Kultura » Kultura
Polska ceramika artystyczna podbija Warszawę! KOŁO mecenasem wystawy CERAMIKA by PL
W budynku ASP Wybrzeże pokazane zostaną m.in. wystawa  ORYGINAŁ oraz wyjątkowa prezentacja polskiej ceramiki CERAMIKA by PL,  nad którą mecenat objęła marka KOŁO.  
CERAMIKA by PL jest prezentacją dorobku współczesnej polskiej  ceramiki użytkowej i artystycznej z pogranicza sztuki i designu. Podczas  10 dni festiwalowych będzie można oglądać, dotykać i poddawać dyskusji  wszystko to, co wiąże się ze sztuką projektowania. Organizatorzy imprezy  mają na celu pokazanie, że praca z masami ceramicznymi to długi i  jednocześnie fantastyczny proces. Wystawa nie będzie jedynie prezentacją  końcowego efektu, ale przedstawi pracę, jaką każdy projektant czy  artysta wkłada w powstanie przedmiotu. 
Do udziału w wystawie zaproszeni zostali wybitni projektanci i twórcy polskiej ceramiki: 
Zakłady  Ceramiczne „Bolesławiec”, Manufaktura w Bolesławcu, Modus Design,  Studio Marka Cecuły, Monika Patuszynska,  Ende, Grześkiewicz Design  Studio, Kina Ceramic Design, Baszka Sniegula, Bartek Mejor, Bogdan  Kosak, Diploo Studio, Maciej Kasperski, Justyna Jonak, Agnieszka Barnat,  studenci i absolwenci ASP Wrocław z II Pracowni Projektowania Ceramiki  Użytkowej – Aleksandra Osowska, Katarzyna Malik, Katarzyna Mazurek,  Maria Grzybek, Patrycja Śliwińska i Cristina Santos.
Wernisaż  wystawy odbędzie się 5 września o godzinie 18.00 w budynku ASP przy  Wybrzeżu Kościuszkowskim 37/39 w Warszawie na poziomie -1. Jak  zapowiadają organizatorzy, podczas wernisażu, odwiedzający będą mogli  dotknąć gliny w różnej postaci i dosłownie się pobrudzić.
Wystawa  CERAMIKA by PL organizowana jest w ramach III edycji warszawskiego  festiwalu designu WAWA DESIGN FESTIWAL. W tym roku festiwal odbywa się  pod hasłem ORYGINAŁ. Wystawy, panele, wykłady, a także warsztaty z  projektowania, które zawsze cieszą się wyjątkowym zainteresowaniem  widzów, w tym roku posłużą pokazaniu jak bardzo różni się oryginał od  kopii lub inspiracji. 
Marka KOŁO, mecenas wystawy CERAMIKA by  PL, od wielu lat wspiera polskich projektantów i twórców sztuki  użytkowej, a także interesuje się wpływem obiektów architektonicznych na  przestrzeń miejską. Od 17 lat organizuje konkurs na projekt łazienki  publicznej, a od tego roku rozkręca również oddolną inicjatywę miejskich  aktywistów Nie olewamy miasta.
Dzięki wieloletniej tradycji  konkursu na Projekt Łazienki Publicznej KOŁO nawiązaliśmy współpracę z  architektami, projektantami i studentami z całej Polski. Dla wielu z  nich udział w naszym konkursie okazał się trampoliną do kariery. Kolejne  edycje pokazały nam, że konkurs spotyka się z dużym odzewem nie tylko  wśród osób z branży. Ostatnie realizacje, takie jak pawilon „Plażowy” w  Warszawie, toaleta w Kazimierzu Dolnym, czy powstający właśnie obiekt w  Krakowie uświadomiły nam, że tematem pozytywnie zainteresowani są  również miejscy aktywiści, animatorzy kultury, artyści, przedstawiciele  miast oraz sami mieszkańcy. Zapraszamy do współpracy wszystkich tych,  którzy pragną zmieniać przestrzeń miasta, czyniąc ją bardziej przyjazną,  komfortową, czystą i estetyczną. Tak powstała inicjatywa „Nie olewamy  miasta”, w ramach której budujemy społeczność „Koło kultury miejskiej”. –  mówi Justyna Zborowska, Koordynator ds. PR firmy KOŁO.
Na Wawa  Design Festiwal będzie można obejrzeć prace nagrodzone w tegorocznej  edycji konkursu – projekty koncepcyjne łazienki publicznej w Parku  Zachodnim we Wrocławiu. W tym miejscu zostanie także zaprezentowany na  dużym formacie manifest „Nie olewamy miasta”, wypracowany przez  wrocławskich aktywistów.
Podczas festiwalu firma KOŁO pojawi się  również ze swoim truckiem MSES II - mobilną wystawą, która obecna była  już m.in. na Łódź Design Festival oraz na targach ISH we Frankfurcie.  Naczepę ciężarówki stanowi zaprojektowana sala ekspozycyjno-szkoleniowa.  Jej wnętrze zostało zaaranżowane z użyciem najnowszych produktów marki  KOŁO. Przy projekcie powstania MSES II pracował światowej klasy  projektant, Janusz Kaniewski, który współpracuje z takimi markami jak  Ferrari, Fiat, Citroen i Honda.
KOŁO
Więcej informacji z firmy KOŁO (press box)     
    	
 
                     
                 Sztuczna inteligencja zmienia pracę w terenie – AI na pierwszej linii
						Sztuczna inteligencja zmienia pracę w terenie – AI na pierwszej linii			 Zyxel Networks prezentuje bezhasłowe logowanie i zabezpieczenia oparte na sztucznej inteligencji
						Zyxel Networks prezentuje bezhasłowe logowanie i zabezpieczenia oparte na sztucznej inteligencji			 MODA PYTA O TOŻSAMOŚĆ I KORZENIE. FINALIŚCI KONKURSU ZŁOTA NITKA 2025 WYBRANI
						MODA PYTA O TOŻSAMOŚĆ I KORZENIE. FINALIŚCI KONKURSU ZŁOTA NITKA 2025 WYBRANI			
Komentarze (0)