Gospodarka » Przemysł
W kryzysie kupujemy więcej, ale taniej
Zobacz więcej zdjęć » |
Ogólnoświatowy kryzys gospodarczy nie ominął Polski i niejako zmusił do zmian
w domowym budżecie. Mimo, że analizy gospodarcze mówią o wzroście PKB, badania rynku pokazują, że Polacy wydają swoje pieniądze z dużo większą rozwagą niż jeszcze kilka lat temu. Od pewnego czasu ogromną popularnością cieszą się dyskonty spożywcze, w których sprzedaż w ostatnich latach wzrosła kilkakrotnie. Ludzie przestali kupować w delikatesach, natomiast samo kupowanie w najtańszym sklepie przestało być, mówiąc kolokwialnie, „obciachem”.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Również analizy gospodarcze pokazują, że galerie handlowe oferujące ubrania międzynarodowych, renomowanych sieci odzieżowych odnotowują spadki sprzedaży. Ludzie coraz chętniej decydują się na tańsze alternatywy.
„Ubrania produkowane w Polsce są coraz wyższej jakości. Konsumenci zaczynają bardziej świadomie wybierać miejsca, w których kupują. Oprócz tego, że kierują się cenami zwracają również uwagę na to gdzie wyprodukowany został towar. Z tych właśnie względów postawiliśmy wszystko na jedną kartę i stworzyliśmy w Krakowie centrum dostosowane do przeciętnego polskiego konsumenta, gdzie w jednym miejscu można zaopatrzyć się w rzeczy, które są bardzo wysokiej jakości, zostały w większości wyprodukowane w Polsce oraz, co najważniejsze, ich ceny są zdecydowanie niższe niż te w galeriach handlowych” - mówi Zarządca Centrum Handlowego King Square w Krakowie.
Statystki potwierdzają wcześniejsze założenia. Kryzys nie spowodował drastycznego ograniczenia wydatków w ogóle – zaobserwować można jednak spadek podaży na dobra luksusowe. Zaczęliśmy również doceniać rodzime produkty, natomiast to gdzie kupujemy produkty spożywcze, ubrania czy obuwie przestało być wyznacznikiem naszego statusu społecznego. W Polskim sklepie obuwniczym czy popularnym dyskoncie spotkać można zarówno ludzi zarabiający najniższą średnią krajową jak i biznesmanów ceniących sobie swoje ciężko zarobione pieniądze.
„Właśnie kupuję suknie ślubną. Na początku porwałam się na zagraniczne sklepy i chciałam kupić suknię jakiejś znanej światowej firmy, ale jak zobaczyłam cenę to prawie padłam. Potem trafiłam tutaj i znalazłam świetny sklep gdzie są rewelacyjne suknie i wszystkie inne akcesoria dużo tańsze niż w innych sklepach. Widać od razu, że są dobrej jakości a materiały są przepiękne. Nie widzę różnicy między tymi sukniami a tymi drogimi które widziałam
w innych sklepach”- Mówi Pani Katarzyna spotkana w King Square na zakupach.
Gdyby trend oraz moda na polskie marki i rodzime produkty utrzymała się, mogłoby to pomóc naszej gospodarce i znacznie ją polepszyć. Kupowanie produktów lokalnych napędza bowiem gospodarkę oraz pozwala umocnić pozycje Polskich marek na europejskim i światowym rynku, gdzie walka o każdego klienta jest niezwykle zaciekła. Poprzez promocję ojczystych Brandów, zmian w świadomości ludzi oraz produkcji towarów wysokiej jakości jesteśmy w stanie zmienić sytuację na rodzimym rynku potwierdzając, tym samym, hasło: „Dobre, bo Polskie”.
Nadesłał:
efka
|
Komentarze (0)