Motoryzacja » Samochody
Passat Junior – samodzielny samochód
Zobacz więcej zdjęć » |
Junior jest wspólnym niemiecko – amerykańskim projektem. Pojazd powstał w wyniku współpracy Uniwersytetu w Stanford i należącego do Działu Badań koncernu Volkswagen Electronics Research Laboratory (ERL), mieszczącego się w Kalifornii.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Niemiecko – amerykański zespół świadomie wybrał Passata, ponieważ już jako samochód seryjny dysponuje on takimi rozwiązaniami, jak elektromechaniczny system wspomagania układu kierowniczego, elektroniczny pedał gazu i elektryczny hamulec ręczny. Ponadto do Passata można zamontować dwusprzęgłową przekładnię DSG, niezwykle szybko zmieniającą biegi. Te supernowoczesne podzespoły razem tworzą idealną techniczną podstawę dla Urban Challenge.
Wszystkie istotne systemy elektryczne zostały tak zmodyfikowane, by mogły być sterowane całkowicie komputerowo, czyli pracować bez udziału człowieka. Liczne czujniki dostarczały Passatowi informacji o otaczającym świecie. „Mózg” pojazdu składał się z kilku procesorów Intel-Core-2-Duo. Aby te elementy mogły się prawidłowo komunikować, Instytut Sztucznej Inteligencji Uniwersytetu Stanford opracował odpowiednie oprogramowanie. Hardware i software pozwoliły „Juniorowi” samodzielnie znaleźć drogę i rozpoznać innych uczestników ruchu.
Finaliści Urban Challenge 2007 mieli samodzielnie pokonać około 100-kilometrowy odcinek na terenie testowym, na którym symulowany był ruch miejski o dużej intensywności, z innymi prawdziwymi uczestnikami ruchu (60 pojazdów) i w dżungli znaków drogowych. Oceniany był naturalnie nie tylko czas potrzebny na pokonanie trasy, lecz także bezpieczeństwo, z jakim prototypy pokonały ten tor przeszkód.
Komentarze (0)