Społeczeństwo » Społeczeństwo
Polacy jednym z najmniej wyspanych narodów świata!
Zobacz więcej zdjęć » |
19 z 50 redakcji Reader's Digest na świecie zadało ankietowanym pytanie, na co przeznaczyliby dodatkową godzinę dziennie. W większości krajów ten czas zostałby poświęcony rodzinie. Tak deklarowało na przykład 50% Hiszpanów, 43% Brytyjczykow, 37% Amerykanów. Na tym tle interesująco wypadły Indie, gdzie 50%, czyli największa grupa badanych chętnie dodałaby dobie godzinę na pracę.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Turcy i Włosi są najbardziej zainteresowani poprawą kondycji fizycznej. Tam dodatkowa godzina zostałaby spożytkowana na ćwiczenia (Turcja - 41% odpowiedzi; Włochy - 33%).
Polacy znaleźli się w szczególnej kategorii - razem z Niemcami. I nam i im najbardziej doskwiera brak czasu na sen. Darowaną dodatkowo godzinę przespałoby 37% Niemców i 35% Polaków.
Ten sondaż „Z jednym pytaniem dookoła świata" potwierdził wyniki ogólnoeuropejskiego badania Reader's Digest Europe Health 2008, które wykazały, że aż co trzeci Polak zmaga się z bezsennością lub zaburzeniami snu. Ubiegłoroczny sondaż SMG KRC alarmuje: przeciętny Polak powyżej 30. roku życia śpi około 7 godzin na dobę (zamiast zalecanych 8), jeśli zaś ma problemy zdrowotne o 40 minut krócej. Im jesteśmy starsi, tym mniej śpimy.
Prawie 70 procent Polaków po 70. roku życia nie może spokojnie przespać nocy. Co piąty Polak po 30. Co najmniej raz w miesiącu korzysta ze środków ułatwiających zasypianie. A wiadomo - deficyt snu to więcej problemów zdrowotnych, gorsza wydajność i - mniej cierpliwości dla bliskich. Jakoś trzeba uporać się z tym problemem i wtedy pewnie, podobnie jak większość świata, będziemy mieć też więcej chęci, by skupić się na radościach życia rodzinnego.
Miesięcznik „Reader's Digest", (www.readersdigest.com), najpopularniejsze czasopismo na świecie, ukazuje się w 50 wydaniach, w 21 językach i trafia do około 70 milionów czytelników na całym świecie. Każde wydanie jest opracowywane lokalnie dla miejscowych odbiorców.
Miesięcznik pokazuje to, co w ludziach najlepsze i przedstawia świat w całej jego różnorodności. W każdym numerze można znaleźć frapujące relacje reporterskie ze stron dalekich i bliskich, porcję humoru, rady z wielu dziedzin, w tym szczególnie na temat zdrowia, ciekawe historie z życia wzięte i wiele, wiele więcej. Miesięcznik należy do Reader's Digest Association, światowej wielobranżowej firmy medialnej i marketingowej, która inspiruje i łączy czytelników na całym świecie. Siedziba RDA mieści się w Pleasantville, w stanie Nowy Jork w USA.
Nadesłał:
ap
|
Komentarze (0)