze z miejscem na notatki i wpisanie rozkładu dnia, które kładzie się na biurko.
- Biuwary dają duże możliwości graficzne, pozwalają na zamieszczenie większej ilości danych o firmie lub jej produktach niż bloczki firmowe. Ponadto są eksponowane na biurku przez długi czas, w związku z tym informacja o firmie trafia do szerszego grona odbiorców, a koszt jednej sztuki to zaledwie kilkadziesiąt groszy. – dodaje Nowaczyk.
Z biuwarów, bloczków i notesów firmowych mogą korzystać pracownicy przedsiębiorstwa, ale można je również wręczyć klientom i kooperantom jako gadżet reklamowy. Wówczas kontakt z reklamą będą mieli także ich pracownicy, klienci i kontrahenci.
Olbrzymia konkurencja pomiędzy przedsiębiorcami zmusza ich do korzystania z każdej możliwej formy zwiększania sprzedaży. Niestandardowe nośniki reklamy mogą, przy niskich nakładach pieniężnych, wpłynąć na wzrost rozpoznawalności firmy i zainteresowania jej ofertą.
Komentarze (0)