Technologie » Komputery

„Postawiliśmy na elastyczność” – wywiad z Piotrem Jaśkiewiczem, dyrektorem IT w Ramsat

„Postawiliśmy na elastyczność” – wywiad z Piotrem Jaśkiewiczem, dyrektorem IT w Ramsat
Zobacz więcej zdjęć »
Ciekawi Cię jakie cechy powinien posiadać system klasy Business Process Management? Przeczytaj wywiad z Piotrem Jaśkiewiczem, dyrektorem IT największego, autoryzowanego przedstawiciela sieci Orange w Polsce.

To kolejny wywiad z naszego cyklu, którego celem jest przekazywanie sprawdzonej i praktycznej wiedzy, dotyczącej systemów informatycznych i zarządzania procesami biznesowymi.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

WEBCON: Jak wyglądały początki Państwa „przygody” z systemem klasy Business Process Management? Czym kierowali się Państwo w wyborze oprogramowania?

Piotr Jaśkiewicz: W naszym przypadku priorytetem był wybór jak najbardziej stabilnej, skalowalnej i elastycznej platformy do tworzenia procesów. Decyzja w znaczącej mierze zależała od działu IT i już na samym początku założyliśmy, że nie chcemy ani rozwiązań „pod klucz”, ani firmy zewnętrznej, która wykonałaby analizę przedwdrożeniową i wykonałaby procesy odpowiednio do założeń z niej wynikających.  

Szukaliśmy systemu, który mógłby być obsługiwany nie tylko przez osoby z wykształceniem informatycznym. Takiego, który w prosty sposób pozwalałby „wyklikać” dany proces, zamiast tworzenia kolejnych linijek kodu. Ponadto chcieliśmy, aby nowe procesy można było tworzyć
i modyfikować wykorzystując wewnętrzne struktury IT, zamiast pomocy firm trzecich.

Czy mógłby Pan doradzić czego wystrzegać się w czasie wdrożenia i rozwoju systemu?

Z naszego doświadczenia wynika, że należy unikać wynajdywania kolejnych szczegółów w procesach
i wymyślania na zapas funkcjonalności, które faktycznie mogą nie zostać w ogóle wykorzystane. Należy wdrażać główne obiegi i być pewnym, że działają. Stąd moim zdaniem, błędem jest bardzo detaliczne analizowanie tychże procesów i próba idealnego odzwierciedlenia ich w systemie. Wynika to z faktu, że w trakcie pracy z dokumentem papierowym, pewne sprawy załatwiane są nieszablonowo i specyficznie dla danego środowiska. Odzwierciedlenie tych mechanizmów w systemie nie jest możliwe.

Obieg elektroniczny powinien być nastawiony na standaryzację procesów i ujednolicenie zachowań pracowników w spółce. Dzięki temu wykluczona zostanie konieczność ciągłego wprowadzania drobnych modyfikacji, która wstrzymywać będzie pozostałe działania.

Przeczytaj cały wywiad: http://www.webcon.pl/images/press_room/dla_mediow/webcon-ramsat-wywiad.pdf



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

WEBCON
http://www.webcon.pl/

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »