Firma » Bankowość
Sprawdź w aplikacji, czy dzwoni doradca Credit Agricole
Bezpieczeństwo danych i pieniędzy klientów są dla Credit Agricole kwestią najwyższego priorytetu. Dlatego bank stale podejmuje zabiegi pozwalające zabezpieczać klientów przed skutkami działań oszustów i złodziei. Najnowszym rozwiązaniem jest funkcja powiadomień typu „push”, które wyświetlają się na ekranie telefonu za każdym razem, gdy do klienta dzwoni pracownik banku.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
- Klienci zgłaszają nam przypadki przestępców, którzy podszywają się pod pracowników banków i próbują w ten sposób wyłudzić pieniądze lub pozyskać dane do bankowości elektronicznej – mówi Dorota Wróbel, manager transformacji bankowości elektronicznej w Credit Agricole. – Aby przeciwdziałać takim sytuacjom uruchomiliśmy funkcję powiadomień w naszej aplikacji. Dzięki nim klient może być pewien, że rozmawia z nami.
Powiadomienie wyświetli się na ekranie zawsze, gdy klient odbierze telefon od doradcy, a także wtedy, gdy włączy się poczta głosowa. Aby korzystać z tego rozwiązania, wystarczy mieć zainstalowaną aplikację CA24 Mobile i logować się do niej co najmniej raz w miesiącu, a także mieć włączone powiadomienia PUSH.
Jak wyjaśnia Piotr Miernikiewicz, ekspert ds. bezpieczeństwa w Credit Agricole, to bardzo przydatna funkcja, bo niestety każdy klient bankowości może się znaleźć w grupie ryzyka.
- Przestępcy wstępnie typują swoje ofiary korzystając z danych wykradanych np. ze sklepów internetowych czy mediów społecznościowych. Dzięki temu mogą w czasie rozmowy podać jakieś dane, które uwiarygodnią ich w oczach atakowanego. Czasem to będzie tylko imię i nazwisko klienta, a innym razem np. nazwa banku, w którym ma rachunek, a nawet kilka ostatnich cyfr numeru karty płatniczej – wyjaśnia ekspert.
- Żeby uśpić czujność ofiary oszuści powołują się na kwestie cyberbezpieczeństwa, rzekomo właśnie powstrzymanego fałszywego przelewu lub podejrzanego wniosku o kredyt. Straszą, że komputer lub smartfon klienta został zawirusowany i trzeba go dokładnie sprawdzić. Albo że jest jakiś oszust, który próbuje klienta okraść, a dzwoniący właśnie koordynuje akcję, aby ratować te pieniądze. Może nawet udawać, że wszystko dzieje się we współpracy z policją. Scenariusze mogą się zmieniać, ale cel jest jeden – kradzież pieniędzy – dodaje Piotr Miernikiewicz.
Warto pamiętać, że pracownicy banków nigdy nie proszą klientów o zainstalowanie jakiegokolwiek dodatkowego oprogramowania na komputerze lub telefonie. Nigdy nie proszą o podawanie danych logowania do bankowości elektronicznej, ani danych kart płatniczych. Prawdziwy pracownik banku nie może również sugerować klientowi wykonywania przelewów, wypłacania gotówki i wpłacania jej na inne konta, podawania kodów BLIK itp. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości nie powinno się wykonywać żadnych poleceń i natychmiast zakończyć rozmowę. Zawsze można zadzwonić do swojego doradcy lub na ogólną infolinię i sprawdzić, czy ktoś z banku faktycznie kontaktował się z nami.
Więcej użytecznych informacji i wskazówek bank Credit Agricole zamieszcza na swoim blogu CAsfera.pl oraz promuje w swojej kampanii edukacyjnej #NieDajSięZłowić.
Nadesłał:
prca
|
Komentarze (0)