Rozrywka » Prezenty
Pod choinkę chcemy bony prezentowe
Zobacz więcej zdjęć » |
Bony prezentowe to rozwiązanie, które trafiło do Polski z Europy Zachodniej.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Od połowy poprzedniej dekady w dużych sieciach handlowych można kupić karty podarunkowe, dzięki którym obdarowany decyduje, jaki prezent wybrać.
Takie rozwiązanie wdrożyły już nie tylko znane marki, takie jak Sephora czy Empik. Od niedawna dzięki specjalnym platformom internetowym, bony prezentowe mogą oferować również mniejsze sklepy - specjalistyczne czy hobbystyczne.
Jak pokazują wyniki badania* 68% Polaków chciałoby otrzymać bon prezentowy, zamiast tradycyjnego upominku. Takie rozwiązanie cieszy się szczególną popularnością wśród młodych ludzi. W grupie wiekowej 18-24 lata 80% konsumentów chce otrzymać bon podarunkowy.
Trzy czwarte respondentów, którzy zadeklarowali chęć otrzymania bonu pod choinkę to aktywni użytkownicy Internetu, często dokonujący zakupów online. Obecnie wiele punktów usługowych oferuje bony prezentowe, jednakże bez możliwości kupienia ich przez Internet. Bony prezentowe dostępne przez Internet to nowość na polskim rynku, w szczególności w segmencie małych sklepów - w tym specjalistycznych. - komentuje Michał Rek, współtwórca platformy Virio Prezenty.
Wyniki badania pokazują, że niemal co trzeciego Polaka (31%) ucieszy karta podarunkowa na zakup sprzętu domowego czy elektroniki. Podobny odsetek respondentów (30%) chciałby dostać voucher na zakup upominków związanych ze zdrowiem i urodą, czyli umożliwiających korzystanie z usług kosmetycznych i SPA lub zakupy w drogeriach. Taki prezent byłby udany zwłaszcza dla pań - wybrało je 45% kobiet. Obdarowując kobiety nie powinniśmy zapominać także o bonach na zakup ubrań - ponieważ są one interesujące dla co trzeciej z pań (35%). Panowie zdecydowanie wolą otrzymać bon na zakup elektronicznych gadżetów - co drugi mężczyzna w Polsce chciałby samodzielnie wybrać sobie prezent związany z elektroniką. O ile elektronika jest interesująca także dla osób młodych w wieku 18-24 lata, o tyle bony związane ze zdrowiem i urodą w tej grupie wiekowej lepiej zamienić na karty podarunkowe do sklepów z ubraniami. O takim prezencie marzy aż 46% młodych konsumentów.
Trafionym podarunkiem dla 16% badanych będzie bon związany z kulturą (warsztaty artystyczne, zakupy w księgarniach / sklepach z płytami, seanse w kinach / spektakle w teatrach czy koncerty), a dla 13% karty prezentowe na zakup artykułów dekoracyjnych i wyposażenia wnętrz. Nadal popularne są także bony na zajęcia sportowe: siłownia i fitness, squash, taniec, nauka jazdy ekstremalnej samochodem czy zakupy w sklepach sportowych - wybrało je ponad 12% ankietowanych.
W sklepach hobbystycznych oferujących na przykład artykuły wędkarskie, podróżnicze, modelarskie czy kulinarne bony wykorzystałoby blisko 10% pytanych.
*) Badanie przeprowadzono na losowej próbie reprezentatywnej dla mieszkańców Polski w wieku 15 lat i więcej, Virio Prezenty i PBS DGA, grudzień 2011
Virio Prezenty (www.prezenty.virio.pl) to pierwsza w Polsce otwarta platforma bonów prezentowych, która agreguje oferty z różnych dziedzin, umożliwiając kupującemu wybór bonu z szeregu kategorii, takich jak: hobby, sport i rekreacja, kultura, jak również zdrowie i uroda. Jest budowana w oparciu o rekomendacje klientów. Przyjazna w użyciu, zarówno dla klientów bezpośrednich, jak i dla właścicieli sklepów, gwarantuje pełne bezpieczeństwo transakcji. Projekt został dofinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007-2013.
Nadesłał:
Thinkspire
|
Komentarze (0)