Firma » Biznes
Podsumowanie działalności VB LEASING w 2009 roku
Ubiegłoroczny wynik sprzedaży VB LEASING to 11 482 umów o wartości 1 263 mln PLN. Uzyskanie tak dobrego rezultatu w roku „kryzysowym” było możliwe dzięki podjęciu szeregu działań.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
- W trudnych chwilach dla polskich przedsiębiorców zdecydowaliśmy się na otwartość i udostępnienie finansowania w możliwie największym zakresie. – podkreśla Krzysztof Famulski członek Zarządu VB Leasing Polska SA. – Wprowadzaliśmy zmiany usprawniające procedury oraz nowe produkty łatwo dostępne i atrakcyjne finansowo.
Strategia niezamykania się na branżę transportową i uruchomienie programu Wielton Finance, realizowanego wspólnie z największym polskim producentem naczep i przyczep - firmą Wielton SA zaowocowała na koniec 2009 roku najlepszymi w branży wynikami w sprzedaży leasingu: ciągników siodłowych (197,06 mln PLN) oraz naczep i przyczep (136,22 mln PLN). Mimo trudnej sytuacji na rynku motoryzacyjnym i burzy wokół prawa do pełnego odliczenia podatku VAT przy zakupie tzw. samochodów z „kratką” wzrosło zapotrzebowanie na samochody dostawcze o masie do 3,5 t. W przypadku VB LEASING w odniesieniu do 2008 roku był to wzrost o blisko 64 proc.Bardzo dobre efekty sprzedażowe spółka uzyskała także w segmentach maszyn rolniczych (168,72 mln PLN) i sprzętu medycznego (55,42 mln PLN; pozycja wicelidera rynku). Wartość wszystkich leasingowanych maszyn i urządzeń w roku 2009 w porównaniu z rokiem 2008 wzrosła o 12 proc. To był również rok dobrych wyników finansowych. Przy zachowaniu konserwatywnej polityki utrzymania rezerw zysk netto VB LEASING na koniec 2009 roku wyniósł blisko 15 mln PLN.
Skutki załamania gospodarki.
- Wyniki naszej spółki pokazują, że nie dla wszystkich gałęzi gospodarki miniony rok był czasem spowolnienia. Nie zmienia to faktu, że w roku 2009 z uwagi na kryzys zmalało zainteresowanie leasingiem aut osobowych. – zaznacza Krzysztof Famulski. – Nasza spółka podobnie jak cała branża odnotowała spadki w tym segmencie.
Ogólna wartość rynku leasingu ruchomości w 2009 roku wyniosła blisko 30 proc. mniej niż w roku poprzedzającym. Inne skutki załamania ekonomicznego, które także stały się udziałem branży leasingowej, to pogorszenie dyscypliny płatności oraz konieczność zmian w ocenie ryzyka kredytowego.
- „Stary rok” był dla nas wielkim sprawdzianem z szybkiego dostosowania się do nowej sytuacji na rynku. Z jednej strony musieliśmy zabezpieczyć się przed transakcjami wysokiego ryzyka, z drugiej zaś robiliśmy wszystko, aby tych bezpiecznych było jak najwięcej. – podkreśla Marek Bauer członek Zarządu VB Leasing Polska SA. – Inicjowaliśmy również działania, mające zminimalizować skutki kryzysu wśród naszych leasingobiorców i pożyczkobiorców. W tym celu kilkakrotnie proponowaliśmy im m.in. restrukturyzację zobowiązań.
Standaryzacja procesów.
W celu podniesienia efektywności i usprawnienia procesów informatycznych przeprowadzone zostały w spółce w 2009 roku kluczowe wdrożenia systemowe. Wprowadzony został nowy program dla wsparcia procesu sprzedaży; uruchomiona została nowoczesna aplikacja TETA Personel.NET wspomagająca zarządzanie zasobami ludzkimi oraz platforma TETA HRM – miejsce, gdzie pracownicy mogą śledzić swoje dane kadrowo-płacowe. Kamieniem milowym w wewnętrznym rozwoju VB LEASING było wprowadzenie Business Intelligence (rozwiązanie firmy Oracle). System wdrożony został dla zwiększenia możliwości analizy danych i zdecydowanie wpłynął na sposób zarządzania firmą.
Plany na rok 2010.
Plan sprzedaży VB LEASING na 2010 rok zakłada umiarkowany wzrost. - Szacujemy, że wartość ruchomości oddanych w leasing wyniesie 1293 mln PLN, co w przełożeniu na nowe umowy dać powinno około 11.850 kontraktów. - mówi Krzysztof Famulski.
W strategii spółki w 2010 r. szczególny nacisk położony będzie na rozwój produktów, w tym Marine Leasing i oferty leasingu dla rolnictwa, usług z zakresu Car Fleet Managament oraz pozyskanie nowych dostawców i kooperantów. - Chcemy, aby ten rok był czasem stabilizacji. – dodaje Marek Bauer. – Naturalnie będziemy w dalszym ciągu usprawniać procesy, podnosić jakość obsługi posprzedażowej. Będą to jednak stopniowe, ewolucyjne zmiany.
Komentarze (0)