Gospodarka » Żywność
Polacy lubią mieszać. Trendy na rynku musli w Polsce, Czechach i na Słowacji
Zobacz więcej zdjęć » |
Dane z ostatnich lat, zebrane w przez Mixit.pl, firmę produkującą musli, kasze i przekąski, pokazują, że polscy konsumenci rozsmakowali się w indywidualnym komponowaniu mieszanek. Aż 63 proc. zamówień złożonych na Mixit.pl w 2017 roku było mieszankami komponowanymi indywidualnie (37 proc. stanowiły gotowe mieszanki). Co więcej, tendencja ta jest wzrostowa. W porównaniu z rokiem 2016 firma zanotowała 68 proc. wzrost zainteresowania Polaków komponowaniem własnego musli, a w 2017 r. ten segment sprzedaży wzrósł jeszcze o 17 proc.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Jest to o tyle ciekawe, że zarówno rynek czeski (główny rynek Mixit), jak i słowacki, pokazują odwrotny kierunek potrzeb konsumenckich. W obu krajach indywidualne miksy zbóż i kasz stanowią 33 proc. sprzedaży. Przy czym na Słowacji tendencja ta jest wzrostowa, natomiast w 2017 r. Czechy zanotowały 10 procentowy spadek zainteresowania płatkami komponowanymi indywidualnie.
Owoce liofilizowane hitem sprzedażowym
Jeśli chodzi o poszczególne składniki, jakie można dodawać do mieszanek, to ogromnym zainteresowaniem w Polsce cieszą się owoce liofilizowane. W suszonych mrozem borówkach, malinach i truskawkach konsumenci dostrzegli zarówno przekąskę do podjadania, którą można mieć zawsze przy sobie, jak i dodatek do musli. W 2017 r. sprzedaż owoców liofilizowanych na Mixit.pl wzrosła o 127 proc. w porównaniu do roku 2016.
- Zainteresowanie owocami liofilizowanymi w Polsce jest tak duże, że dwa miesiące temu zdecydowaliśmy się kupić specjalną maszynę, dzięki której samodzielnie sortujemy i przygotowujemy mieszanki - mówi Tomasz Kępa z Mixit.pl. - Dzięki temu podwoiliśmy tempo produkcji i przyspieszyliśmy czas ekspedycji produktów. Cały proces jest lepiej zautomatyzowany i kompatybilny z maszyną, która pakuje owoce do saszetek.
Słowacy również doceniają zalety liofilizowanych owoców, choć zainteresowanie owocami suszonymi mrozem jest mniejsze niż na polskim rynku, wzrost sprzedaży tych produktów wyniósł 46 proc. w zestawieniu z rokiem 2016. Natomiast zainteresowanie Czechów owocami liofilizowanymi wzrosło w tym okresie o 10 proc.
Z roku na rok jemy więcej musli
Dane z ogólnopolskiego rynku musli, uzyskane w 2014 i 2015 r. przez firmę badawczą Gfk Polonia, mówią o ponad 19 tys. ton płatków zbożowych, które w tym czasie trafiły na talerze Polaków. To o 7 proc więcej niż rok wcześniej.
Również w ostatnich latach obserwuje się wzrost ilości kampanii społecznych i szeroko rozpowszechnianych informacji o dobroczynnym wpływie jedzenia śniadań. Popularne stały się miejskie targi śniadaniowe, programy z gotowaniem na żywo, do Polski nieustannie docierają najnowsze trendy kulinarne i ciekawostki jedzeniowe z egzotycznych krajów. Mnogość i różnorodność potraw, także śniadaniowych, zachęca do eksperymentowania.
- Wraz ze wzrostem świadomości o zdrowotnych aspektach śniadań, konsumenci szukają nowości, chcą je urozmaicić, bo przestały wystarczać im kanapki z serem i wędliną. W porównaniu z Czechami i Słowakami, ta tendencja widoczna jest głównie w Polsce - mówi Tomasz Kępa.
***
Mixit.pl to producent musli i kasz do indywidualnego komponowania. Na swojej stronie internetowej oferuje do wyboru ponad 90 składników – różne rodzaje kasz i płatków zbóż, bakalie, owoce liofilizowane i inne dodatki. Mogą z nich powstać mieszanki bezglutenowe, niskocukrowe, czy np. bogate w błonnik.
Nadesłał:
embro
|
Komentarze (0)