Firma » Prawo
Techniki organizacji - GTD
Zobacz więcej zdjęć » |
Artykuł przygotowany dzięki specjalistom z Kancelarii Radcy Prawnego Przemysława Malinowskiego (http://przemyslawmalinowski.pl/).
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Kolejna technika zwiększająca Twój potencjał
Kancelaria prawna musi chodzić jak w zegarku. Oczywiście w każdym zawodzie i w każdym działaniu potrzebne jest mądre zarządzanie sobą w czasie, jednak im bardziej prestiżowa jest funkcja, którą pełnimy (a radca prawny to zawód zaufania społecznego) tym więcej wymaga od nas społeczeństwo i tym więcej wymagamy sami od siebie. Właśnie dlatego po porady w kwestii organizacji zgłosiłem się do Kancelarii Radcy Prawnego Przemysława Malinowskiego. Jak się okazało - to był dobry pomysł.
Mam za dużo na głowie!
Ile razy zdarzyło ci się powiedzieć lub usłyszeć coś podobnego? Niewątpliwie presja pracy w XXI wieku jest olbrzymia, wielu ludzi stale pracuje w sytuacji, w której nie jest w stanie wykonać wszystkich zadań. Jednak w większości przypadków da się wyjść z sytuacji nadmiaru obowiązków stosując metodę GTD, czyli z angielska Getting Things Done. Została opracowana przez Davida Allena. Na czym polega?
Chodzi o to, żeby rzeczy do zrobienia były gdzieś zarejestrowane (teczka, kalendarz, dokument tekstowy, tabelka w excelu itd.) i nie zadręczały Twojego umysłu. Wpisuj konkretne działania powiązane z konkretnych zadaniem. Potrzebna jest Ci także teczka, do której będziesz wrzucał dokumenty i pomysły związane z czekającymi cię zadaniami.
Zasada 2 minut
Jeśli jakaś rzecz zajmie Ci mniej niż dwie minuty - wykonaj ją od razu. Okazuje się, że bardzo wiele rzeczy, które przeszkadzają nam efektywnie pracować to właśnie takie rzeczy, których wykonanie zajęłoby przysłowiową „chwilkę”. Osobiście lubię rozszerzać tę zasadę do pięciu a nawet siedmiu minut. Jedną z najlepszych rzeczy jakich może się nauczyć wydajny i efektywny człowiek jest nawyk natychmiastowego reagowania.
Kariera organizera
Podziel go na trzy rubryki: Bieżące zadania, Projekty, Oczekiwane. Do pierwszej wpisujesz nie wymagające złożonych działań aktywności (np. zadzwonić do mamy z życzeniami). Do drugiej wpisujesz takie działania, które wymagają więcej niż jednego działania (np. zapoznać się z prawem spółek, udać się do radcy prawnego i przedstawić zdobytą wiedzę na spotkaniu zarządu). W drugiej tabelce należy dokładnie zaznaczyć pierwszy fizyczny krok do realizacji celu (w naszym przykładzie może to być wpisanie w wyszukiwarkę np. radca prawny opole). Do trzeciej tabelki lądują działania, które delegowałeś komuś i oczekujesz na ich realizacje.
Kluczem do organizacji jest spokój w głowie i posiadanie dobrych nawyków zapisywania zadań. Polecam zacząć wykorzystywać GTD już dzisiaj i stać się mistrzem organizacji!
Nadesłał:
Daniel Getsiński
|
Komentarze (0)