Technologie » Internet

Pięć minut polskiego e-commerce

Dywersyfikacja działań promocyjnych w sieci zwiększa sprzedaż – wynika z raportu „E-commerce w oczach internautów” przygotowanego przez Gemius. Na coraz bardziej konkurencyjnym rynku handlu w sieci sukces osiągają ci, którzy nauczyli się korzystać z nowatorskich kanałów promocji.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Pod względem wzrostu wartości rynku e-commerce, Polska już kilka lat temu stała się liderem w Europie Środkowej. Liczba, jak i wartość zamówień systematycznie rośnie. Co więcej, zgodnie z wynikami wywiadów przeprowadzonych na 1440 internautach w wieku powyżej 15 lat na przełomie listopada i grudnia 2010, wartość e-commerce w Polsce wzrośnie w tym roku jeszcze o około 17 p.proc.

Dodaj do koszyka
- Zachęcającym czynnikiem jest tendencja Polaków do przenoszenia swoich konsumenckich wyborów do sieci na coraz szerszy asortyment produktów - mówi Rafał Irla, przedstawiciel systemu afiliacyjnego Afiliant.com. Już 74 proc. użytkowników sieci deklaruje, że dokonuje regularnych zakupów przez Internet. Dla porównania sześć lat temu ta wartość sięgała zaledwie 41 proc.

Najnowszy raport Gemiusa koresponduje z analogicznym dokumentem z roku 2006. Raport  podsumowano wówczas stwierdzeniem o konieczności podjęcia przez przedsiębiorców działań mających na celu podniesienie jakości oferowanych usług i cenowej konkurencyjności asortymentu. I nie da się ukryć, że to zostało zrobione. Lawinowo rosnąca liczba e-sklepów sprawia jednak, że coraz trudniej dotrzeć z ofertą do potencjalnych klientów. Firmy musiały więc wyjść poza standardowe formy promocji.

Znajomość preferencji zakupowych Polaków oraz ich zachowań w sieci nie wystarcza już, aby odnieść sukces. Coraz więcej e-konsumentów przed podjęciem decyzji zakupowych sprawdza ceny w porównywarkach, czyta komentarze na forach i w serwisach opiniujących. Na popularności zyskują też zakupy grupowe. Narzędzia te znajdują odzwierciedlenie w rosnącej liczbie kupujących odpowiednio na aukcjach, jak i w sklepach internetowych.

Marketing partnerstwa
Nowe warunki biznesowe wymagają nowatorskiego podejścia do działań promocyjnych. Coraz większe zaufanie internautów zdobywa marketing afiliacyjny. Popularność tego typu działań wynika z systematycznie malejącej skuteczności tradycyjnych modeli promocji w Internecie. - Reklamy odsłonowe i zasięgowe są coraz mniej efektywne. Internauci nauczyli się skutecznie omijać tego typu reklamy, nie mają też problemu z zablokowaniem ich wyświetlania – mówi Rafał Irla z Afiliant.com.

W konsekwencji – w przypadku tradycyjnych kampanii odsłonowych – reklamodawcy często płacą za wyświetlenia, które nie przynoszą im żadnego efektu. - Siła marketingu afiliacyjnego tkwi w przejrzystości zasad. Reklamodawcy płacą za konkretne efekty: sprzedaż produktu, wypełnienie formularza kontaktowego lub przejście na stronę – przekonywał Rafał Irla podczas marcowej konferencji WebWro.

Uproszczenie zasad rozliczeń idzie również w parze z łatwiejszą implementacją reklam na stronie wydawcy, a także lepszym dostosowaniem ich tematyki do treści zawartej na portalu. Pozwala to na bardziej elastycznie zarządzanie kampaniami obu stronom biorącym udział w programie partnerskim.

Stabilny rozwój
Stabilność w e-biznesie to klucz do sukcesu. Dla jej osiągnięcia konieczne jest położenie nacisku na stałą poprawę jakości obsługi, a także poszukiwanie nowych kanałów dotarcia do potencjalnych klientów. Zarówno procedury zakupowe, jak i nowatorskie metody promocji zostaną w krótkim czasie zweryfikowane pod kątem ich użyteczności. Dzięki konsekwentnemu rozwojowi branży e-commerce wzrost wydatków na zakupy online w 2012 roku ma szansę pozytywnie zaskoczyć analityków rynkowych i umocnić pozycję Polski jako lidera - nie tylko w naszym regionie.

Źródło: Afiliant.com


O firmie:
Afiliant.com to system afiliacyjny umożliwiający właścicielom i wydawcom serwisów internetowych zarabianie na reklamach wyświetlanych na stronach. Serwis umożliwia samodzielne generowanie reklam i umieszczanie ich m.in. na blogach i portalach internetowych, a także w serwisach społecznościowych. Za stworzenie systemu odpowiada poznańska firma Afiliant P.Szałamacha Sp. jawna. Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007-2013. Strona internetowa Afiliant.com została uruchomiona na początku 2011 roku.

Więcej informacji udziela:
Michał Stankiewicz
specjalista ds. PR
tel. 71 333 22 87
e-mail: michal.stankiewicz@artefakt.pl



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Artefakt

Komentarze (1)

  • avatar
    kaśka 2011-04-19 09:04:14

    Trzeba przyznać, że zgodnie z tym raportem pod względem zakupów online jesteśmy dalej w tyle i naprawdę wiele czasu minie zanim wskoczymy do czołówki. Natomiast zmiana rzeczywiście ma miejsce, poza tym nie zapominajmy, że jako lider w regionie musimy sprostać dość sporym wymaganiom.


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »