Gospodarka » Maszyny
Skalnik – flagship sklepu górskiego we Wrocławiu na najwyższym poziomie!
- Choć sezon na zimowe szaleństwo na górskich stokach powoli dobiega końca, jest to dobry moment na podsumowania
i przygotowania do sezonu na letnie wędrówki czy kempingi – uważa Agnieszka Gawron, współzałożycielka i dyrektor kreatywna LSD.Studio. Jak wskazuje, sportowców i amatorów odpoczynku na świeżym powietrzu w otoczeniu dzikich krajobrazów co roku przybywa, czego potwierdzeniem jest coraz większa popularność sklepów z odzieżą i akcesoriami górskimi. Obecnie przeżywają one swoje żniwa. Otwarcie nowego salonu Skalnik we Wrocławiu przy ul. Legnickiej wpisuje się w ten trend.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Sukces tak dużego przedsięwzięcia marki Skalnik, która do tej pory skupiała się głównie na handlu internetowym, daje autorom koncepcji wystroju wnętrza pole do przemyśleń na temat kierunku rozwoju i zmian w tej branży.
- Pierwszym i największym wyzwaniem przy projektowaniu tego sklepu nie było stworzenie specyficznego, niepowtarzalnego klimatu, ale uporządkowanie przestrzeni i jasny podział funkcjonalny – opisuje Agnieszka Gawron, współzałożycielka i dyrektor kreatywna LSD.Studio. Jak dodaje, konieczne było uwzględnienie wszystkich rodzajów aktywności sportowej i produktów, które są dość specyficzne i trudne do wyeksponowania, szczególnie w tak szerokiej gamie modeli i wariantów. - Zależało nam na tym, żeby w pełni wykorzystać potencjał dużej powierzchni lokalu i nie stwarzać wizualnych podziałów samej przestrzeni w formie tradycyjnych ścianek czy wysokich mebli i ekspozytorów. Cała powierzchnia ścian zewnętrznych wykorzystana została na ekspozycję towaru, a niższe meble wolnostojące pozwalają objąć wzrokiem cały sklep i szybko odnaleźć interesujący nas dział asortymentu. Dodatkowo sposób prezentacji jest zróżnicowany w zależności od poszczególnych stref i rodzaju produktów. Dzięki tym zabiegom, zachowaliśmy wrażenie dużej, otwartej przestrzeni, mimo dominującej ciemnej kolorystyki i dużej ilości asortymentu – opisuje Agnieszka Gawron.
O tym, jaki jest wystrój w coraz większym stopniu decyduje doświadczenie konsumenckie
Ale, jak uważa, nie o same produkty i funkcjonalność tutaj chodzi. Od dłuższego czasu w branży retail mówi się o tzw. customer experience, czyli doświadczeniu przestrzeni, do której przychodzi się nie tylko w celu zakupu nowej pary butów czy gogli narciarskich, ale chcąc poczuć klimat panujący w danym wnętrzu, nawiązać kontakt z ludźmi dzielącymi pasje, wymienić doświadczenia, czy wreszcie podziwiać ciekawe, dizajnerskie wnętrze. - W nowym salonie Skalnik zależało nam na oddaniu górskiego charakteru w jak najbardziej autentyczny sposób, niepozbawiony wyjątkowego klimatu i autorskich rozwiązań projektowych. Było to o tyle ryzykowne, że stawiając sobie taki cel, nietrudno jest otrzeć się o kicz i tandetę, czego oczywiście za wszelką cenę chcieliśmy uniknąć. Sukces został osiągnięty, stosując najwyższej jakości materiały i kolorystykę, nawiązującą do tej występującej naturalnie w górach – przyznaje Agnieszka Gawron. Zwraca ona uwagę m.in. na surowe wykończenia, zimną kolorystykę, motywy dekoracyjne jednoznacznie odwołujące się do widoków ośnieżonych szczytów górskich i lasu, detale ze stalowej siatki, czy lin do wspinaczki, stojaki ekspozycyjne w formie drzew – czyli elementy, które tworzą niepowtarzalny charakter tego miejsca. - Wszystkie z nich jednak zastosowano ze szczególną troską o funkcjonalność i odpowiednią prezentację szerokiego asortymentu, co w tak specjalistycznej branży jest najważniejsze i nie wybacza błędu – trochę jak w trakcie wspinaczki w ekstremalnie niebezpiecznych warunkach – zaznacza dyrektor kreatywna LSD.Studio.
Odpowiedź na wysokie wymagania profesjonalistów i amatorów sportów górskich
W konsekwencji, sklep o powierzchni 250 m2 odpowiada zarówno na potrzeby sportowca – amatora, okazjonalnego podróżnika, ale też wymagającego profesjonalisty potrzebującego dobrze zaprojektowanej, funkcjonalnej przestrzeni, która da mu możliwość przetestowania sprzętu i podjęcia najlepszej decyzji. Potwierdzają to pozytywne opinie klientów, którzy mieli już okazję odwiedzić ten sklep.
- Choć sezon na zimowe szaleństwo na górskich stokach powoli dobiega końca, jest to dobry moment na podsumowania i przygotowania do sezonu na letnie wędrówki i kempingi – uważa Agnieszka Gawron. Dodaje też, że sportowców i amatorów odpoczynku na świeżym powietrzu w otoczeniu dzikich krajobrazów co roku przybywa, czego potwierdzeniem jest coraz większa popularność sklepów z odzieżą i akcesoriami górskimi. Obecnie przeżywają one swoje żniwa. Otwarcie nowego salonu Skalnik wpisuje się w ten trend.
- Czy w dobie internetowych zakupów i nieograniczonej dostępności do produktów, wyspecjalizowane sklepy stacjonarne stracą swoją pozycję na rynku? I czy sprzedaż bezpośrednia może przejść do lamusa na rzecz zakupów internetowych? – pyta Agnieszka Gawron i od razu udziela odpowiedzi: - Na pewno nie w branży sportów outdoorowych, czego potwierdzeniem jest właśnie nowy sklep Skalnik we Wrocławiu.
Okazuje się więc, że dla wielu pasjonatów aktywności w górach, kontakt z kupowanym przedmiotem i sprzedawcą nie może zostać zastąpiony przez zakupy w sieci, które teoretycznie dają dostęp do większej ilości produktów i usług. Szczególnie, jeśli mówimy tutaj o wyspecjalizowanym sprzęcie sportowym, w którym mały szczegół może zadecydować o funkcjonalności, wygodzie i przede wszystkim bezpieczeństwie jego użytkowania. Nowy sklep flagowy marki Skalnik daje między innymi możliwość przetestowania nowej pary butów w warunkach zbliżonych do występujących na prawdziwym górskim szlaku, czy skorzystania ze ścianki, umożliwiającej wypróbowanie nowego sprzętu wspinaczkowego.
Nadesłał:
iwonamichalowska
|
Komentarze (0)