Motoryzacja » Samochody
Technologie nowego Volvo V90
Zobacz więcej zdjęć » |
Volvo V90 wyposażono w najbardziej zaawansowany na rynku pakiet wspomagający bezpieczeństwo jazdy. Żadne inne auto w tym segmencie nie posiada w wersji podstawowej bardziej rozbudowanych funkcji wspomagania bezpieczeństwa aktywnego. Auto wyposażono m.in. w technologię City Safety wzbogaconą o nową funkcję. System sam rozpoznaje znajdujące się na drodze duże zwierzęta, takie jak łosie, jelenie, czy konie, a następnie hamuje jadące auto. Innym rewolucyjnym rozwiązaniem jest Run-off Road Mitigation. To pierwszy na świecie system pozwalający uniknąć kolizji spowodowanej zjazdem z jezdni przy prędkości rzędu 65-140 km/h. Dzięki nieustannemu monitorowaniu sytuacji na drodze, gdy samochód wykryje możliwość uderzenia w barierę przy drodze, sam skoryguje kierunek jazdy i zahamuje. W ten sposób możliwe jest uniknięcie wielu kolizji spowodowanych zmęczeniem kierowców.
Również od strony własności jezdnych V90 to niezwykle dopracowane auto. Praca bez wytchnienia najlepszych szwedzkich inżynierów przyniosła budzące szacunek efekty. Doskonale zestrojone zawieszenie w układzie wielowahaczowym daje wrażenia z jazdy, które najlepiej oddają dwa słowa: kontrola i przewidywalność.
– Nasze nowe Volvo V90 to bardzo mocna oferta rynkowa. Dzięki zastosowaniu technologii PowerPulse nasze silniki Diesla są jeszcze bardziej dynamiczne, a wersja T8 Twin Engine to hybryda łącząca zalety mocnego, turbodoładowanego silnika benzynowego z układem elektrycznym typu plug-in. Łącznie otrzymujemy przeszło 410 KM i nawet do 50 km zasięgu na samych bateriach – podkreśla Dr Peter Mertens, Senior Vice President działu badań i rozwoju Volvo Car Group.
W modelu V90 postawiono na dwulitrowe silniki Drive-E własnej konstrukcji. Najpierw w ofercie pojawią się dwie wersje wysokoprężne: D4 o mocy 190 KM i D5 AWD o mocy 233 KM. Później dołączy do nich jeszcze jedna, bazowa odmiana z Dieslem o niższej mocy. W modelu D5 zastosowano unikalne rozwiązanie Power Pulse, które znacząco poprawia przyspieszenie i elastyczność samochodu. Silnik elektryczny samochodu spręża powietrze i gromadzi je w specjalnym zbiorniku. Gdy kierowca naciśnie mocniej gaz, sprężone powietrze trafia przez filtr powietrza do turbosprężarki eliminując efekt tzw. turbodziury. Najmocniejsza odmiana benzynowa T6 AWD 320 KM osiąga 100 km/h ze startu zatrzymanego w zaledwie 6,1 s. Odmiana hybrydowa T8 AWD Twin Engine będzie dysponowała dodatkowo silnikiem elektrycznym o mocy ponad 62 kW, który zapewni szwedzkiemu kombi jeszcze lepsze osiągi. Do oferty dołączy także wersja T5 z napędem na przednią oś.
Nadesłał:
JK PR
|
Komentarze (0)