Firma » Biznes

Wyższa frekwencja, lepsze wyniki i wskaźniki

Wyższa frekwencja, lepsze wyniki i wskaźniki
Zobacz więcej zdjęć »
Spółka giełdowa INTERFERIE oficjalnie potwierdziła dobre prognozy dotyczące ubiegłego roku. Zysk netto za wszystkie cztery kwartały wyniósł około 2,9 mln złotych i był ponad trzykrotnie wyższy niż ten osiągnięty w 2008 roku, a przychody ze sprzedaży kształtowały się na poziomie 43 mln złotych.

To niemal o 6 mln więcej niż w porównywalnym okresie. Średnia frekwencja w ośrodkach wzrosła aż o 8 proc. w porównaniu do roku 2008.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Mimo spowolnienia panującego w gospodarce światowej, ubiegły rok był dla INTERFERII niezwykle udany. Spółka odnotowała zysk netto ze sprzedaży w wysokości 4 mln 766 tys. złotych. Dla porównania ta pozycja w raporcie za cztery kwartały 2008 rok wskazywała jedynie 573 tys. złotych. Przychody ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów wyniosły 43 mln 41 tys. złotych i były lepsze o 5,5 mln złotych (37 mln 553 tys. złotych).

W sumie ostateczny wynik finansowy netto za dwanaście miesięcy minionego roku to 2 mln 891 tys. złotych. Rok wcześniej mieliśmy 817 tys. złotych - mówi Adam Milanowski, prezes zarządu spółki INTERFERIE. - Średnia frekwencja w naszych ośrodkach wyniosła 63 procent, wzrosła więc w 2009 roku o osiem punktów procentowych. To nie tylko najlepszy wynik firmy w ostatnich latach, ale także bardzo dobra prognoza na przyszłość.

Ostatnie trzy miesiące 2009 roku wypadły zdecydowanie lepiej od tego samego okresu w 2008 roku (wtedy strata sięgnęła - 1 mln 734 tys. złotych).

W ostatnim kwartale 2009 roku zanotowaliśmy wzrost średniej frekwencji w obiektach o 2,5 punktu procentowego w porównaniu do czwartego kwartału 2008 roku - relacjonuje Milanowski. - Na ten lepszy wynik wpływ miało także staranne pilnowanie kosztów w ośrodkach oraz w centrali.

Korzystnie prezentują się ważne dla hotelarskiej branży wskaźniki: RevPar, czyli średni przychód z jednego pokoju, wzrósł rok do roku o jedną czwartą (z 81,06 zł do 102,50 zł). Wyższy jest również ADR - średnia cena za sprzedany pokój. Wzrosła ze 148,6 zł do 163,8 zł.

Funkcjonuje już portal sprzedażowy www.interferie.eu, a do spółki spływają pierwsze zamówienia na turnusy wypoczynkowo-rehabilitacyjne, rezerwowane przez indywidualnych turystów z Niemiec. Dzięki temu firma przewiduje, że wzrośnie obłożenie ośrodków należących do INTERFERII.

Energicznie postępują prace przy najważniejszej inwestycji spółki - budowie nowoczesnego kompleksu wypoczynkowo - konferencyjnego INTERFERIE Medical SPA w Świnoujściu. Lubińska firma przedstawiła właśnie ramowy harmonogram dla procedury wyłaniania generalnego wykonawcy. Przedsiębiorstwa zainteresowane udziałem w przetargu nieograniczonym na generalnego wykonawcę mogą od 11 lutego do 2 marca 2010 roku przesyłać swoje oferty do inwestora zastępczego tej inwestycji, czyli firmy Portico Project Management. Zwycięzca przetargu zostanie wyłoniony podczas dwuetapowej procedury, podpisanie umowy ustalone jest na koniec marca. Zgodnie z planem plac budowy będzie już wtedy oczyszczony ze starych budynków dawnego ośrodka Barbarka II i przygotowany do inwestycji. Generalny wykonawca będzie więc mógł niemal natychmiast, już na początku kwietnia 2010 roku, wejść na ten teren i rozpocząć budowę. Zakończenie inwestycji przewidziano na połowę 2011 roku.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

izastraczek

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »