Firma » Biznes
Zasady nawiązywania współpracy pomiędzy firmami
Zobacz więcej zdjęć » |
Przede wszystkim bezpieczeństwo
Zanim rzucimy się w wir współpracy z podmiotem który uznamy za najbardziej atrakcyjny z naszego punktu widzenia i który będzie zainteresowany współpracą z nami, sprawdźmy z kim mamy do czynienia. Bardzo istotne będzie sprawdzenie potencjalnego partnera biznesowego w KRS'ie, Krajowym Rejestrze Dłużników, sprawdzenie numeru REGON i PESEL.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Tutaj znajdziesz firmy do współpracy
Miejsca gdzie należy szukać partnerów biznesowych są dość oczywiste:
- targi pracy,
- szkolenia biznesowe,
- szkolenia marketingowe,
- start'up mixer,
- portale o tematyce biznesowej np. GoldenLine.pl.
Przedstawienie oferty
Jeżeli już znaleźliśmy osobę z którą współpraca nas interesuje w ramach projektu lub inicjatywy powinniśmy wysłać takiej firmie czytelne zaproszenie do współpracy w danym projekcie z opisem tego kim jesteśmy i czego szukamy, mailem, listem lub osobiście przedstawić sprawę np. w trakcie wydarzenia biznesowego. Następnie powinniśmy dostarczyć materiały reklamowe promujące nas i naszą firmę bądź organizację w skróconej formie. Taka informacja reklamowa powinna zawierać zarówno informacje jak i formę graficzną. Jeżeli wyżej wymienione czynności zainteresują kontrahenta powinniśmy na koniec wysłać mu pełną ofertę opisującą szczegółowo naszą firmą oraz naszą propozycję biznesową.
Osobiste zapoznanie się z kontrahentem
Bardo ważnym jest aby w takcie targów pracy czy innych imprez masowych gdzie poszukujemy wspólników do projektu lub inicjatywy, osobiście rozmawiać z różnymi osobami najlepiej z przedstawicielami działu marketingu luz samymi prezesami czy kierownikami działów. Osobisty kontakt, gratulacje w związku z udaną i rozwijającą się stale działalnością, pogratulowanie wystąpienia na gali, nagrody lub wyróżnienia może być świetnym początkiem nawiązania kontaktu. Potem można płynnie przejść do wręczenia materiałów reklamowych i do obietnicy nawiązania kontaktu – o którym była mowa powyżej.
Nadesłał:
Quetzal
|
Komentarze (0)