Motoryzacja » Samochody
Park Assist Vision
Zobacz więcej zdjęć » |
Przykładem jest „Park Assist Vision", który wprowadza Passata z milimetrową dokładnością w prostopadłą do pasa ruchu lukę parkingową, jakich wiele - w garażach podziemnych, czy na parkingach przed supermarketami.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Podczas manewrowania na piętrowym parkingu, „asystent" ochroni auto przed zadrapaniami i wgnieceniami, a kierowcę przed kosztami, analizując w sposób stały sytuację wokół samochodu (360 stopni) i informując, gdy pojazd zanadto zbliży się do jakiejkolwiek przeszkody.
System wyposażony jest w zestaw czujników parkowania z wizualizacją samochodu, przeszkody i zamierzonego toru jazdy. Komputer analizuje otoczenie i ruch samochodu. Kierowca wspierany jest w zakresie przekraczającym obszar działania dotychczasowych systemów pomagających przy parkowaniu przy użyciu czujników ultradźwiękowych umieszczonych w przednim i tylnim zderzaku. System „ogląda" podczas jazdy całe otoczenie samochodu. Dzięki temu możliwe jest ustalenie z wyprzedzeniem ewentualnego zagrożenia kolizją z nieruchomymi przeszkodami.
Dwie kamery, z lewej i prawej strony, umieszczone w lusterkach zewnętrznych, są odpowiedzialne za pomiar wielkości luki parkingowej. Komputer analizuje sygnały video i przejmuje sterowanie nad układem kierowniczym i napędowym. „Park Assist Vision", wykorzystując elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego, elektroniczny hamulec postojowy, skrzynię biegów DSG i pracę silnika, wjeżdża tyłem w lukę parkingową, według obliczonego wcześniej kursu. Dwie dalsze kamery z przodu i z tyłu oraz czujniki ultradźwiękowe nadzorują manewr i zatrzymują auto, gdy jest to konieczne. Kierowca może w każdej chwili przerwać ten proces pilotem i przejąć całkowitą kontrolę nad pojazdem.
Komentarze (0)